MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Uzaktan eğitim sürecinde İngilizce öğretmenlerinin görüşlerinin değerlendirilmesi

dc.contributor.advisorÖzdaş, Faysal
dc.contributor.authorÖzdaş, Faysal
dc.date.accessioned2023-09-02T12:02:54Z
dc.date.available2023-09-02T12:02:54Z
dc.date.issued2021
dc.departmentMAÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı İngilizce öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşlerini belirleyerek, "uzaktan eğitim süreci" ile ilgili önerilerde bulunmaktır. Araştırmanın nicel kısmına 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Mardin ili sınırları içerisinde bulunan resmi eğitim kurumlarında ( İlkokul, Ortaokul, Lise) görev yapan 439 kadrolu İngilizce öğretmeninden 228'i katılmıştır. Araştırmada, ayrıca yarı yapılandırılmış görüşme formları ile 80 İngilizce öğretmenin görüşü alınmıştır. Görüşme formları, amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi kullanılarak oluşturulmuştur. Nicel verilerin istatistiksel çözümlenmesi, SPSS 22.0 programı ile gerçekleştirilmiştir. Bağımlı değişkenlerin etkisini test etmek amacıyla maddelere ANOVA ve t-testleri uygulanmıştır. Ölçeğe katılanların sayısı göze alındığında Kolmogorov-Smirnova test istatistikleri uygulanmış ve sonuçlarda katılımcıların verdikleri cevapların homojen dağılım gösterdiği görülmüştür (p>0.05). Ayrıca verilerin incelenmesinde LSD (Least Significant Difference) testi uygulanmıştır. Araştırmada Cronbach Alfa değeri; 0,905 çıkmıştır. Araştırmaya göre öğretmenlerin %14,9'u uzaktan eğitimden memnun olduklarını, %53,9'u geliştirilmesi gerektiğini, %31,1'i memnun olmadıklarını belirtmektedirler. Öğretmenlerin uzaktan eğitim sürecine ilişkin, "Uzaktan eğitimde öğrenci çalışmaları", "Uzaktan eğitimde fırsatlar", "Uzaktan eğitimde derse devam", "Uzaktan eğitimde okul yönetimi", "Uzaktan eğitimde ödev çalışmaları" alt boyutlarına verdikleri cevaplar arasında çalıştıkları kuruma, cinsiyete, yaşa, mesleki kıdeme, uzaktan eğitim ile ilgili hizmet içi eğitim alıp almamaya, haftalık çevrimiçi hazırlık için harcanan zamana göre istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to make suggestions about the "distance education " by considering "evaluation of English teachers' views on the distance education process". The study group consists of 439 English teachers working in primary, middle and high schools in Mardin during the 2020-2021 academic year. The quantitative sample of the study consists of 228 teachers reached via online tools. In the study, the opinions of 80 teachers were taken with semi-structured interview forms to collect the qualitative data. Interview forms were created using the maximum variation sampling method, one of the purposeful sampling methods. Statistical analysis of the quantitative data was carried out with the SPSS 22.0 program. ANOVA and t-tests were applied to the items in order to test the effect of dependent variables. Kolmogorov-Smirnova test statistics were applied considering the number of respondents. The obtained results showed that the answers given by the participants showed a homogeneous distribution (p> 0.05). In addition, the LSD (Least Significant Difference) test was used to analyze the data. In the research, the Cronbach Alpha value was 0.905. According to the research, 14.9% of the teachers stated that they were satisfied with distance education, 53.9% stated it should be improved and 31.1% stated they were not satisfied with it. In the study, there was no significant difference between the responses given by the teachers to the dimensions of "Students' studies in distance education", "Opportunities in distance education", "Attendance in distance education", "School administration in distance education" "Assignment in distance education" based on school type, gender, age, seniority, training related to distance education and the time spent for weekly online preparation.en_US
dc.identifier.endpage209en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=8tbPippmWV_b-Irrn9YEAvxgduYHFb6MClOz728tVIHx01qRGZ4UGj21CtTPXnDh
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12514/3644
dc.identifier.yoktezid675386en_US
dc.institutionauthorShaıkh, Güler
dc.language.isotren_US
dc.publisherMardin Artuklu Üniversitesien_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectBranş öğretmenlerien_US
dc.subjectBranch teachersen_US
dc.subjectCOVID 19en_US
dc.subjectCOVID 19en_US
dc.subjectUzaktan eğitimen_US
dc.subjectDistance educationen_US
dc.subjectYabancı dil eğitimien_US
dc.subjectForeign language educationen_US
dc.subjectYabancı dil öğretimien_US
dc.subjectForeign language teachingen_US
dc.subjectÖğretmen görüşlerien_US
dc.subjectTeacher opinionsen_US
dc.subjectİngilizceen_US
dc.subjectEnglishen_US
dc.titleUzaktan eğitim sürecinde İngilizce öğretmenlerinin görüşlerinin değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation of English teachers' views on the distance education processen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication30015aaf-a841-4455-a96f-1d2650e4fecc
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery30015aaf-a841-4455-a96f-1d2650e4fecc

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
675386.pdf
Size:
3.02 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Tam Metin / Full Text