MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Son Sınıf İlk ve Acil Yardım Programı Öğrencilerinin Eğitim Düzeyleri ve Yeterlilik Algı Durumlarının Belirlenmesi

dc.authorid 0000-0001-9315-9616
dc.authorid 0000-0003-3525-0045
dc.authorscopusid 57611369500
dc.authorwosid JPX-8448-2023
dc.contributor.author Yaşar Can, Sevinç
dc.contributor.author Dilmen Bayar, Behiye
dc.contributor.other Department of Medical Services and Techniques / Tıbbi Hizmetler ve Teknikleri Bölümü
dc.contributor.other Department of Nursing / Hemşirelik Bölümü
dc.date.accessioned 2023-12-24T14:06:05Z
dc.date.available 2023-12-24T14:06:05Z
dc.date.issued 2020
dc.department MAÜ, Meslek Yüksekokulları, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Tıbbi Hizmetler ve Teknikler Bölümü en_US
dc.description.abstract Giriş ve Amaç: Son sınıf ilk ve acil yardım programı öğrencilerinin mesleki uygulama yapma sayıları, pratik yeterlilikleri ve teorik bilgi düzeylerinin değerlendirilmesi amaçlandı. Gereç ve Yöntemler: Tanımlayıcı tipte yapılan bu araştırma bir devlet üniversitesi İlk ve Acil Yardım Programı 2. sınıfta aktif öğrenim gören 96 öğrenci ile yapıldı. Katılımcıların mesleki konularda eğitim alıp almadıkları (17 soru), uygulama yapıp yapmadıkları (11 soru), kendilerini yeterli görüp görmedikleri (16 soru) ve bilgi düzeylerini belirlemeye yönelik (11 soru) toplam 45 soru yüz yüze anket yöntemiyle çalışıldı. Veriler SPSS 26.0 istatistik paket programı kullanılarak sayı ve yüzde şeklinde belirtildi. Mesleki derslerin laboratuvar ortamında uygulama sayıları ile yeterliliklerini karşılaştırma da ki-kare testi kullanıldı. İstatistiksel önemlilik için p<0,05 değeri anlamlı kabul edildi. Bulgular: Paramedik öğrencilerinin aldıkları eğitimlerle ilgili uygulama sayılarının analizinde öğrencilerin %63,5’i entübasyon, %41,7 defibrilatör, %38,5’ kırık stabilizasyonu ve %37,5’inin doğum eylemi uygulamasını hiç yapmadıkları tespit edildi. %78,1 kardiyopulmoner resusitasyon, %58,3 defibrilatör, %36,5 entübasyon, %62,5 doğum eylemi ve %85,5’i kardiyak arrest uygulamasını en az bir kere yaptıkları tespit edildi. Entübasyon konusunda yeterlilik algısı ile uygulama sayısı arasında anlamlı bir fark bulundu (p˂ 0,05). Sonuç: Öğrencilerin mesleki konularda uygulama yapmalarının yeterlilik algıları ve beceri düzeylerinin artmasına olumlu katkısının olduğu sonucuna varıldı. en_US
dc.description.abstract Objective: It is aimed to evaluate the professional practice numbers, practical competencies and theoric knowledge levels of the first and emergency aid students. Materials and Methods: The population of the descriptive study was composed of 96 students who are active in the 2nd grade of a public university First and Emergency Aid Program. A total of 45 questions were conducted through face-to-face questionnaire, whether the participants received training on professional issues (17 questions), whether they practiced (11 questions), whether they considered themselves sufficient (16 questions), and to determine their level of knowledge (11 questions). The data are specified as frequency and percentage using SPSS 26 statistical software. The chi-square test was used to compare the number of applications of vocational courses in the laboratory environment and their sufficiency. For statistical significance p < 0.05 value was considered significant. Results: In the analysis of the number of applications related to the training received by paramedic students, it was determined that %63.5 of the students did not perform intubation, %41.7 defibrillator, %38.5 fracture stabilization and %37.5 never performed labor. It was determined that they performed %78.1 Cardiopulmonary resuscitation,%58.3 defibrillators, %36.5 intubation, %62.5 labor and %85.5 cardiac arrest at least once. A significant difference was found between the perception of competence in intubation and the number of applications. Conclusion: It was concluded that students' practicing on professional issues had a positive effect on their perception of competence and skill levels. en_US
dc.identifier.doi 10.34087/cbusbed.719686
dc.identifier.endpage 442 en_US
dc.identifier.issue 4 en_US
dc.identifier.startpage 437 en_US
dc.identifier.trdizinid 418000
dc.identifier.uri https://doi.10.34087/cbusbed.719686
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/5174
dc.identifier.volume 7 en_US
dc.institutionauthor Yaşar Can, Sevinç
dc.institutionauthor Dilmen Bayar, Behiye
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DergiPark en_US
dc.relation.ispartof Manisa Celal Bayar Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Mesleki uygulama sayısı en_US
dc.subject Öğrenci en_US
dc.subject Paramedik en_US
dc.subject Yeterli hissetme en_US
dc.subject Education en_US
dc.subject Feeling sufficient en_US
dc.subject Number of professional practices en_US
dc.subject Paramedic en_US
dc.title Son Sınıf İlk ve Acil Yardım Programı Öğrencilerinin Eğitim Düzeyleri ve Yeterlilik Algı Durumlarının Belirlenmesi en_US
dc.title.alternative Determining the Education Levels and Proficiency Perception Status of the last class First and Emergency Aid Program Students en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 8ceb2958-5fef-40f9-96f1-5bf32a91b35e
relation.isAuthorOfPublication cd63a515-9d81-48ac-996d-71e156e2e496
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 8ceb2958-5fef-40f9-96f1-5bf32a91b35e
relation.isOrgUnitOfPublication 256d1c0a-4c75-476b-b468-80c6b6a899f2
relation.isOrgUnitOfPublication 1afe7739-9ea9-4c3b-af5c-fb0baee4f95c
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 256d1c0a-4c75-476b-b468-80c6b6a899f2

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
YASAR CANpdf.pdf
Size:
362.07 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
TAM METİN/FULLTEXT

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: