Uzaktan eğitim sürecinde İngilizce öğretmenlerinin görüşlerinin değerlendirilmesi

dc.contributor.advisor Özdaş, Faysal
dc.contributor.author Shaıkh, Güler
dc.contributor.other 02.04. Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü
dc.contributor.other 02. Faculty of Letters / Edebiyat Fakültesi
dc.contributor.other 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
dc.date.accessioned 2023-09-02T12:02:54Z
dc.date.available 2023-09-02T12:02:54Z
dc.date.issued 2021
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı İngilizce öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşlerini belirleyerek, "uzaktan eğitim süreci" ile ilgili önerilerde bulunmaktır. Araştırmanın nicel kısmına 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Mardin ili sınırları içerisinde bulunan resmi eğitim kurumlarında ( İlkokul, Ortaokul, Lise) görev yapan 439 kadrolu İngilizce öğretmeninden 228'i katılmıştır. Araştırmada, ayrıca yarı yapılandırılmış görüşme formları ile 80 İngilizce öğretmenin görüşü alınmıştır. Görüşme formları, amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi kullanılarak oluşturulmuştur. Nicel verilerin istatistiksel çözümlenmesi, SPSS 22.0 programı ile gerçekleştirilmiştir. Bağımlı değişkenlerin etkisini test etmek amacıyla maddelere ANOVA ve t-testleri uygulanmıştır. Ölçeğe katılanların sayısı göze alındığında Kolmogorov-Smirnova test istatistikleri uygulanmış ve sonuçlarda katılımcıların verdikleri cevapların homojen dağılım gösterdiği görülmüştür (p>0.05). Ayrıca verilerin incelenmesinde LSD (Least Significant Difference) testi uygulanmıştır. Araştırmada Cronbach Alfa değeri; 0,905 çıkmıştır. Araştırmaya göre öğretmenlerin %14,9'u uzaktan eğitimden memnun olduklarını, %53,9'u geliştirilmesi gerektiğini, %31,1'i memnun olmadıklarını belirtmektedirler. Öğretmenlerin uzaktan eğitim sürecine ilişkin, "Uzaktan eğitimde öğrenci çalışmaları", "Uzaktan eğitimde fırsatlar", "Uzaktan eğitimde derse devam", "Uzaktan eğitimde okul yönetimi", "Uzaktan eğitimde ödev çalışmaları" alt boyutlarına verdikleri cevaplar arasında çalıştıkları kuruma, cinsiyete, yaşa, mesleki kıdeme, uzaktan eğitim ile ilgili hizmet içi eğitim alıp almamaya, haftalık çevrimiçi hazırlık için harcanan zamana göre istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır. en_US
dc.description.abstract The aim of this study is to make suggestions about the "distance education " by considering "evaluation of English teachers' views on the distance education process". The study group consists of 439 English teachers working in primary, middle and high schools in Mardin during the 2020-2021 academic year. The quantitative sample of the study consists of 228 teachers reached via online tools. In the study, the opinions of 80 teachers were taken with semi-structured interview forms to collect the qualitative data. Interview forms were created using the maximum variation sampling method, one of the purposeful sampling methods. Statistical analysis of the quantitative data was carried out with the SPSS 22.0 program. ANOVA and t-tests were applied to the items in order to test the effect of dependent variables. Kolmogorov-Smirnova test statistics were applied considering the number of respondents. The obtained results showed that the answers given by the participants showed a homogeneous distribution (p> 0.05). In addition, the LSD (Least Significant Difference) test was used to analyze the data. In the research, the Cronbach Alpha value was 0.905. According to the research, 14.9% of the teachers stated that they were satisfied with distance education, 53.9% stated it should be improved and 31.1% stated they were not satisfied with it. In the study, there was no significant difference between the responses given by the teachers to the dimensions of "Students' studies in distance education", "Opportunities in distance education", "Attendance in distance education", "School administration in distance education" "Assignment in distance education" based on school type, gender, age, seniority, training related to distance education and the time spent for weekly online preparation. en_US
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=8tbPippmWV_b-Irrn9YEAvxgduYHFb6MClOz728tVIHx01qRGZ4UGj21CtTPXnDh
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/3644
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Mardin Artuklu Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Eğitim ve Öğretim en_US
dc.subject Education and Training en_US
dc.subject Branş öğretmenleri en_US
dc.subject Branch teachers en_US
dc.subject COVID 19 en_US
dc.subject COVID 19 en_US
dc.subject Uzaktan eğitim en_US
dc.subject Distance education en_US
dc.subject Yabancı dil eğitimi en_US
dc.subject Foreign language education en_US
dc.subject Yabancı dil öğretimi en_US
dc.subject Foreign language teaching en_US
dc.subject Öğretmen görüşleri en_US
dc.subject Teacher opinions en_US
dc.subject İngilizce en_US
dc.subject English en_US
dc.title Uzaktan eğitim sürecinde İngilizce öğretmenlerinin görüşlerinin değerlendirilmesi en_US
dc.title.alternative Evaluation of English teachers' views on the distance education process en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Shaıkh, Güler
gdc.author.institutional Özdaş, Faysal
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::thesis::master thesis
gdc.description.department MAÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı en_US
gdc.description.endpage 209 en_US
gdc.description.publicationcategory Tez en_US
gdc.description.startpage 1 en_US
gdc.identifier.yoktezid 675386 en_US
relation.isAuthorOfPublication 30015aaf-a841-4455-a96f-1d2650e4fecc
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 30015aaf-a841-4455-a96f-1d2650e4fecc
relation.isOrgUnitOfPublication a790e378-929e-4ae7-87aa-69b5e059d4b6
relation.isOrgUnitOfPublication 53031234-d01f-45d0-9ce1-acef5d93d46e
relation.isOrgUnitOfPublication 39ccb12e-5b2b-4b51-b989-14849cf90cae
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery a790e378-929e-4ae7-87aa-69b5e059d4b6

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
675386.pdf
Size:
3.02 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Tam Metin / Full Text