MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

İŞ İLANLARI ÜZERİNDEN HALKLA İLİŞKİLERİN MESLEKİ PROFİLİ

Thumbnail Image

Date

2016

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Department of Accounting and Tax / Muhasebe ve Vergi Bölümü
İşletmelerin muhasebe bölümleri ile kamu kurum ve kuruluşlarının muhasebe servisinde sorumluluk üstlenebilecek ve/veya yasal şartları sağladıktan sonra kendi adına iş yeri açıp çalıştırabilecek nitelikli ara insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan dört yarıyıllık bir yükseköğretim programıdır. Muhasebe ve Vergi Uygulamaları programında normal öğretim ve ikinci öğretim bulunmaktadır İki yıllık önlisans eğitim programı kapsamında muhasebe alanında gerekli bilgi birikimi ve uygulama becerisine sahip nitelikli meslek elemanı yetiştirmektedir. Bu programda muhasebe, hukuk ve vergi dersleri kapsamlı bir şekilde verilerek, hukuki ve mali konularda güçlü bir alt yapı sağlanmakta ve sektörde kullanılan muhasebe paket programları uygulamalı olarak verilmektedir. Bu programda öğrenciler bilgisayar tekniklerini, ileri düzeyde idari ve mali konuları içeren muhasebe uygulamalarını teorik ve uygulamalı olarak görmekte, Muhasebe ve vergi alanındaki temel ilke ve kavramlara bilen, Muhasebe paket programlarını rahatlıkla kullanan, Hukuki sorumluluklarını yerine getiren, meslek elemanı olarak yetiştirilmektedir. Ayrıca öğrencilerimiz muhasebe alanında deneyim kazanmak için birinci yılın sonunda 30 günlük(İş günü) staj yapmaktadır. Bu programdan mezun olan öğrenciler ön lisans diploması ve meslek elemanı ünvanı almaktadır. Meslek yasasına tabi bürolarda, kurumların idari ve mali işler bölümlerinde çalışabilmektedirler. Yasal şartları yerine getirmeleri halinde(Dikey geçiş sınavına girerek 4 yıllık Fakülteyi tamamlamaları şartı ile) Serbest Muhasebeci Mali Müşavir olabilme imkanları vardır.

Journal Issue

Events

Abstract

Halkla ilişkiler eğitimi ülkemizde uzun yıllardır verilmektedir. Buna rağmen halkla ilişkiler iş ilanlarında rastlanılan ölçütler mesleğin gerektirdikleri ile uyumlu değildir. Uygun işe uygun personelin yerleştirilebilmesi hem maliyetleri düşürecek hem de başarıyı arttıracaktır. Bu anlamda işe alınacak halkla ilişkiler personelinin seçiminde dikkatli davranmak gereklidir. Bu çalışmada, insan kaynakları web siteleri üzerinden yayınlanan iş ilanları incelenmiştir. Bu amaçla Kariyer.net, Secretcv.com, Yenibiris.com insan kaynakları web sitelerinde yer alan 230 halkla ilişkiler iş ilanı 12 Ocak12 Şubat 2016 tarihleri itibari ile içerik çözümleme yöntemi ile değerlendirilmiştir. İş ilanlarında değerlendirilen kategoriler ise; iş ilanlarında yer alan halkla ilişkiler pozisyonları, halkla ilişkiler ilanlarında aranan sosyo-demografik özellikler ve halkla ilişkiler iş ilanlarında adaylarda aranan özelliklerden oluşmaktadır. Bu çalışmanın asıl amacı halkla ilişkiler iş ilanlarında mesleğin nasıl yer aldığını belirlemektedir. Araştırma sonucunda ortaya çıkan tablo ise halkla ilişkilerin mesleki ölçütlerinin bulunmadığını göstermektedir
Educational institutions in our country have been offering public relations education for a long time. Yet, job requirements and job criteria specified in job adverts for the practice of public relations do not seem to be compatible with the teachings. "Right person for the right job" will both reduce costs and increase success. To that end, selecting right public relations personnel is crucial. In this study, 230 public relation job adverts collected from various human resources websites such as Kariyer.net, Secretcv.com, and Yenibiris.com that appear between January 12th and February 12th, 2016 are examined by using content analysis technique. The categories that are subjected to analysis are public relations positions, socio-demographical variables and appropriate skills and qualities sought by employers. This study mainly aims to determine how the occupation of public relations appears in job ads. The findings of the study reveal that there are no specific occupational criteria for public relations jobs

Description

Keywords

Beşeri Bilimler, Ortak Disiplinler, Sosyal Bilimler, Disiplinler Arası

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

Volume

14

Issue

1

Start Page

107

End Page

130