1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Kayaoğlu, Ahmet"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 13 of 13
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Article
    Determination of Factors Affecting Consumers’ Bulgur Consumption Preferences
    (Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2022) Kayaoğlu, Ahmet; Kayaoğlu, Ahmet; Gülmez, Yavuz Selim; Gülmez, Yavuz Selim; 04.02. Department of Management / İşletme Bölümü; 04. Faculty of Economics and Administrative Sciences / İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi; 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
    This research aims to determine the factors affecting the bulgur consumption preferences of consumers. The research data were obtained by using a face-to-face survey technique from 401 individuals living in the city center of Mardin by convenience sampling. In the analysis of the data, explanatory factor analysis and descriptive statistics were used. According to the research findings, the participants consider food quality, marketing activities, physical properties, and taste-price factors in their bulgur consumption preferences. According to the demographic characteristics of the participants, bulgur consumption preferences differ significantly. These; Taste-price according to a different gender, occupation, and the number of individuals in the household, food quality according to different marital status groups, food quality and marketing activities according to different education levels, marketing activities according to different household income groups. There was no significant difference between the groups according to the age variable.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Master Thesis
    Dindarlık düzeyinin sorumlu tüketimle ilişkisinin incelenmesi
    (Mardin Artuklu Üniversitesi, 2022) Sadi, Nurullah; Kayaoğlu, Ahmet; Kayaoğlu, Ahmet; 04.02. Department of Management / İşletme Bölümü; 04. Faculty of Economics and Administrative Sciences / İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi; 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
    Geçmişten günümüze değişen tüketim anlayışı hem araştırmacılar hem de işletmeler açısından önem arz etmektedir. Müslüman bir tüketicinin sergilediği tüketim davranışı mensup olduğu İslam dinine uygun olmalı ve yaşamını da bu yönde devam ettirerek çevresine karşı sorumluluk duymalıdır. Bu çalışmada da "dindarlık düzeyinin" sorumlu tüketim davranışı üzerindeki ilişkisi araştırılmaktadır. Bu çalışmanın ana amacı dindarlık düzeyinin sorumlu tüketimle arasında ilişki olup olmadığının ortaya koyulmasıdır. Ayrıca tüketicilerin dindarlık düzeylerinin demografik değişkenler (yaş, cinsiyet, medeni durum, eğitim seviyesi ve meslek) yönünden farklılaşıp farklılaşmadığını ortaya koymakta çalışmasının diğer bir amacıdır. Bu bağlamda Müslüman tüketiciler açısından kesitsel ve tanımlayıcı bir araştırmadır. Çalışmada dindarlık, dindarlığın alt boyutları (inanç, ahlak ve ibadet), sorumlu tüketim ve bunlarla ilişkili diğer kavramlar da tanımlanarak diğer bilimlerle ilişkisi ortaya konmuştur. Çalışmanın evrenini Mardin'de yaşayan Müslüman tüketiciler oluşturmaktadır. Nicel bir araştırma metodu kullanılarak, online anket aracılığı ile 382 kişiden veri toplanmıştır. Ölçeklerin güvenilirlikleri Cronbach's Alfa metodu ile test edilmiştir. Ardından, ölçeklerin geçerliliklerinin test edilmesinde korelasyon, bağımsız T-testi ve One Way ANOVA testi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre inanç, ibadet ve ahlak boyutlarının Müslüman tüketici davranışı ile ilişkisinin bulunmadığı tespit edilmiştir.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Article
    Evidence From Turkish and Syrian People for the Measurement Invariance of the Cbbe Scale and Clues for the Distribution Strategies of the Brands
    (Kodisa Foundation, 2023) Kayaoğlu, Ahmet; Gülmez, Yavuz Selim; Kayaoglu, Ahmet; Gulmez, Yavuz Selim; 04.02. Department of Management / İşletme Bölümü; 04. Faculty of Economics and Administrative Sciences / İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi; 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
    Purpose: This research aims to test the measurement invariance of the consumer-based brand equity scale on Turkish and Syrian university students who live together but are from different cultural groups. Research design, data, and methodology: The consumer- based brand equity scale developed by Buil et al. (2008) is applied to the participants. In testing the consumer-based brand equity scale, the Netflix brand, which is considered well-known by both cultural groups, is preferred. It is thought that choosing an internationally recognized brand would facilitate the conduct of this research. Structural invariance and measurement invariance are tested using structural equation modeling. Results: The consumer-based brand equity scale has measurement invariance on Turkish and Syrian university students. Therefore, it has been revealed that the responses of participants from both cultures regarding the Netflix brand are comparable. Conclusion: The findings of the study provide clues for practitioners to review their distribution strategies. As a matter of fact, cultural studies conducted in different countries are common. Still, the originality of this study is ensured by the profile of participants who live in the same country but come from different countries.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Article
    İcralık Malların Pazarlaması ve Buna Yönelik Bir Uygulama
    (Journal of Current Researches on Social Sciences, 2017) Ahmet, Kayaoğlu; Kayaoğlu, Ahmet; Ahmet, Kayaoğlu; 04.02. Department of Management / İşletme Bölümü; 04. Faculty of Economics and Administrative Sciences / İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi; 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
    Bu çalışmada icralık mal satış sürecine yönelik tanımlayıcı bir araştırma yapılmıştır. Araştırmada Diyarbakır, Mardin ve Siirt icra dairelerinde 2010-2015 yılları arasında 6 yıllık gerçekleşmiş satış dosyaları incelenmiştir. Elde edilen verilerle icra dairesi, ihale tarihi, satılan malın türü, kaçıncı ihalede satışın yapıldığı, piyasa fiyatı (muhammen bedel) ve satış fiyatı açılarından çeşitli istatistikî analizler uygulanmıştır. Araştırmada 5-Ocak-2013 tarihinde başlayan, açık artırmanın on gün önce internet üzerinden başlaması ve fiziki açık artırmadan bir gün önce sona ermesi ile bu sanal artırmadaki oluşan son fiyatın, fiziki açık artırmada taban fiyat olarak kabul edilmesi uygulamasının, satış süreci sonucunda oluşan fiyat üzerindeki etkisi analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda internette açık artırmanın başlaması uygulamasının, satış fiyatlarını piyasa fiyatlarına (muhammen bedele) yaklaştırdığı görülmüştür. Bu da satışı iyileştirmek için yapılan düzenlemelerin, ürünün değerine (satış fiyatına) katkı yaptığına yönelik önemli bir ipucu vermektedir. Yapılan bir pazarlama faaliyetinin ürünün piyasadaki satış değerini istatistiki olarak anlamlı bir şekilde artırdığı sonucuna ulaşılmıştır.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Article
    MAKRO PAZARLAMA: BİR PAZARLAMA DÜŞÜNCE EKOLÜ OLARAK KAVRAMSALLAŞMA SÜRECİ VE KURUMSALLAŞMASI
    (Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi, 2018) Kayaoğlu, Ahmet; Kayaoğlu, Ahmet; 04.02. Department of Management / İşletme Bölümü; 04. Faculty of Economics and Administrative Sciences / İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi; 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
    Pazarlama tarihi çok eskilere dayanan bir işletmecilik faaliyetidir. Ancak pazarlamanın akademik bir düşünce olarak ortaya çıkması 20. yy’da olmuştur. Bütün düşünce alanlarında olduğu gibi pazarlama disiplininde de çeşitli düşünce ekolleri vardır. Bunlardan birisi de “Makro Pazarlama” ekolüdür. Makro pazarlama için birçok tanım vardır. Bu tanımlarda toplumsal konularla ilgili olma ve makro bakış açısı başat niteliktedir. Makro pazarlama düşüncesi de zaman içerisinde değişim göstermiştir. Makro pazarlama alanında çalışmalar yapan akademisyenlerin çeşitli kurumsallaşma girişimleri olmuştur. Ayrıca daha önce makro pazarlama içerisinde bir çalışma alanı kabul edilen kimi alt disiplinler kendi konferanslarını toplamışlar ve dergilerini çıkartarak ayrı birer çalışma alanı olarak kurumsallaşmışlardır. Bu çalışmada makro pazarlama düşüncesinin tanımı, tarihi gelişimi, kavramsallaşma süreci ve kurumsallaşma çalışmaları ele alınmıştır.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Article
    Pazarlama Sistemleri Yaklaşımı: Ortaya Çıkışı ve Gelişim Süreci
    (Journal of Current Researches on Business and Economics, 2017) Kayaoğlu, Ahmet; Kayaoğlu, Ahmet; 04.02. Department of Management / İşletme Bölümü; 04. Faculty of Economics and Administrative Sciences / İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi; 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
    Çalışmada genel sistem teorisinin ortaya çıkması ve ilk örneklerine kısaca değinilerek sosyal sistem teorisi üzerinde durulmaktadır. Daha sonra pazarlama sistemleri düşüncesinin nasıl ortaya çıktığı, nasıl geliştiği ve günümüzde hangi noktaya ulaştığı tartışılmaktadır. Çalışmada, sistem yaklaşımının pazarlama ve makro pazarlama düşüncesi açısından önemi ve gelişmesi ayrıntılarıyla ortaya konulmaktadır.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Master Thesis
    Planlı davranış teorisi perspektifinden araç kiralamada tüketici tercihlerinin belirlenmesi: Diyarbakır ili örneği
    (Mardin Artuklu Üniversitesi, 2022) Nazlı, Mehmet Can; Kayaoğlu, Ahmet; Kayaoğlu, Ahmet; 04.02. Department of Management / İşletme Bölümü; 04. Faculty of Economics and Administrative Sciences / İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi; 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
    Günümüzde bireysel araç kiralama sektörü gün geçtikçe büyümekte ve araç kiralama faaliyetinde bulunan tüketici sayısı hızla artmaktadır. Bunun yanı sıra; özel sektör kuruluşları, devlet kurumları veya bireysel olarak ticari, turistik ya da mesleki araç ihtiyaçlarını karşılamak isteyenlerin sıklıkla başvurduğu bir yöntem olan araç kiralama sektörü, araç satın almanın getireceği maliyet ve zaman dezavantajlarını ortadan kaldırmaktadır. Bu çalışmada da araç kiralama sektörünün planlı davranış teorisi perspektifinde araç kiralamada tüketici davranışlarının belirlenmesindeki ilişki araştırılmaktadır. Araştırmanın temel amacını araç kiralamanın sorumlu tüketiciyle arasında bir bağ olup olmadığının ortaya koyulması oluşturmaktadır. Öyle ki çalışmada planlı davranış teorisinden hareket edilmekte ve tutum, sübjektif norm ve algılanan çevresel kontrol değişkenlerinin araç kiralama deneyimi olan tüketiciler ile olmayan tüketicilerde araç kiralama deneyimini nasıl etkilediği mercek altına alınmaktadır. İkincil amaç ise söz konusu değişkenlerin demografik parametrelere göre farklılaşıp farklılaşmadığının incelenmesidir. Araştırmada nicel araştırma yöntemi kullanılmış olup araştırma modeli ilişkisel tarama modeliyle desenlemiştir. Araştırma anketi çevrimiçi bir biçimde hazırlanmış ve amaca yönelik örnekleme yöntemi aracılığıyla Diyarbakır ili ve merkez ilçelerinde araç kiralama deneyimi olan ile olmayan toplamda 700 tüketiciden veri toplanmıştır. Araştırma verisine uygulanan betimsel ve kestirimsel istatistik testleri neticesinde gerek daha önce araç kiralama deneyimi olan gerekse olmayan tüketicilerde araç kiralama niyetini tutum ve sübjektif norm değişkenlerinin pozitif bir şekilde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Ancak, algılanan çevresel kontrolün bu niyet üzerinde anlamlı bir etkisinin olmadığı tespit edilmiştir. Diğer taraftan, cinsiyet açısından tutum, sübjektif norm, algılanan çevresel kontrol ve kiralama niyeti değişkenlerinin anlamlı bir biçimde farklılaşmadığı görülürken diğer demografik değişkenler açısından istatistiksel olarak anlamlı bazı farklılıkların söz konusu olduğu dikkat çekmiştir. Sonuç olarak çalışmada araç kiralamaya yönelik tutumun araç kiralama niyeti üzerinde önemli bir role sahip olduğu ortaya konulduğu için araç kiralama hizmetiyle ilgilenen uygulayıcılara ilgili tutumu olumlu yönde artıracak aksiyonlar almaları tavsiye edilmiştir.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Article
    Sağlık Hizmetleri Tüketicisi Olarak Hastaların Özel Hastane Tercihini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi: Diyarbakır Örneği
    (2020) Kayaoğlu, Ahmet; Kayaoğlu, Ahmet; Gülmez, Yavuz Selim; Gülmez, Yavuz Selim; 04.02. Department of Management / İşletme Bölümü; 04. Faculty of Economics and Administrative Sciences / İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi; 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
    Bu araştırmanın amacı, sağlık hizmetleri tüketicisi olarak hastaların özel hastanetercihini etkileyen faktörleri belirlemektir. Veriler kolayda örnekleme yoluyla Diyarbakır ilmerkezinde yaşayan 390 bireyden yüz yüze anket tekniği kullanılarak elde edilmiştir. Verilerinanalizinde açıklayıcı faktör analizi ve tanımlayıcı istatistik tekniklerinden faydalanılmıştır.Araştırma sonuçları, katılımcıların özel hastane tercihinde bulunurken; hizmet kalitesi, tecrübe vebaşarı, maliyet, itibar, memnuniyet, erişim/ulaşım kolaylığı faktörlerini dikkate aldığınıgöstermekte, katılımcıların demografik değişkenlerine göre tercihleri arasında ise anlamlıdüzeyde farklılıklar tespit edilmiştir. Katılımcıların farklı yaş gruplarına göre hizmet kalitesi veitibar faktörlerine; farklı medeni durum ve eğitim seviyelerine göre itibar faktörüne; farklı gelirgruplarına göre hizmet kalitesi, maliyet ve itibar faktörlerine; farklı sosyal güvence gruplarınagöre ise hizmet kalitesi ve itibar faktörlerine ait puanlarının anlamlı düzeyde farklılaştığıgörülmektedir. Cinsiyet değişkenine göre ise gruplar arasında anlamlı bir farklılık tespitedilmemiştir. Araştırma sonuçlarına göre katılımcılar en fazla hastanenin hizmet kalitesi ve itibarıfaktörlerini göz önünde bulundurarak özel hastane tercihinde bulunmaktadır.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Master Thesis
    The Mediating Effect of Brand Image and Brand Awareness on the Effect of Social Media Marketing Activities on Purchase Intention: the Case of Turkish Airlines
    (2025) İşıker, Emine; Kayaoğlu, Ahmet; Kayaoğlu, Ahmet; 04.02. Department of Management / İşletme Bölümü; 04. Faculty of Economics and Administrative Sciences / İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi; 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
    Havacılık sektöründe faaliyet gösteren markalar açısından sosyal medya, hem kurumsal kimliğin görünür kılınması hem de müşteri deneyiminin yönetilmesi adına stratejik bir değer taşımaktadır. Türk Hava Yolları gibi uluslararası ölçekte marka değeri yüksek olan firmaların sosyal medya stratejilerinin, tüketici algısı ve satın alma davranışları üzerindeki etkisi bu çalışmanın temel odağını oluşturmaktadır. Bu doğrultuda, çalışmanın temel amacı; sosyal medya pazarlama aktivitelerinin tüketicilerin satın alma niyeti üzerindeki etkisini ortaya koymak ve bu süreçte marka imajı ile marka bilinirliğinin aracılık rollerini incelemektir. Araştırmada örnek olay olarak Türk Hava Yolları markası tercih edilmiş; katılımcıların sosyal medya deneyimleri üzerinden marka algılarına ve satın alma niyetlerine yönelik değerlendirmeler yapılmıştır. Çalışmada nicel araştırma yöntemi benimsenmiş, kolayda örnekleme tekniğiyle 450 katılımcıdan veri toplanarak analiz gerçekleştirilmiştir. Beşli Likert ölçekli anket formu, sosyal medya pazarlama aktiviteleri, marka imajı, marka bilinirliği ve satın alma niyeti değişkenlerini ölçen ifadeleri içermektedir. Veriler SPSS 26 (Demo) ve Hayes Process (Model 6) aracılığıyla analiz edilmiş; güvenilirlik, faktör analizi ve serisel aracılık etkisi analiz yöntemleri kullanılmıştır. Elde edilen bulgular, sosyal medya pazarlama aktivitelerinin satın alma niyeti üzerinde hem doğrudan hem de dolaylı etkiler yarattığını göstermektedir. Sosyal medya pazarlama aktivitelerinin doğrudan marka imajı üzerinde güçlü ve anlamlı bir etkisi bulunurken; marka imajı bilinirlik üzerinde etkili olmuş, bilinirlik ise satın alma niyetini anlamlı düzeyde açıklamıştır. Öte yandan, marka imajının satın alma niyeti üzerindeki doğrudan etkisi istatistiksel olarak anlamlı bulunmamıştır. En güçlü dolaylı yolun 'Sosyal Medya Pazarlama Aktiviteleri → Marka İmajı → Marka Bilinirliği → Satın Alma Niyeti' zinciri olduğu görülmüştür.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Master Thesis
    The Mediating Role of Destination Values in the Effect of Word of Mouth Communication on Visitor Satisfaction: Midyat Case
    (2025) Elahmed, Leyla; Kayaoğlu, Ahmet; Kayaoğlu, Ahmet; 04.02. Department of Management / İşletme Bölümü; 04. Faculty of Economics and Administrative Sciences / İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi; 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
    Çalışmanın temel amacı, Midyat bölgesinde ziyaretçi memnuniyeti üzerindeki ağızdan ağıza iletişimin etkisini ortaya çıkarmak ve ağızdan ağıza iletişim ile ziyaretçi memnuniyeti arasındaki dolaylı etkide kültürel destinasyon imajının bir aracı değişken olarak rolünü incelemektir. Verilerin toplanması için nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 26 (Demo) istatistik programı ile analiz edilmiştir. Güvenilirlik ve geçerlilik analizleri yapılmış ve tüm değişkenler için değerlerin iyi olduğu belirlenmiştir. Çalışma hipotezlerini test etmek ve doğruluğunu değerlendirmek amacıyla, kolayda örnekleme yöntemiyle 454 kişiden anket yoluyla veri toplanmıştır. Regresyon analizi SPSS 26 (Demo) Hayes PROCESS v4.2 programı kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Sonuçlar, ağızdan ağıza iletişimin ziyaretçi memnuniyetini etkilediğini göstermiştir. Ayrıca kültürel destinasyon imajının ziyaretçi memnuniyeti üzerinde anlamlı ve olumlu bir etkisi olduğu belirlenmiştir. Bunun yanı sıra sonuçlar, kültürel destinasyon imajının ağızdan ağıza iletişim ile ziyaretçi memnuniyeti arasındaki ilişkide aracılık etkisi olduğu tespit edilmiştir. Çalışmanın sonuçlarına dayanarak, ziyaretçileri teşvik etmeye yönelik bir dizi öneri sunulmuş ve aracılığa ilişkin tüm hipotezlerin anlamlı olması sebebiyle kültürel destinasyon imajının hem bilişsel hem de duygusal aracılık rolü olduğu desteklenmektedir. Bölgenin kültürel destinasyon imajını, duygusal ve bilişsel yönlere odaklanarak güçlendirmek ve ziyaretçiler arasında kültürel sembolleri vurgulayan, bu kültürel sembollerin anlaşılmasını artıran turizm girişimlerinin sağlanması; kültürel destinasyon imajına dayalı turizme katkı sağlamaktadır. Bu bağlamda destinasyon yönetimi stratejilerine yönelik içgörüler sunarak; turizm alanındaki bilimsel araştırmaların önemini vurgulamaktadır.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Master Thesis
    Tüketicilerin, Çevrim İçi Alışverişlerde Risk Azaltma Stratejilerinin, Çevrim İçi Alışveriş Korkusu, Mahremiyet Endişesi ve Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisi
    (2024) Çelik, Mehmet Zekerya; Kayaoğlu, Ahmet; Kayaoğlu, Ahmet; 04.02. Department of Management / İşletme Bölümü; 04. Faculty of Economics and Administrative Sciences / İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi; 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
    Bu araştırma ile tüketicilerin çevrim içi alışverişlerde risk azaltma stratejilerinin; çevrim içi alışveriş korkusu, mahremiyet endişesi ve satın alma niyeti üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Tüketicilerin çevrim içi alışveriş yaparken karşılaştıkları riskleri nasıl algıladıklarını, bu riskleri azaltmak için kullandıkları stratejilerin ne olduğunu ve bu stratejilerin satın alma niyeti üzerindeki etkileri hakkında bilgi edinmek, araştırmanın temelini oluşturmaktadır. Nicel olarak yürütülen bu araştırmada, kolayda örneklem yöntemi kullanılmıştır. Türkiye geneli farklı çevrim içi alışveriş deneyimine sahip 18 yaş üzeri 426 tüketiciden, anketler aracılığı ile elde edilen veriler istatistiksel analizlere tabi tutulmuştur. Ön koşul olarak veri dağılımının normal olup olmadığı tespit edilmiştir. Yapılan normallik ve güvenilirlik testinin yeterli çıkması sonucunda aracılık değişkeni analizleri gerçekleştirilmiştir. Analizler sonucunda araştırmanın bağımsız değişkenleri olan mahremiyet endişesi, itibar kaybı korkusu ve finansal kayıp korkusu ile bağımlı değişken olan satın alma niyeti arasında risk azaltma stratejilerinin aracı değişken olduğu tespit edilmiştir. T-testi ve tek yönlü anova analizleri sonucunda tüketicilerin çevrim içi alışverişlerde risk azaltma stratejilerine yönelik görüşleri arasında medeni durum, yaş, eğitim seviyesi, meslek, gelir durumu ve son 6 ay içerisinde yapılan alışveriş sayısına göre aralarında anlamlı bir farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Cinsiyet, ödeme şekli, bulundukları bölgeye göre aralarında anlamlı bir farklılık olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu araştırma sonucunda elde edilen bulgular sayesinde çevrim içi alışveriş platformlarının, tüketicilerin hassasiyetlerinin farkında olup, tüketicilerin tercihlerini etkileyen faktörleri bilmelerine ve farklı demografik özelliklerdeki gruplara özel pazarlama stratejileri geliştirerek satın alma süreçlerini geliştirmelerine yardımcı olma açısından önemli bir çalışma olacağı öngörülmektedir.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Master Thesis
    Turistik bir ürün olarak şehir ve marka değeri: Mardin örneği
    (Mardin Artuklu Üniversitesi, 2023) Harmancı, Haşim; Kayaoğlu, Ahmet; Kayaoğlu, Ahmet; 04.02. Department of Management / İşletme Bölümü; 04. Faculty of Economics and Administrative Sciences / İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi; 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
    Mardin, çağlar boyunca birçok medeniyete ev sahipliği yapmış, bu medeniyetlerden izler taşıyarak bünyesinde önemli tarihsel ve kültürel zenginlikler barındırmaktadır. Farklı etnik grupların birlikte yaşadığı, somut ve soyut verileriyle katmanlı bir kültür birikimi oluşturduğu kozmopolit bir şehir olarak önemli bir değere sahiptir. Çalışmanın literatür kısmında öncelikle marka, markalaşma ve marka değeri bileşenleri detaylı olarak açıklanmıştır. Daha sonra kent ve marka kent kavramları incelenmiştir. Araştırma kısmında ise kültür ve inanç turizmi olarak ön plana çıkan Mardin'e ait turistik ürün unsurlarının açığa çıkarılarak şehrin marka değerine etkisi belirlenmeye çalışılmıştır. Bu bağlamda 405 ziyaretçiye anket yöntemiyle birtakım önermeler yöneltilip bu ziyaretçilerin ifadelere katılım düzeyleri ölçülmeye çalışılmıştır. Çalışmada kullanılan veriler SPSS paket programı ile analiz edilmiştir. Çalışmada Frekans Analizi, Faktör Analizi, t- testi, Tek Yönlü Varyans Analizi, Regresyon Analizi gibi tekniklerle araştırmanın hipotezleri test edilmeye çalışılmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgular, Mardin'in doğal, tarihi ve kültürel çekicilikler açısından oldukça yüksek bir potansiyele sahip olduğunu göstermekte, ziyaretçilerin kente sadakatle bağlı olduğu, kenti ziyaret edenlerin tekrar ziyaret etmek istedikleri sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca Mardin'i daha çok genç turistlerin, erkeklerin, evlilerin ve lisans mezunu olanların ziyaret ettiği tespit edilmiştir. Gelir seviyesi bakımından ziyaretçi sayılarının birbirine çok yakın olduğu; genel olarak uzun süreli konaklama gerçekleştirdikleri ve kenti daha çok kültür amacıyla ziyaret ettikleri belirlenmiştir.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Article
    Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinin Belirlenmesi: Artuklu Üniversitesi İ.İ.B.F. Örneği
    (2019) Kayaoğlu, Ahmet; Kayaoğlu, Ahmet; Kurnaz, Gazi; Kurnaz, Gazi; 04.02. Department of Management / İşletme Bölümü; 04. Faculty of Economics and Administrative Sciences / İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi; 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
    Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin girişimcilik eğilimlerinin belirlenmesidir. Bu amaç bağlamında Artuklu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme, İktisat ve Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler bölümleri öğrencileri üzerinde bir uygulama gerçekleştirilmiştir. Araştırmada ölçüm tekniği olarak anket kullanılmıştır. Veri analizi SPSS programı ve yapısal eşitlik modellemesi teknikleri araçlığıyla yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda, üniversite öğrencilerinin başarma ihtiyacı ve yenilikçi yapıları ile cinsiyetleri arasında anlamlı bir farklılık belirlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin aylık gelirleri ile güven duyguları, yenilik, başarma ihtiyacı, kontrol odağı ve başarısızlığa karşı tolerans bileşenleri arasında pozitif bir ilişki vardır. Ancak aylık gelir ile öğrencilerin risk alma eğilimleri arasında anlamlı bir ilişki yoktur. Öğrencilerin yaşları ile yenilik, kendine güven, başarma ihtiyacı, kontrol odağı, risk almak ve başarısızlığa karşı tolerans arasında anlamlı bir ilişki vardır. Öğrencilerin genel not ortalamaları ve sınıfları ile girişimcilik boyutları arasında anlamlı bir ilişki saptanmamıştır.