MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Mardin İlindeki Restoranların Yerel Ürün Kullanımındaki Avantaj ve Dezavantajları İle İlgili Algıları

No Thumbnail Available

Date

2015

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Department of Gastronomy and Culinary Arts / Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü
Günümüzde, tüketiciler sağlıklı ve güvenli yiyecek-içecekler tüketmek istemekte, yine ülkemiz açısından çok önemli olan turizm sektöründe turist tercihlerinde tarihi ve kültürel miras ile çeşitli sanatsal ve kültürel aktivitelere doğru önemli bir eğilim görülmektedir. Bu eğilim kapsamında gastronomik değerlere ilgi her geçen gün artmaktadır. Bu bağlamda Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü sağlıklı ve güvenli yiyecek içecek üretimi ve gastronomi turizmi faaliyetlerinin geliştirilmesi ve güçlendirilmesinde, mevcut kültürel değerlerimizin gelecek nesillere aktarılmasında önemli bir işlevi üstlenmektedir. Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümünün amacı, yiyecek ve içecek sektörüne mutfak şefi ve yönetici olmaya aday, sağlıklı ve güvenli yiyecek içecek üretebilen, yerel yeme-içme kültürünü yaşatan, mevcut değerleri ortaya çıkaran, ulusal ve uluslararası mutfaklardan örnekleri sunabilecek gastronom ve yöneticiler yetiştirerek sektörde eksikliği hissedilen, nitelikli, eğitimli, lisan bilen eleman sayısının artmasına katkı sağlamaktır.

Journal Issue

Events

Abstract

Yerel gıda ürünü, bölge veya şehir sınırları içerisinde üretilen gıdaları ifade etmektedir. Restoranlarda yerel gıda ürünü satın almanın tüketicilere, işletmelere, ekonomiye ve çevreye sayısız faydaları vardır. Ancak restoranlar açısından yerel ürün satın almada engeller bulunmaktadır. Bu araştırmanın amacı Mardin’de menüsünde yöresel ürün bulunduran restoranların yerel ürün satın alma avantaj ve dezavantajlar ile ilgili algılarının incelenmesidir. Bu nedenle restoranların satın alma sorumluları ile görüşülmüştür. Yemeklerde yerel ürün kullanma avantajları ile ilgili algı düzeyleri incelendiğinde restoranların avantajlar ile ilgili ifadelere katıldıkları ve yerel ürün kullanma dezavantajları ile ilgili ifadelerde de ne katılıyor nede katılmıyor oldukları görülmektedir. Ayrıca, işletme büyüklüğüne göre yerel ürün avantajları algı düzeyinin değişkenlik gösterdiği sonucuna varılmıştır.

Description

Keywords

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page