MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Sosyal medyada gerçeklik üretimi: Baudrillard okuması

Loading...
Thumbnail Image

Date

2019

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Mardin Artuklu Üniversitesi

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Events

Abstract

Bu çalışmada internetle beraber hayatımıza giren sosyal medyada üretilen gerçekliğin ne olduğu Jean Baudrillard"ın kavram repertuarıyla analiz edilmiştir. İnternete ulaşmanın süreç içerisinde daha kolay bir hale geldiği enformasyon toplumunda internetle geçirilen zaman ve internet kullanan bireylerin profili çeşitlenip artmaktadır. İnternetin gelişimiyle hayatımıza temas eden sosyal medyayla oluşan toplumsal değişim sosyolojik bakışın alanına girmiş bulunmaktadır. Bugünün toplumunda yaşanan bu toplumsal değişimi anlamak için çağdaş sosyolog olan Jean Baudrillard"ın simülasyon kuramından faydalanılmıştır. Sosyal bir gerçeklik olarak sosyal medya analizinde modern dönemlerle birlikte oluşan toplumsal değişimlerin ürettiği gerçekliğin ne olduğu birinci bölümde incelenmiştir. Gerçekliliğin varlığına dair izlerin olup olmadığı tartışmaya açılmıştır. Bir gerçeklik üretim mekânı olarak dijital dünyanın bize neler anlattığını, ne zamandan beri dijital dünyanın içerisinde olduğumuz analiz edilmiştir. Gerçeklik ilkesinin yok olmasıyla gerçekliğe dair artık ibarelerin olmamasının yarattığı durum olan kaybolan toplumsallığı anlatan ikinci bölümde toplumsallığın nasıl yok olduğu anlaşılır kılınmaya çalışılmıştır. Sosyal medyada kaybolan gerçeklik ve toplumsallığın yarattığı etki tespit edilmiştir. "Bir toplumsallaşma türü olarak sosyal medyada hipergerçeklik" olarak tartışmaya açtığımız üçüncü bölümde sosyal medyada oluşan hipergerçeklikliğin ne olduğu bunun sosyolojik olarak bizlere ne ifade ettiği incelenmiştir.
In this study, the reality produced in social media that comes into our lives with the internet is analyzed with Jean Baudrillard's concept repertoire. In the information society where access to the Internet has become easier in the process, the time spent with the internet and the profile of individuals using the internet are increasing and increasing. With the development of the Internet, the social change that comes into contact with our lives has come into the field of sociological perspective. In order to understand this social change in today's society, the simulation theory of Jean Baudrillard, a contemporary sociologist, was used. In the social media analysis as a social reality, what is the reality produced by the social changes occurring with the modern periods is examined in the first chapter. Whether there are signs of the existence of reality is open to debate. It has been analyzed what the digital world tells us as a reality production space and how long we have been in the digital world. In the second part of the disappearance of the principle of reality, the disappearance of sociality which is created by the absence of expressions about reality is tried to be understood in the second part. The effect of lost reality and sociality on social media has been determined. In the third section, which we have discussed as erg hyperreality in social media as a kind of socialization ne, what is the hyperrealism in social media is examined and what it means to us sociologically

Description

Keywords

Sosyoloji, Sociology, İletişim Bilimleri, Communication Sciences, Baudrillard, Jean, Baudrillard, Jean, Benzetim, Simulation, Gerçeklik, Reality, Hipergerçeklik, Hyperreality, Medya, Media, Sosyal medya, Social media, Sosyalleşme, Socialization

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

1

End Page

86