Dindarlık düzeyinin sorumlu tüketimle ilişkisinin incelenmesi

dc.contributor.advisor Kayaoğlu, Ahmet
dc.contributor.author Sadi, Nurullah
dc.contributor.author Kayaoğlu, Ahmet
dc.contributor.other 04.02. Department of Management / İşletme Bölümü
dc.contributor.other 04. Faculty of Economics and Administrative Sciences / İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
dc.contributor.other 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
dc.date.accessioned 2023-09-02T12:04:26Z
dc.date.available 2023-09-02T12:04:26Z
dc.date.issued 2022
dc.description.abstract Geçmişten günümüze değişen tüketim anlayışı hem araştırmacılar hem de işletmeler açısından önem arz etmektedir. Müslüman bir tüketicinin sergilediği tüketim davranışı mensup olduğu İslam dinine uygun olmalı ve yaşamını da bu yönde devam ettirerek çevresine karşı sorumluluk duymalıdır. Bu çalışmada da "dindarlık düzeyinin" sorumlu tüketim davranışı üzerindeki ilişkisi araştırılmaktadır. Bu çalışmanın ana amacı dindarlık düzeyinin sorumlu tüketimle arasında ilişki olup olmadığının ortaya koyulmasıdır. Ayrıca tüketicilerin dindarlık düzeylerinin demografik değişkenler (yaş, cinsiyet, medeni durum, eğitim seviyesi ve meslek) yönünden farklılaşıp farklılaşmadığını ortaya koymakta çalışmasının diğer bir amacıdır. Bu bağlamda Müslüman tüketiciler açısından kesitsel ve tanımlayıcı bir araştırmadır. Çalışmada dindarlık, dindarlığın alt boyutları (inanç, ahlak ve ibadet), sorumlu tüketim ve bunlarla ilişkili diğer kavramlar da tanımlanarak diğer bilimlerle ilişkisi ortaya konmuştur. Çalışmanın evrenini Mardin'de yaşayan Müslüman tüketiciler oluşturmaktadır. Nicel bir araştırma metodu kullanılarak, online anket aracılığı ile 382 kişiden veri toplanmıştır. Ölçeklerin güvenilirlikleri Cronbach's Alfa metodu ile test edilmiştir. Ardından, ölçeklerin geçerliliklerinin test edilmesinde korelasyon, bağımsız T-testi ve One Way ANOVA testi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre inanç, ibadet ve ahlak boyutlarının Müslüman tüketici davranışı ile ilişkisinin bulunmadığı tespit edilmiştir. en_US
dc.description.abstract The changing understanding of consumption from the past to the present is important for both researchers and businesses. The consumption behavior of a Muslim consumer should be in accordance with the religion of Islam to which he belongs, and he should feel responsible for his environment by continuing his life in this direction. In this study, the relationship of "religiousness level" on responsible consumption behavior is investigated. The main purpose of this study is to reveal whether there is a relationship between the level of religiosity and responsible consumption. In addition, another aim of the study is to reveal whether the religiosity levels of consumers differ in terms of demographic variables (age, gender, marital status, education level and occupation). In this context, it is a cross-sectional and descriptive study for Muslim consumers. In the study, religiosity, sub-dimensions of religiosity (belief, morality and worship), responsible consumption and other related concepts were also defined and their relationship with other sciences was revealed. The population of the study consists of Muslim consumers living in Mardin. Using a quantitative research method, data were collected from 382 people through an online survey. The reliability of the scales was tested with the Cronbach's Alpha method. Then, correlation, independent T-test and One Way ANOVA test were used to test the validity of the scales. According to the findings obtained from the research, it has been determined that the dimensions of belief, worship and morality are not related to Muslim consumer behavior. en_US
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=5XiSE4yCP_gmnukpMEp65Zh-lf7V6-AvRIC8A5GZqQn9ka3nuJX_X1JdEGqdgjEa
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/4012
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Mardin Artuklu Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İşletme en_US
dc.subject Business Administration en_US
dc.title Dindarlık düzeyinin sorumlu tüketimle ilişkisinin incelenmesi en_US
dc.title.alternative Examining the effect of religiosity on purchasing behavior en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Sadi, Nurullah
gdc.coar.access http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
gdc.coar.type http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc
gdc.description.department MAÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik Ana Bilim Dalı en_US
gdc.description.endpage 78 en_US
gdc.description.publicationcategory Tez en_US
gdc.description.startpage 1 en_US
gdc.identifier.yoktezid 712572 en_US
relation.isAuthorOfPublication d714a7dc-78a3-438c-ad3b-39b45a7f24cd
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery d714a7dc-78a3-438c-ad3b-39b45a7f24cd
relation.isOrgUnitOfPublication 6734bfde-68ad-4d0b-9652-37a492c2eff0
relation.isOrgUnitOfPublication 1e271d99-bd89-41e0-9666-771c86fbcdd8
relation.isOrgUnitOfPublication 39ccb12e-5b2b-4b51-b989-14849cf90cae
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 6734bfde-68ad-4d0b-9652-37a492c2eff0

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
712572.pdf
Size:
1.15 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Tam Metin / Full Text