Meslek Yüksekokulları
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.12514/7229
Browse
Browsing Meslek Yüksekokulları by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 35
- Results Per Page
- Sort Options
Organizational Unit 09.05. Department of Child Development / Çocuk Gelişimi BölümüÇocuk Gelişimi Programı, çocukların sağlıklı bir ortamda yaşayabilmeleri için eğitime ve danışmanlığa duyulan ihtiyacı karşılamak amacı ile kurulmuş bir ön lisans programıdır. Programın amacı, 0-18 yaş normal gelişim gösteren ve özel gereksinimi olan çocukların gelişimini destekleyici eğitim programı ile bu alanda çocuğa, aileye ve topluma hizmet sunan tüm birimlere, nitelikli meslek elemanı yetiştirmektedir. Program; alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen, uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip, etkili iletişim kurabilen, hoşgörülü, sabırlı ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip meslek elemanlarını yetiştirmeyi hedeflemektedir. Sunulan eğitim ile; evrensel, kültürel değerlere, mesleki etik yeterlilik ve bilincine sahip, bireysel ve mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki sektörel gelişmeleri izleyen ve kendini sürekli yenileyen geliştiren, güvenlik, sağlık ve çevre koruma önlemleri ile konusunda bilgi, beceri, yeterlilik ve bilince sahip bireyler kazandırılmaktadır.Organizational Unit 17.07. Department of Accounting and Tax / Muhasebe ve Vergi Bölümüİşletmelerin muhasebe bölümleri ile kamu kurum ve kuruluşlarının muhasebe servisinde sorumluluk üstlenebilecek ve/veya yasal şartları sağladıktan sonra kendi adına iş yeri açıp çalıştırabilecek nitelikli ara insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan dört yarıyıllık bir yükseköğretim programıdır. Muhasebe ve Vergi Uygulamaları programında normal öğretim ve ikinci öğretim bulunmaktadır İki yıllık önlisans eğitim programı kapsamında muhasebe alanında gerekli bilgi birikimi ve uygulama becerisine sahip nitelikli meslek elemanı yetiştirmektedir. Bu programda muhasebe, hukuk ve vergi dersleri kapsamlı bir şekilde verilerek, hukuki ve mali konularda güçlü bir alt yapı sağlanmakta ve sektörde kullanılan muhasebe paket programları uygulamalı olarak verilmektedir. Bu programda öğrenciler bilgisayar tekniklerini, ileri düzeyde idari ve mali konuları içeren muhasebe uygulamalarını teorik ve uygulamalı olarak görmekte, Muhasebe ve vergi alanındaki temel ilke ve kavramlara bilen, Muhasebe paket programlarını rahatlıkla kullanan, Hukuki sorumluluklarını yerine getiren, meslek elemanı olarak yetiştirilmektedir. Ayrıca öğrencilerimiz muhasebe alanında deneyim kazanmak için birinci yılın sonunda 30 günlük(İş günü) staj yapmaktadır. Bu programdan mezun olan öğrenciler ön lisans diploması ve meslek elemanı ünvanı almaktadır. Meslek yasasına tabi bürolarda, kurumların idari ve mali işler bölümlerinde çalışabilmektedirler. Yasal şartları yerine getirmeleri halinde(Dikey geçiş sınavına girerek 4 yıllık Fakülteyi tamamlamaları şartı ile) Serbest Muhasebeci Mali Müşavir olabilme imkanları vardır.Organizational Unit 21.01. Department of Health and Nursing Services / Sağlık ve Bakım Hizmetleri BölümüDünyada ve ülkemizde nüfus hareketliliğinde oluşan değişimler, genç nüfusun azalıp, yaşlı nüfusun artmasına neden olmuş, aynı zamanda ülkemizdeki geleneksel aile yapısının çekirdek aile yapısına dönüşmesi; sosyal hizmetin alanlarından biri olan yaşlı bakım hizmeti açığının oluşmasına neden olmuştur. Bu alanda diğer meslek elemanlarının yanı sıra yaşlıyla uygulama boyutunda hizmeti bire bir yürütecek ve yaşlıyı sağlık ve sosyal hizmet boyutuyla ele alabilecek ara elemana gereksinim duyulmuştur. Bu nedenle Programdan yararlanacak öğrencilerin, bakım hizmeti konusunda gerekli bilgi, beceri ve değerleri bütünleştirip, özümseyerek; kamu alanı, özel alan ve sivil toplum örgütlerinde yaşlı bakım hizmetini uygulayıcı ve geliştirici niteliğe sahip yetkin birer sağlık teknikeri olmalarını sağlamak programın temel amacını oluşturmaktadır.Organizational Unit 18.06. Department of Natural Building Stones Technology / Doğal Yapı Taşları Teknolojisi BölümüDoğal yapı taşları teknolojisi bölümü öğrenim süresi 4 yarıyıl olup, eğitim dili %100 Türkçedir. Bölümün gayesi kamu ve özel sektör kuruluşlarının ihtiyaç duyduğu doğal yapı taşlarının işlenmesi montaj hattı ve restorasyon alanlarında geleneksel ve modern mimari öğreti tekniklerini işlevsel olarak öğretmek aynı zamanda doğal yapı taşlarının fiziksel ve kimyasal özelliklerinin araştırılması açığa çıkarılması kendine ilke olarak benimsemiş teknikleri yetiştirmek ve doğal yapı taşları işleme tesislerinde çalışmak isteyen nitelikle bireyleri sektörün hizmetine sunmaktır. Doğal yapı taşları bilimlerinin temel bilgileri ile donatılmış, CAD programları kullanılmasında teknik bilgi ve deneyime sahip, yenilenen teknolojiye kolayca uyum sağlayabilen teknik elemanların yetiştirilmesini sağlayan, bilgi teknolojileri konusunda sadece bölgesel değil ulusal çapta ihtiyaç duyulan nitelikli ara insan gücü yetiştirmeyi amaçlamaktadır.Organizational Unit Organizational Unit 18.01. Department of Computer Programming / Bilgisayar Programcılığı BölümüBilgisayar programcılığı mesleği her şeyin dijital bir ağa bağlı olduğu günümüzde, teknoloji üretmeye aday toplumlar için vazgeçilmez bir ara iş gücüne dönüşmüştür. Değişen teknolojik alışkanlıklar yazılımcılardan beklenen görevleri de değiştirmektedir. Sadece masaüstü, internet ya da mobil programcılık alanlarında değil artık Makine Öğrenmesi, Büyü Veri, Veri Bilimi ve Siber Güvenlik konularında da uzmanlaşmış insan kaynağı, geleceğin elinde şekilleneceği toplumların en önemli güçleri haline gelecektir. Midyat Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı Bölümü olarak tüm bu farkındalıklarla birlikte oluşturulmuş eğitim planımız ile Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün gösterdiği hedeflere durmadan ilerlemeyi amaçlıyoruz. Örgün ve Uzaktan Öğretim programlarımızla Türkiye’nin her bölgesinden gelmiş öğrencilerle buluşma imkanına sahip oluyoruz. İki yıl gibi kısa sürede çok büyük anılar biriktiriyoruz. Mezun olmuş öğrencilerimizle devam ettirdiğimiz bilgi ve tecrübe alışverişi ile kamu ve özel sektörün güncel ihtiyaçları hakkında bilgi sahibi oluyor ve eğitim planımızı buna göre güncelliyoruz.Organizational Unit 20.01. Department of Office Services and Secreteriat / Büro Hizmetleri ve Sekreterlik BölümüGünümüz iş dünyası, hızlı değişim ve gelişim sürecinin içinde olup, yeni işletme teorilerinin üretildiği ve uygulamalara yöneldiği bir duruma gelmiştir. Bu yapı içerisinde sekreterlik de sınırlı işler yapan ve tesadüfen kazanılmış bir meslek değil, organizasyon içinde kendisine belirlenen görevi yerine getiren bir sistematik yapıya dönüşmüştür. Bu gelişmeler ışığında görev ve sorumluluk, sekreterlik kavramını, yönetici asistanlığı kavramına taşımıştır. Meslek, günlük ve basit büro ve sekreterlik hizmetlerinden, yöneticilerin görev ve sorumluluklarını yerine getirme konusunda yardımcı olan büro yöneticiliği ve yönetici asistanlığına kadar farklı aşamalarda yer almaktadır. Bu özellikleri nedeni ile Yönetici Asistanlığı, başarılı yöneticilerin desteklediği bir meslek olarak ilgi çekmektedir. Büro hizmetleri ve yönetici asistanlığının, zamanını etkili kullanacak, görev ve sorumluluklarını daha aza indirecek yöneticiler için gelecek yıllarda daha önemli bir boyuta geleceği ve buna bağlı olarak da istihdamında artış görüleceği tahmin edilmektedir. Günümüz işletmeleri, yeni teorilerin önerdiği uygulamalara yönelmiş ve bunun sonucunda büro yönetimi ve yönetici asistanlığı üzerinde durulması gereken bir kavram haline gelmiştir. Hizmet, üretim, pazarlama sektörlerinin hızla değiştiği ve geliştiği zamanımızda, yaygın ofis ağlarında görev yapabilecek vasıflı ara elemanlara, her zamankinden fazla ihtiyaç duyulmaktadır. Kamu ve özel sektörde çalışabilecek şekilde yetiştirilecek olan öğrenciler, hızlı değişen ve gelişen iş dünyasının ihtiyaçlarını karşılayabilecek bilgi ve becerilerle donatılmış, İngilizceye mesleki düzeyde hakim ve bunun yanında ikinci bir yabancı dile sahip büro yöneticileri ve yönetici asistanları olacaklardır. Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programından mezun olanların iş alanı oldukça geniş olup, kamu-özel sektöre ait pek çok kurum ve kuruluşta, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde büro yöneticisi, üst yönetim asistanı olarak çalışabilmektedirler. İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının giderek daha fazla hissedilmesi, bu alanda eğitilmiş insan gücüne duyulan gereksinimi artırmaktadır.Organizational Unit 17.09. Department of Business Management / İşletme Yönetimi BölümüProgram iş hayatının sevk ve idaresi ile kamu yönetiminde yönetime yardımcı olacak veya kendi adına iş yeri açıp çalıştırabilecek, nitelikli ara insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan dört yarı yıllık bir yüksek öğretim programıdır. İşletme programında dersler temel bilgi ve becerileri vermeye yöneliktir. Son yılda öğrenciler meslekleriyle ilgili staj yaparak bilgi ve becerilerini pratikte uygulama fırsatı bulurlar.Organizational Unit 19.02. Department of Applied English and Translation / Uygulamalı İngilizce ve Çevirmenlik BölümüKüreselleşmenin etkisiyle her geçen yıl ülkeler ve kültürler arası etkileşim daha da artmakta ve yakınlaşma da çeviri ve çevirmenin önemini daha görünür kılmakta. Uygulamalı İngilizce ve Çevirmenlik Programının hedefi, öğrencilerin çeviriyle ilgili akademik ve iş hayatlarında başarılı olabilmeleri, İngilizcenin iletişim aracı olarak kullanıldığı farklı çevrelerde kendilerini ifade edebilmeleri, bilgi alışverişinde bulunabilmeleri için öğrencilere gerekli olan dil becerilerini kazandırmak ve farklı sektörlerde çeviri yapabilecek alanında uzman nitelikli çevirmenler yetiştirmektir. Bu program mezunları çeviri yapacağı dilde yazılı edebi eserleri, metinleri, bilimsel makaleleri, gazete ve dergileri, siyasi, hukuki, ekonomik, teknik ve diğer türdeki eserleri çevirecek yeteneklere sahip olur.Organizational Unit 21.02. Department of Medical Services and Techniques / Tıbbi Hizmetler ve Teknikleri Bölümüİlk ve Acil Yardım Programının amacı; dünyada ve ülkemizde gelişmekte olan acil tıp sistemi içerisinde hizmet verebilecek bilgi, beceri ve deneyimlerle donatılmış, ahlaki ve deontolojik değerlere uygun davranış sergileyen, gelişmeleri takip edebilen, çağdaş ve bilimsel düşünebilen meslek üyeleri yetiştirmek; hastane öncesi acil sağlık hizmetlerinde, sağlık sorunlarını en iyi şekilde saptayıp çözebilecek yeterliliğe ulaşmış, hasta ve yaralılara temel ve ileri yaşam desteği verebilen, her türlü sistem travmasını tanıyıp uygun acil yaklaşımı yapabilen; hastane öncesi acil müdahale hizmetlerini profesyonelce verip, ardından hasta ve yaralıların esas tedavisi yapılıncaya kadar geçen süre içerisinde gerekli merkezlere uygun koşullarda taşınmasını, yaşam kurtarıcı ve sakat kalmayı önleyici tıbbi müdahale olanakları sağlayabilecek sağlık personeli yetiştirmektir. Ayrıca, dikkatli, soğukkanlı ve sorumluluk duygusu güçlü, başkaları ile iyi iletişim kurabilen, hastanın durumunu ve çevresini inceleyerek, yakınlarından bilgi alarak sorununu belirleyen, hastanelerin acil servis bölümünde ilk yardım görevi yapan, gerektiğinde ambulans sürücülüğü de yapan nitelikli tekniker yetiştirmektir.Organizational Unit 17.02. Department of Electricity and Energy / Elektrik ve Enerji BölümüElektrik; dün olduğu gibi bugünde ve yarın da aydınlatmada, ısıtmada, eğlencede, mutfakta, atölyede, endüstride kısacası her alanda kullanmak zorunda olduğumuz, her zaman ihtiyaç duyduğumuz bir enerjidir. Sanayileşmenin ve teknolojinin artışıyla yaygınlaşan elektrik kullanımı, elektrik konusunda eğitimli insan gücü açığını ortaya çıkarmıştır. Bölümün amacı: elektriğin üretimi, iletimi ve dağıtımı, fabrika bakım ve kontrolünün yapılması, elektrikli makine ve motorların çalışma sistemleri elektrik tesislerinin projelendirilmesi, elektrikle çalışan tüm sistemlerin tanıtımı, çalıştırılması, arızalarının bulunması gibi konularda sektörün talep ve gelişmelerine cevap verecek şekilde, kalifiye elemanlar yetiştirmektedir.Organizational Unit 18.07. Department of Culinary Arts / Aşçılık Bölümüİnsanoğlu geçmişten günümüze kadar ki süreçte en ihtiyaç duyduğu gereksinim beslenme gereksinimidir. Bu gereksinim günümüzde artık ‘’Aşçılık’’ mesleği ile ihtiyaçtan öte kültürel bir değer ve sanat haline gelmiştir. Bu bakımdan tüm dünyada olduğu gibi ‘’Aşçılık’’ mesleği ülkemizde de yükselen bir değer konumundadır. Bu doğrultuda ülkemizin yemek kültürünün korunması ve geliştirilmesi adına teorik olarak yeterli düzeyde akademik bilgiye sahip ve bu akademik yeterliliğin uygulamaya dönüştürülmesi için 4 dönemlik bir eğitimden geçen ve’’Aşçılık’’ mesleğinin geliştirilmesine katkı sağlamaları bakımından öğrencilerimizin; etkili iletişim kurabilen, yaratıcı, yeniliklere açık, üretebilen, girişimci, çözüm odaklı ve akademik bilgi ve beceriye sahip olmaları hedeflenmektedir.Organizational Unit 16.02. Department of Seed Production / Tohumculuk Teknolojisi BölümüProgramın amacı; özellikle yabancı döllenen bitkilerde çok büyük bir tohumculuk pazarı oluşması, çok uluslu birçok şirketin Türkiye’de tohum üretme işlerini gerçekleştirmesi nedeniyle bu işlerde görev alabilecek teknik donanımlı ara eleman yetiştirmektir. Bununla birlikte birçok kamu araştırma enstitülerinde ıslah çalışmaları yürütüldüğünden bu kurumlardaki tohum üretme işlerini takip edecek olan yardımcı teknik personelin yetiştirilmesini sağlamaktır. Mezunlar Tekniker unvanını almaktadır. Bitkisel üretim ile çalışma alanlarında iş bulma imkânları olmaktadır.Organizational Unit 16.01. Department of Organic Agriculture / Organik Tarım BölümüTüm dünyada olduğu kadar ülkemiz tarımında da uygulanmakta olan bazı etmenler ( hormon uygulaması,kimyasal ilaç ya da organik olmayan gübre kullanımı vs.) sonucunda insanlar ,gıda hammaddelerinin basında gelen tarımsal ürünlerin üretiminden tüketimine değin daha bilinçli ve duyarlı olmaya yönelmişlerdir. Yüksekokulumuzun Organik Tarım programında öğretim süresi iki yıl olup 2011-2012 öğretim yılından itibaren eğitim verilmeye başlanmıştır. Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Kurumlarının a)Çay Teknolojisi, b)Genel Ziraat , c)Makine (Tarım Meslek Lisesi), d) Makine (Tarım Teknolojisi), e)Peyzaj, f)Süs Bitkileri, g)Tarım , h)Tarım Teknolojisi, i)Ziraat alanlarından mezun olanlar ; Organik Tarım programına sınavsız yerleşmek için müracaat edebileceklerdir. Diğer lise mezunları ise YGS-6 puanıyla yerleşebilirler. Organik Tarım programı her sene 30 öğrencilik kontenjan ile öğretime devam edecek olup, teori ve pratiğe dayalı iki yıllık eğitim sonunda mezun olanlara “Organik Tarım Teknikeri “unvanı verilecektir. Mezun olan öğrencilerimiz isterlerse ,Dikey Geçiş Sınavına (DGS) katılarak basarili olmaları durumunda Lisans düzeyinde ( Ziraat Mühendisliği ) eğitimlerine devam etme şansına da sahiptirler. Kızıltepe Meslek Yüksekokulu binası ; Mardin- Artuklu İlçemiz sınırlarında olup, 2 katli bahçeli bir binada faaliyetlerini sürdürmektedir.İlçeler garajından sürekli olarak minibüs seferleri vardır.Öğlen yemeği ihtiyacı, fiş karşılığında yemekhaneden karşılanmaktadır. Organik Tarım Programında önlisans düzeyinde halen 11 öğretim elemanı ile eğitim ve öğretim verilmektedirOrganizational Unit 18.05. Department of Jewelery and Jewelry Design / Kuyumculuk ve Takı Tasarımı Bölümü2014-2015 tarihinde Mardin Artuklu Üniversitesi Midyat Meslek Yüksekokulu Kuyumculuk ve Takı Tasarımı Bölümü açılmıştır. Kuyumculuk ve Takı Tasarımı Bölümü öğrenim süresi 4 yarıyıl olup, eğitim dili Türkçe’ dir. Kuyumculuk ve Takı Tasarımı Bölümü eğitim-öğretimde doğal olarak ana vatanı Midyat olan unutulmaya yüz tutmuş, usta sayısının gün geçtikçe azaldığı telkari gümüş işlemeciliğine yoğunlaşmıştır. Kuyumculuk ve Takı Tasarımı Bölümü öğrencileri, atölye derslerinde bir yandan mesleğin gereği olan temel bilgi ve becerileri kazanırken, gözlem yapabilme, çözümleme ve yaratıcılığını açığa çıkaracak gerekli sanat eğitimini alabileceklerdir. Öğrencilerin, sanatsal düşünme boyutunu yakalayabilmeleri, yöntem oluşturabilmeleri, teknik ve tasarım çalışmalarında alana yönelik teorik ve pratik tüm bilgi ve beceriyi kazanabilmeleri, bu süreç içerisinde öğrencilerin üretme yeteneği ve kişiliği çizgisinde özgün tasarım dilini oluşturabilmeleri sağlanacaktır. Ülkemizde var olan milli servetlerin korunması ve bunların çoğaltılarak kültürümüzün yayılması önem taşımaktadır. Özellikle el sanatlarında geniş bir yelpazeye sahip olan bölgemiz bu değerlerin özünü kaybetmeden modernize edilmesi ve sonra ki nesillere aktarılması için nitelikli, eğitimli gönüllülere ihtiyaç duyulmaktadır. Bölümün amacı alanında eli becerikli ustalar yetiştirmenin yanı sıra toplum ve sanat konularında da entelektüel bir çabanın gereğine inanan, tasarıma aşık bireyler yetiştirmek, özellikle yöresel el sanatlarımızdan olan kuyumculuk ve takı tasarımı bünyesinde telkâri yapımı ve üretimi gibi geleneksel el sanatlarımızın örneklerini belgeleyecek ve üretilen bilgiyi günümüz teknolojisine aktaracak nitelikte iş gücü yetiştirmektir. Aynı zamanda amacımız, kendi telkari atölyelerini kuracak, üretim yapabilecek veya mevcut telkari atölyelerinde eğitim verebilecek, kendine güvenen, kalifiye telkari ustalarını ülke ekonomisine kazandırmaktır. Bilgisayar Destekli Takı Tasarımı dersinde bilgisayarda takı çizme tekniklerini öğrenirken Takı Tasarımı dersinde ise karakalem ve boya kalemlerini de kullanarak öğrenci uygulamak istediği takıyı kağıda çizmeyi öğrenecektir. Yöresel Takı Uygulamaları dersinde Telkari yapım aşamalarını uygulayarak öğrenirken Çağdaş Takı Uygulamaları dersinde Telkari takı yapım tekniklerini, dönemin takı modası ile harmanlayarak her yaştan bireye hitap edecek takı uygulamaları fırsatı bulacaktır. Takı Sanat Tarihi dersinde Mısır, Hindistan, Roma, Bizans, Selçuklu, Osmanlı vs. takılarını incelerken Kişiye Özel Takı Tasarımı dersinde diğer tüm derslerin de desteğiyle edinilmiş bilgi ve becerileri kullanan öğrenci özel tasarımlar yapmaya ve üretmeye hazırdır. Programda 5 Öğretim Görevlisi görev yapmaktadır.Organizational Unit 17.10. Department of Sports Management / Spor Yönetimi BölümüSpor Yönetimi programını başarıyla tamamlayan mezunlar, özel sektörde ve kamuda çalışma fırsatı elde edebilmektedir. Bu programın mezunları amatör ve profesyonel spor kulüplerinin idari yapısında yönetici olarak, gençlik ve spor müdürlüklerinde, spor salonlarında, toplumsal yaşamımızda yer alan faaliyetlerin organizasyon ve uygulamalarında, yerel yönetimlerin ilgili kadrolarında yönetici olarak, ülkemiz turistik otel ve işletmelerinde, serbest zamanı değerlendirme spor organizasyonları düzenleme ve animasyon hizmetlerini yürütmek üzere istihdam edilebilmektedir. Ayrıca, bu program mezunları pazarlama, halkla ilişkiler, insan kaynakları, finans, yönetim, sponsorluk ve etkinlik yönetim departmanlarında çalışabilmektedir. Bunların dışında aldıkları bilgiler doğrultusunda girişimci ruh ve potansiyele sahip olan mezunlar spor yönetimi ile ilgili tüm konularda kendi işlerini kurabilme ve alandaki boşluğu doldurabilmektedir. Aynı zamanda spor turizmi kapsamında ülkemize gelen turistlerin sağladığı döviz girdisi önemli bir iktisadi değer haline gelmiştir. Dolayısı ile mezunlarımızın çalışma alanları oldukça geniştir. Bu programdan mezun olan öğrencilerimiz “Spor Yöneticisi” unvanına sahip olurlar. Spor kurumlarının idari birimlerinde; insan kaynakları, muhasebe, kalite ve satın alma ile ilgili alanlarda yönetim işlevlerini yerine getiren kişiler olmakla beraber günümüzde spor kurumlarında bu meslek elemanlarına olan ihtiyaç giderek artmaktadır. Bu programdan mezun olanlar; spor kulüplerinin idari yapısında, gençlik ve spor müdürlüklerinde, spor salonlarında, toplumsal yaşamımızda yer alan faaliyetlerin organizasyon ve uygulamalarında, yerel yönetimlerin ilgili kadrolarında yönetici olarak, ülkemizin yaz ve kış turizmi yaygın olan bölgelerinde yer alan otel ve işletmelerinde, serbest zamanı değerlendirme spor organizasyonları düzenleme ve animasyon hizmetlerini yürütmek ve spor malzemelerinin satış ve tanıtım işlerinde, görev alabilirler. Günümüzde kamu ve özel sektörde spor tesislerinin sayısındaki artış, spor endüstrisindeki iyileşmeler ve gelişmeler, spor kuruluşlarının modern işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi gereğinin giderek daha fazla hissedilmesi ile bu alanda eğitilmiş insan gücüne duyulan gereksinim artmaktadır.Organizational Unit 13.02. Department of Coached Education / Antrenörlük Eğitimi Bölümü2018-2019 Eğitim-Öğretim Yılında ilk öğrencilerini özel yetenek sınavıyla alarak eğitim-öğretim faaliyetlerine başlamıştır. Bölümün akademik kadrosunu 5 Doçent, 1 Dr. Öğr. Üyesi, 1 Arş.Görevlisi oluşturmaktadır.Organizational Unit 18.03. Department of Social Services / Sosyal Hizmetler BölümüBir disiplin ve meslek olan sosyal hizmet insanlar ve çevreleri arasındaki birçok karmaşık hareketliliği inceler. Sosyal hizmetin amacı, her insanın potansiyelini tam olarak geliştirmesini, yaşamını zenginleştirmesini sağlamak ve işlev bozukluğunu önlemektir. Sosyal hizmet mesleği, sorun çözmeye ve değişime odaklanmıştır. Buna bağlı olarak sosyal hizmet uzmanları toplumdaki ve hizmet verdikleri bireylerin, ailelerin ve toplulukların yaşamlarındaki değişim temsilcileridir. Sosyal hizmet birbiriyle ilişkili bir değerler, kuram ve uygulama sistemidir.Organizational Unit 18.04. Department of Electricity / Elektrik BölümüElektrik Programı Temel Elektrik, Güç Elektroniği, Elektrik Makineleri ve PLC Laboratuvarlarında yürütülen eğitim, öğretim ve uygulama çalışmaları ile teknik hizmet gerektiren tüm sektörlerde ve kuruluşlarda elektrik konularında yeterli bilgi birikimine sahip ara eleman yetiştirmektedir. Eğitim planında yer alan bütün dersleri başarıyla tamamlayan öğrenciler Elektrik Teknikeri unvanına sahip olmaktadır. Bu unvan ile elektrik projelerin teknik uygulaması sorumluluğunu üstlenebilmektedirler. Sahada ustalar ile mühendis arasında köprü görevi görerek oluşabilecek tüm olumsuzlukların çözümüne katkı sunarlar.