MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

İnsan Doğası, Toplum ve Adalet Bağlamında Platon’un Demokrasi\releştirisine Rancièreci Bir İtiraz

No Thumbnail Available

Date

2021

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Department of Philosophy and Religious Sciences / Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü
Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü, insanlık tarihinde ortaya çıkan din ve düşüncelerin birey ve toplum üzerindeki etkilerini felsefe, sosyoloji, psikoloji, eğitim ve dinler tarihi gibi alanlar bağlamında tarihsel ve sistematik tarzda akademik açıdan araştırmaktadır. Bölümün temel hedefi, İslami İlimler Fakültesindeki lisans öğrencilerine kendi alanlarıyla ilgili olan derslerin eğitimini vermek, öğrencilerin ilahiyat formasyonunu bütün boyutlarıyla elde etmesine yardımcı olmak ve araştıran, çalışmaya hevesli, sorumluluk sahibi bireyler olmalarına katkıda bulunmak; lisansüstü boyutuyla ise yerel unsurlardan da yararlanarak uluslararası seviyede akademik araştırma yapabilecek bilim insanları yetiştirmek, bunlar için programlar geliştirmek ve bu programları modern dönemin tartışama alanlarını gözeterek uygulamaya geçirmektir. Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü bünyesinde İslam Felsefesi, Felsefe Tarihi ve Mantık alanları bulunduran İslam Felsefesi Anabilim Dalı ile içerisinde Din Felsefesi, Dinler Tarihi, Din Sosyolojisi, Din Psikolojisi ve Din Eğitimi alanlarını barındıran Din Bilimleri Anabilim Dalından oluşmaktadır. Felsefe ve Din Bilimleri Bölümünde tezli yüksek lisan programı bulunmakta ve her yıl ortalama 12 öğrenci almaktadır.

Journal Issue

Events

Abstract

Platon hem demokratik yönetimin pratikteki açmazlarından hem de sahip olduğu epistemolojik ve\rahlaki kaygılardan hareketle demokrasiyi reddeder. İnsanın kendi doğasına uygun işi yapmasını toplumun\rmutluluğu ve adaletin gerçekleşmesi için zorunlu görür. Meslekler hiyerarşisini sarsan, değişim ve\rçokluğu içinde barındıran, eşitlik iddiasında bulunan demokrasiyi hedef alır. Platon düşüncesinde demos,\ryönetime bulaşmaması gereken halk yığınıdır. Jacques Rancière, Platon’un bu görüşlerine itiraz eder ve\rdemos’u siyasal mücadelenin zeminine yerleştirir. Düşünüre göre Platon’un eleştirdiği demokrasi gerçek\ranlamdaki demokrasidir. Siyaseti polis düzenine indirgeyen Platoncu yaklaşıma itiraz eden Rancière\rmodern ve çağdaş dönemdeki demokrasi karşıtlarını da siyaseti polis düzenine indirgemekle ve\rdemokrasiyi iktidar düşüncesinden bağımsız olarak ele almamakla suçlar. Siyasal kavramını siyasete\rönceleyen düşünür açısından bu kavram polis düzeninin sekteye uğramasına işaret eder ve temelinde\ruyuşmazlık vardır. Uyuşmazlık fikri, verili olan rollerin dışına çıkmakla ilişkilidir. Bu çalışmada öncelikle\rPlaton’un demokratik politikaya yönelik eleştirisi irdelenecek, daha sonra ise bu bağlamda demokrasi\releştirisine Rancière’e referansla itirazlar yöneltilecektir.

Description

Keywords

Siyasi Bilimler, Felsefe

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

N/A

Scopus Q

N/A

Source

Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi

Volume

11

Issue

0

Start Page

305

End Page

319