MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Son Sınıf İlk ve Acil Yardım Programı Öğrencilerinin Eğitim Düzeyleri ve Yeterlilik Algı Durumlarının Belirlenmesi

Loading...
Thumbnail Image

Date

2020

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

DergiPark

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Department of Medical Services and Techniques / Tıbbi Hizmetler ve Teknikleri Bölümü
İlk ve Acil Yardım Programının amacı; dünyada ve ülkemizde gelişmekte olan acil tıp sistemi içerisinde hizmet verebilecek bilgi, beceri ve deneyimlerle donatılmış, ahlaki ve deontolojik değerlere uygun davranış sergileyen, gelişmeleri takip edebilen, çağdaş ve bilimsel düşünebilen meslek üyeleri yetiştirmek; hastane öncesi acil sağlık hizmetlerinde, sağlık sorunlarını en iyi şekilde saptayıp çözebilecek yeterliliğe ulaşmış, hasta ve yaralılara temel ve ileri yaşam desteği verebilen, her türlü sistem travmasını tanıyıp uygun acil yaklaşımı yapabilen; hastane öncesi acil müdahale hizmetlerini profesyonelce verip, ardından hasta ve yaralıların esas tedavisi yapılıncaya kadar geçen süre içerisinde gerekli merkezlere uygun koşullarda taşınmasını, yaşam kurtarıcı ve sakat kalmayı önleyici tıbbi müdahale olanakları sağlayabilecek sağlık personeli yetiştirmektir. Ayrıca, dikkatli, soğukkanlı ve sorumluluk duygusu güçlü, başkaları ile iyi iletişim kurabilen, hastanın durumunu ve çevresini inceleyerek, yakınlarından bilgi alarak sorununu belirleyen, hastanelerin acil servis bölümünde ilk yardım görevi yapan, gerektiğinde ambulans sürücülüğü de yapan nitelikli tekniker yetiştirmektir.
Organizational Unit
Department of Nursing / Hemşirelik Bölümü
Mardin Artuklu Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu, 1996 yılında Dicle Üniversitesi’ne bağlı olarak kurulmuş olup, 2007 yılında kurulan Mardin Artuklu Üniversitesi’ne bağlanmıştır. 2019 yılında 30749 sayılı Cumhurbaşkanı Kararnamesi uyarınca Sağlık Bilimleri Fakültesi olarak resmî gazetede yayımlanan Mardin Artuklu Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu'nun Sağlık Bilimleri Fakültesi’ne dönüştürülmesine yönelik karar ile Mardin Artuklu Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi kurulmuştur. Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü, bilimsel gelişmelere dayalı olarak toplumun sağlık gereksinimlerine yanıt vermek için, etik değerlere uygun, etkili iletişim sağlayan, problem çözme ve araştırma becerilerine sahip, değişim yaratabilen, insan haklarına saygılı lisans düzeyinde hemşire yetiştirmektedir. Bu bölümden mezun olan hemşireler büyük oranda hastanelerde hemşirelik yapmakla beraber farklı alanlarda çalışma imkanlarına da sahiplerdir.

Journal Issue

Events

Abstract

Giriş ve Amaç: Son sınıf ilk ve acil yardım programı öğrencilerinin mesleki uygulama yapma sayıları, pratik yeterlilikleri ve teorik bilgi düzeylerinin değerlendirilmesi amaçlandı. Gereç ve Yöntemler: Tanımlayıcı tipte yapılan bu araştırma bir devlet üniversitesi İlk ve Acil Yardım Programı 2. sınıfta aktif öğrenim gören 96 öğrenci ile yapıldı. Katılımcıların mesleki konularda eğitim alıp almadıkları (17 soru), uygulama yapıp yapmadıkları (11 soru), kendilerini yeterli görüp görmedikleri (16 soru) ve bilgi düzeylerini belirlemeye yönelik (11 soru) toplam 45 soru yüz yüze anket yöntemiyle çalışıldı. Veriler SPSS 26.0 istatistik paket programı kullanılarak sayı ve yüzde şeklinde belirtildi. Mesleki derslerin laboratuvar ortamında uygulama sayıları ile yeterliliklerini karşılaştırma da ki-kare testi kullanıldı. İstatistiksel önemlilik için p<0,05 değeri anlamlı kabul edildi. Bulgular: Paramedik öğrencilerinin aldıkları eğitimlerle ilgili uygulama sayılarının analizinde öğrencilerin %63,5’i entübasyon, %41,7 defibrilatör, %38,5’ kırık stabilizasyonu ve %37,5’inin doğum eylemi uygulamasını hiç yapmadıkları tespit edildi. %78,1 kardiyopulmoner resusitasyon, %58,3 defibrilatör, %36,5 entübasyon, %62,5 doğum eylemi ve %85,5’i kardiyak arrest uygulamasını en az bir kere yaptıkları tespit edildi. Entübasyon konusunda yeterlilik algısı ile uygulama sayısı arasında anlamlı bir fark bulundu (p˂ 0,05). Sonuç: Öğrencilerin mesleki konularda uygulama yapmalarının yeterlilik algıları ve beceri düzeylerinin artmasına olumlu katkısının olduğu sonucuna varıldı.
Objective: It is aimed to evaluate the professional practice numbers, practical competencies and theoric knowledge levels of the first and emergency aid students. Materials and Methods: The population of the descriptive study was composed of 96 students who are active in the 2nd grade of a public university First and Emergency Aid Program. A total of 45 questions were conducted through face-to-face questionnaire, whether the participants received training on professional issues (17 questions), whether they practiced (11 questions), whether they considered themselves sufficient (16 questions), and to determine their level of knowledge (11 questions). The data are specified as frequency and percentage using SPSS 26 statistical software. The chi-square test was used to compare the number of applications of vocational courses in the laboratory environment and their sufficiency. For statistical significance p < 0.05 value was considered significant. Results: In the analysis of the number of applications related to the training received by paramedic students, it was determined that %63.5 of the students did not perform intubation, %41.7 defibrillator, %38.5 fracture stabilization and %37.5 never performed labor. It was determined that they performed %78.1 Cardiopulmonary resuscitation,%58.3 defibrillators, %36.5 intubation, %62.5 labor and %85.5 cardiac arrest at least once. A significant difference was found between the perception of competence in intubation and the number of applications. Conclusion: It was concluded that students' practicing on professional issues had a positive effect on their perception of competence and skill levels.

Description

Keywords

Eğitim, Mesleki uygulama sayısı, Öğrenci, Paramedik, Yeterli hissetme, Education, Feeling sufficient, Number of professional practices, Paramedic

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Manisa Celal Bayar Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi

Volume

7

Issue

4

Start Page

437

End Page

442