OKUL TASARIMLARINDA MEKANSAL OLASILIKLAR

dc.contributor.author Işıker, Figen
dc.contributor.author Bölük, Fatih
dc.contributor.other 08.02. Department of Architecture / Mimarlık Bölümü
dc.contributor.other 08. Faculty of Engineering and Architecture / Mühendislik Mimarlık Fakültesi
dc.contributor.other 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
dc.date.accessioned 2023-12-05T19:15:48Z
dc.date.available 2023-12-05T19:15:48Z
dc.date.issued 2018
dc.description.abstract Türkiye’de doğup büyüyen herkes 13 yıllık zorunlu eğitim programına tabi tutulur. Bu da; insan ömrü- nün ortalama 14000 saatinin okulda geçtiği anlamına gelir. Eğitim reformları, değişen sınav sistemleri, ar- tan-azalan eğitim süreleri bitimsizce konuşulurken, 17 milyon 449 bin 876 öğrencinin her gününü geçirdiği okul yapılarının niteliği, mekan kalitesi, çevre ile ilişkisi, kendine has içerik oluşturabilme potansiyelleri gibi konular en az tartışılan meselelerdir. Ülkemizdeki eğitim sistemi tartışmalarında eğitimciler, pedagoglar ve politikacılar en fazla söz hakkına sahipken; bu mekanları tasarlayan mimarlar ve ortak çalışma üreten diğer disiplinlerden uzmanların sesi oldukça zayıf kalmaktadır. Okullar için yapılması gereken temel tartışmaların birçoğu konu dışı bırakıldığı için, tasarımında coğrafi ve iklim koşulları gözetilmeyen, uygun yapı malzemesi kullanılmayan, yakın çevresi ile ilişki kurmayan tip projeler üretildiğini görmekteyiz. Türkiye’de kamu yapıla- rı için ayrılan bütçede eğitim yapıları önemli bir yere sahiptir. Eğitim yapıları gibi her kullanıcının (öğrencinin) farklı ihtiyaçlarının olabileceği binalarda sadece gerekli teknik donanımları sağlayabilmek yeterli değildir. Ha- reketli ve birbirine dönüşen mekanlar, öğrencinin gün içinde tek bir sınıfta eğitim görmesinin önüne geçer ve katılımcılı, hep birlikte keşfedilen bir öğrenim sürecinin oluşmasına imkan sağlar. Bu metnin amacı; okulları mekansal açıdan ele alarak özgün yapı programlarına ulaşmak ve tasarım olasılıklarını tartışmaya açmaktır. Bununla birlikte sadece fiziksel mekanın oluşumunu değil aynı zamanda öğrencinin gelişiminin bu mekanlarla birlikte nasıl şekillenebileceğini uygulanmış projeler üzerinden ortaya koymaktır. en_US
dc.identifier.isbn 978-605-68150-8-9
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/4418
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof 2. ULUSLARARASI MİMARLIK VE TASARIM KONGRESİ en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title OKUL TASARIMLARINDA MEKANSAL OLASILIKLAR en_US
dc.type Conference Object en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Işıker, Figen
gdc.author.institutional Işıker, Figen
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::conference output
gdc.description.department MAÜ, Fakülteler, Mühendislik Mimarlık Fakültesi, Mimarlık Bölümü en_US
gdc.description.endpage 152 en_US
gdc.description.publicationcategory Konferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemanı en_US
gdc.description.startpage 142 en_US
relation.isAuthorOfPublication 9deaecad-e819-4fe6-9e92-54296bcb38a5
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 9deaecad-e819-4fe6-9e92-54296bcb38a5
relation.isOrgUnitOfPublication c50be6ae-5559-4d61-8663-42bc5905c17f
relation.isOrgUnitOfPublication b4a7a54e-df38-44d5-9f03-ab3ce38ad8a8
relation.isOrgUnitOfPublication 39ccb12e-5b2b-4b51-b989-14849cf90cae
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery c50be6ae-5559-4d61-8663-42bc5905c17f

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
2) OKUL_TASARIMLARINDA_MEKANSAL_OLASILIKLAR.pdf
Size:
1.74 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: