Son Sınıf İlk ve Acil Yardım Programı Öğrencilerinin Eğitim Düzeyleri ve Yeterlilik Algı Durumlarının Belirlenmesi

dc.contributor.author YAŞAR CAN SEVİNÇ
dc.contributor.author DİLMEN BAYAR BEHİYE
dc.date.accessioned 2023-12-10T16:59:37Z
dc.date.available 2023-12-10T16:59:37Z
dc.date.issued 2020
dc.description.abstract Amaç: Son sınıf ilk ve acil yardım programı öğrencilerinin mesleki uygulama yapma sayıları, pratik yeterlilikleri ve teorik bilgi düzeylerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Materyal-Metot: Tanımlayıcı tipte yapılan araştırmanın evrenini bir devlet üniversitesi İlk ve Acil Yardım Programı 2. sınıfta aktif öğrenim gören 96 öğrenci oluşturmuştur. Katılımcıların mesleki konularda eğitim alıp almadıkları (17 soru), uygulama yapıp yapmadıkları (11 soru), kendilerini yeterli görüp görmedikleri (16 soru) ve bilgi düzeylerini belirlemeye yönelik (11 soru) toplam 45 soru yüz yüze anket yöntemiyle çalışıldı. Veriler SPSS 26 istatistik paket programı kullanılarak frekans ve yüzde şeklinde belirtilmiştir. Mesleki derslerin laboratuvar ortamında uygulama sayıları ile yeterliliklerini karşılaştırma da ki-kare testi kullanılmıştır. İstatistiksel önemlilik için p<0.05 değeri anlamlı kabul edilmiştir. Bulgular: Paramedik öğrencilerinin aldıkları eğitimlerle ilgili uygulama sayılarının analizinde öğrencilerin % 63,5’i entübasyon, % 41.7 defibrilatör, %38.5’ kırık stabilizasyonu ve %37.5’inin doğum eylemi uygulamasını hiç yapmadıkları tespit edildi. %78,1 CPR, %58,3 defibrilatör, %36,5 entübasyon, % 62,5 doğum eylemi ve %85,5’i kardiyak arrest uygulamasını en az bir kere yaptıkları tespit edildi. Entübasyon, TYD ve kırık stabilizasyonu mesleki eğitim konularında yeterlilik algısı ile uygulama sayısı arasında anlamlı bir fark bulunmuştur (p˂0.05). Sonuç: Öğrencilerin mesleki konularda uygulama yapmalarının yeterlilik algıları ve beceri düzeylerinin artmasına olumlu katkısının olduğu sonucuna varılmıştır en_US
dc.identifier.citation YAŞAR CAN, S., & DİLMEN BAYAR, B. (2020). Son Sınıf İlk ve Acil Yardım Programı Öğrencilerinin Eğitim Düzeyi ve Yeterlilik Algı Durumlarının Belirlenmesi. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 7(4), 437-442. https://doi.org/10.34087/cbusbed.719686 en_US
dc.identifier.doi 10.34087/cbusbed.719686
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1050923
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/4515
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi en_US
dc.relation.ispartof Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Paramedik, öğrenci, eğitim, yeterli hissetme en_US
dc.title Son Sınıf İlk ve Acil Yardım Programı Öğrencilerinin Eğitim Düzeyleri ve Yeterlilik Algı Durumlarının Belirlenmesi en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.id 0000-0003-3525-0045
gdc.author.institutional DİLMEN BAYAR, BEHİYE
gdc.author.scopusid 57614027200
gdc.author.wosid IAP-1067-2023
gdc.description.department MAÜ, Fakülteler, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü en_US
gdc.description.endpage 442 en_US
gdc.description.issue 4 en_US
gdc.description.publicationcategory Makale - Ulusal - Editör Denetimli Dergi en_US
gdc.description.startpage 437 en_US
gdc.description.volume 7 en_US
gdc.identifier.trdizinid 418000

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
MAKALE DOSYASI.pdf
Size:
362.07 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
MAKALE DOSYASI

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: