MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Substitution Effects in Tourism and Hospitality: Influential Factors, Examples, and Propositions

No Thumbnail Available

Date

2024

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Department of Tourism Management / Turizm İşletmeciliği Bölümü
Mardin Artuklu Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu 2010 yılında kurulmuş ve 2011-2012 akademik yılından itibaren bünyesinde “Konaklama İşletmeciliği Bölümü” ile turizm alanında eğitim vermiştir. Millî Eğitim Bakanlığı’nın teklif yazısı üzerine, 28/03/1983 tarihli ve 2809 sayılı Kanunun ek 30’uncu ve ek 158’inci maddelerine göre, Bakanlar Kurulu’nca 04/06/2018 tarihinde Mardin Artuklu Üniversitesi Rektörlüğü’ne bağlı olan Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu’nun kapatılmasına ve aynı tarih ve kanun maddesi uyarınca “Turizm Fakültesi” kurulmasına karar verilmiştir. Mardin Artuklu Üniversitesi Rektörlüğü'nün, Turizm Fakültesi Konaklama İşletmeciliği Bölümü adının Turizm İşletmeciliği Bölümü olarak değiştirilmesi konusundaki teklifi 10/04/2018 tarihli Yükseköğretim Yürütme Kurulu toplantısında incelenmiş ve 2547 Sayılı Kanun'un 2880 Sayılı Kanun'la değişik 7/d-2 maddesi uyarınca, mevcut öğrencilerin statülerinin korunması şartı ile söz konusu teklif uygun görülmüştür. 2019-2020 eğitim ve öğretim yılında “Turizm İşletmeciliği” adı altında öğrenci alınacaktır.

Journal Issue

Events

Abstract

The main purpose of this investigation was to explore consumer substitution decisions in tourism and hospitality. The specific aim was to identify influential factors, find relevant supporting examples, and put forward propositions associated with substitutions. This research note is based on an exploratory research study and was qualitative in design. The data were gathered using literature reviewing and identifying and analysing relevant substitution cases and examples for proposition support. As such, seven propositions were identified for substitution effects and examples were found that align with each proposition. Substitution is affected by temporal, causal, and spatial factors, and their combinations. The new concept of tourism and hospitality substitution effects is the main original contribution of this research. The substitution propositions may serve in future as the basis for developing a theory of tourism substitution.

Description

Gowreesunkar, Dr Vanessa GB/0000-0001-5934-6872; Morrison, Alastair M./0000-0002-0754-1083

Keywords

Substitution Effects, Temporal, Causal, Spatial, Consumer Decision-Making

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Q1

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page