NURİ BİLGE CEYLAN SİNEMASININ ANLATISAL DÖNÜŞÜMÜ: FOTOGRAFİK ANLATIMDAN, ÖYKÜSEL ANLATIMA

dc.contributor.author Pelin Erdal Aytekin
dc.contributor.author Erdal Aytekin, Pelin
dc.contributor.other 03.01. Department of Radio, Television, and Cinema / Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü
dc.contributor.other 03. Faculty of Fine Arts / Güzel Sanatlar Fakültesi
dc.contributor.other 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
dc.date.accessioned 14.07.201910:49:13
dc.date.accessioned 2019-07-16T20:45:42Z
dc.date.available 14.07.201910:49:13
dc.date.available 2019-07-16T20:45:42Z
dc.date.issued 2015
dc.description.abstract Nuri Bilge Ceylan yarattığı film dili ile fotografik anlatıya ve gerçekçi sinema diline yakın bir duruş sergilemektedir. Özellikle ilk filmleri bu anlamda doğa-insan ilişkisini kuran, durağan bir anlatı diline sahiptir. Ancak belirleyici olan bu dil, İklimler ve Uzak filmlerini takiben değişmiş, bu filmlerden sonra yönetmen hikâyesini daha çok kent, taşra ikilemine ve bireyin iç dünyasının çıkmazlarına çevirmiştir. Bu anlamda giderek artan bir eğilimle Ceylan, Üç Maymun, Bir Zamanlar Anadolu'da ve Kış Uykusu filmlerinde, fotografik anlatı yoluyla kurulan dünyadan, öyküsel-metinsel anlatının ağırlıkta olduğu bir sinematografik dünyaya geçiş yapmıştır. Ceylan'ın bu tercihleri doğrultusunda, görüntünün gücünün ön planda olduğu bir anlatıdan, diyaloğun daha belirleyici olduğu, karakter üzerinde daha derinlikli bir yapının kurulduğu, görsel dilin ötesinde, metinsel bir dilin tercih edildiğinden bahsedilebilir. Bu durum Nuri Bilge Ceylan sinemasının gerçekçilik tercihini etkilemese de, giderek artan bir eğilimle birlikte Kış Uykusu filmine gelindiğinde, Ceylan'ın hikâyesini, göstermek yerine anlatmayı daha çok tercih etmiş olduğu söylenebilir. Sinema dilindeki bu değişimi takiben Ceylan öyküsel/metinsel anlatıyı daha çok kullanmaya başlamış ve edebiyattan aldığı desteği arttırmıştır en_US
dc.description.abstract The cinematic language created by Nuri Bilge Ceylan is akin to photographic narration and realist cinema. Especially in his earlier films, the connection between nature and man is established by using a placid, slow-paced language. However, this style evolves with his films Climates (İklimler) and Distant (Uzak), where the director starts to focus on the city, rural life and the dilemmas within individual inner worlds. In his films Three Monkeys (Üç Maymun), Once Upon A Time In Anatolia (Bir Zamanlar Anadolu'da) and Winter Sleep (Kış Uykusu) the worlds created by Ceylan undergo a gradual transition in narrative form; from photographic expression to a cinematographic one created dominantly by textual-narration. In line with Ceylan's shift of narrative preference, his stories become less dependent on raw visual power, dialogue becomes more prominent and deeper character development takes place. It could be said that, beyond using visual language, an inclination towards textual narration has ensued. Although this change of narrative preference does not effect the general realistic tone of his films, it gradually increases to the point that by Winter Sleep (Kış Uykusu), Ceylan prefers to tell his story instead of showing it. Together with this change in narrative form, Ceylan has started to increasingly use textual narration and to rely more heavily on literature en_US
dc.identifier.issn 2148-2942
dc.identifier.uri https://trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRrMU9EY3pNdz09
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/1496
dc.indekslendigikaynak TR-Dizin en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Selçuk İletişim en_US
dc.subject İletişim en_US
dc.title NURİ BİLGE CEYLAN SİNEMASININ ANLATISAL DÖNÜŞÜMÜ: FOTOGRAFİK ANLATIMDAN, ÖYKÜSEL ANLATIMA en_US
dc.title.alternative THE TRANSFORMATION OF NARRATION IN THE FILMS OF NURİ BİLGE CEYLAN: FROM PHOTOGRAPHIC EXPRESSION TO NARRATION en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.coar.type text::journal::journal article
gdc.description.department [Belirlenecek] en_US
gdc.description.departmenttemp Mardin Artuklu Üniversitesi en_US
gdc.description.endpage 265 en_US
gdc.description.issue 1 en_US
gdc.description.publicationcategory Dergi en_US]
gdc.description.startpage 247 en_US
gdc.description.volume 9 en_US
gdc.identifier.trdizinid 195873
relation.isAuthorOfPublication 4db3ef04-94cd-4f6b-8cfa-50385698fe0b
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 4db3ef04-94cd-4f6b-8cfa-50385698fe0b
relation.isOrgUnitOfPublication 55d43a71-b9c0-4507-94bb-13498b530b42
relation.isOrgUnitOfPublication 441c5408-8c66-48a5-a72b-353be04f2c69
relation.isOrgUnitOfPublication 39ccb12e-5b2b-4b51-b989-14849cf90cae
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 55d43a71-b9c0-4507-94bb-13498b530b42

Files