MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Şehristânî’nin “el-mecûs” tasnifininmecûsî kutsal metinlerinden hareketle tahkiki

No Thumbnail Available

Date

2014

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Department of Philosophy and Religious Sciences / Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü
Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü, insanlık tarihinde ortaya çıkan din ve düşüncelerin birey ve toplum üzerindeki etkilerini felsefe, sosyoloji, psikoloji, eğitim ve dinler tarihi gibi alanlar bağlamında tarihsel ve sistematik tarzda akademik açıdan araştırmaktadır. Bölümün temel hedefi, İslami İlimler Fakültesindeki lisans öğrencilerine kendi alanlarıyla ilgili olan derslerin eğitimini vermek, öğrencilerin ilahiyat formasyonunu bütün boyutlarıyla elde etmesine yardımcı olmak ve araştıran, çalışmaya hevesli, sorumluluk sahibi bireyler olmalarına katkıda bulunmak; lisansüstü boyutuyla ise yerel unsurlardan da yararlanarak uluslararası seviyede akademik araştırma yapabilecek bilim insanları yetiştirmek, bunlar için programlar geliştirmek ve bu programları modern dönemin tartışama alanlarını gözeterek uygulamaya geçirmektir. Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü bünyesinde İslam Felsefesi, Felsefe Tarihi ve Mantık alanları bulunduran İslam Felsefesi Anabilim Dalı ile içerisinde Din Felsefesi, Dinler Tarihi, Din Sosyolojisi, Din Psikolojisi ve Din Eğitimi alanlarını barındıran Din Bilimleri Anabilim Dalından oluşmaktadır. Felsefe ve Din Bilimleri Bölümünde tezli yüksek lisan programı bulunmakta ve her yıl ortalama 12 öğrenci almaktadır.

Journal Issue

Events

Abstract

Bu makalede Şehristânî’nin el-Milel ve’n-nihal isimli eserinde “el-Mecûs” başlığı altında yer alan bölümün Sâsânî dönemi Mecûsî yorum geleneği olarak bilinen Pehlevî metinleriyle (Zendler) bir karşılaştırılması yapılacaktır. Bu noktada Şehristânî’nin Mecûsîlik kapsamında tasnif ettiği grupların temel iddialarına yönelik olarak naklettiği bilgilerin Sâsânî dinî edebiyatında yer alan bilgilerle ne ölçüde örtüştüğü sorusuna cevap aranmaktadır. Bu şekilde Şehristânî özelinde XII. yüzyılda Mecûsîlik hakkında Müslüman yazarların İslâm öncesi İran dinî geleneği hakkında sahip olduğu tasavvura ulaşmak hedeflenmektedir.
This article aims to compare Shahristānī’s account of “al-Majūs” in his al-Milal wa al-nihal with the Pahlavi texts (Zend) from the Sasanian period, which correspond with the commentary tradition of Zoroastrianism. In this way, Shahristānī’s classification of the Zoroastrian groups and the information he provides on their beliefs is verified in the light of the Pahlavi texts. At the same time, working from the example of Shahristānī, the 12th century Muslim concept of the Iranian religious tradition from the pre-Islamic period is examined.

Description

Keywords

Din Bilimi

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

İslâm Araştırmaları Dergisi

Volume

0

Issue

31

Start Page

67

End Page

122