Meslek Yüksekokulları
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.12514/7229
Browse
Browsing Meslek Yüksekokulları by Title
Now showing 1 - 20 of 35
- Results Per Page
- Sort Options
Department 17.07. Department of Accounting and Tax / Muhasebe ve Vergi Bölümüİşletmelerin muhasebe bölümleri ile kamu kurum ve kuruluşlarının muhasebe servisinde sorumluluk üstlenebilecek ve/veya yasal şartları sağladıktan sonra kendi adına iş yeri açıp çalıştırabilecek nitelikli ara insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan dört yarıyıllık bir yükseköğretim programıdır. Muhasebe ve Vergi Uygulamaları programında normal öğretim ve ikinci öğretim bulunmaktadır İki yıllık önlisans eğitim programı kapsamında muhasebe alanında gerekli bilgi birikimi ve uygulama becerisine sahip nitelikli meslek elemanı yetiştirmektedir. Bu programda muhasebe, hukuk ve vergi dersleri kapsamlı bir şekilde verilerek, hukuki ve mali konularda güçlü bir alt yapı sağlanmakta ve sektörde kullanılan muhasebe paket programları uygulamalı olarak verilmektedir. Bu programda öğrenciler bilgisayar tekniklerini, ileri düzeyde idari ve mali konuları içeren muhasebe uygulamalarını teorik ve uygulamalı olarak görmekte, Muhasebe ve vergi alanındaki temel ilke ve kavramlara bilen, Muhasebe paket programlarını rahatlıkla kullanan, Hukuki sorumluluklarını yerine getiren, meslek elemanı olarak yetiştirilmektedir. Ayrıca öğrencilerimiz muhasebe alanında deneyim kazanmak için birinci yılın sonunda 30 günlük(İş günü) staj yapmaktadır. Bu programdan mezun olan öğrenciler ön lisans diploması ve meslek elemanı ünvanı almaktadır. Meslek yasasına tabi bürolarda, kurumların idari ve mali işler bölümlerinde çalışabilmektedirler. Yasal şartları yerine getirmeleri halinde(Dikey geçiş sınavına girerek 4 yıllık Fakülteyi tamamlamaları şartı ile) Serbest Muhasebeci Mali Müşavir olabilme imkanları vardır.Department 21.03. Department of Child Care and Youth Services / Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri BölümüÇocuk Gelişimi Programının temel amacı, çocuk gelişimi ve eğitiminin önemini benimseyen, 0–18 yaş aralığı çocuk ve ergenlerin gelişim özelliklerini tanıyıp, alışkanlık ve gereksinimleri konusunda bilgi kazanmış, çocukların karşılaşabilecekleri sorunlara önlemler alabilen elemanlar yetiştirmektir. Bununla birlikte programda özel eğitime gereksinim duyan çocukları tanıyıp, bu çocuklar için uygun eğitim ortamını düzenleyebilen, anne sağlığı konusunda bilinçli olan teknik elemanlar yetiştirmek amaçlanmaktadır. Programın diğer amaçları; 0-18 yaş grubunda görülebilen hastalıkların belirtileri hakkında bilgi sahibi olan, bu konuda korunma yollarını ve hastaya bakım tekniklerini bilen, ilk yardım konusunda temel bilgi ve beceriye sahip nitelikli elemanları bu alana kazandırmak; çocukların gelişim düzeylerine ve gelişen teknolojiye uygun, eğitici oyuncaklar hazırlamak, kullandığı makine araç ve gereçlerin bakım ve onarımını yapabilen, çalışılan yerde günlük menü ve yiyecekleri ilkelerine uygun hazırlayabilen elemanlar yetiştirmek şeklinde sıralanabilir.Department 13.02. Department of Coached Education / Antrenörlük Eğitimi Bölümü2018-2019 Eğitim-Öğretim Yılında ilk öğrencilerini özel yetenek sınavıyla alarak eğitim-öğretim faaliyetlerine başlamıştır. Bölümün akademik kadrosunu 5 Doçent, 1 Dr. Öğr. Üyesi, 1 Arş.Görevlisi oluşturmaktadır.Department Department of Banking and Insurance / Bankacılık ve Sigortacılık BölümüBankalar ve Sigortalar modern serbest piyasa ekonomilerinin en önemli finansal kuruluşlarıdır. Bu kurumlar kendi alanlarında çok sayıda hizmet sunmanın yanı sıra firmaların ihtiyaç duyduğu finansmanı sağlama dolayısı ile de sosyal fonksiyona sahiptirler. Bölümümüz bankacılık ve sigortacılık olmak üzere iki ayrı alandan oluşmaktadır. Bankalar temel olarak kredi veren ve mevduat toplayan kuruluşlardır. Bunun yanı sıra, teminat mektubu vermek, havale yapmak, akreditif açmak ve dış ticaret finansmanı sağlamak, döviz işlemleri yapmak; portföy yönetmek gibi işleri de yaparlar. Günümüzde bankalar opsiyon, swap ve vadeli işlemler gibi işlemleri yapmaya başlamıştır. Bankalar yaptıkları işlere göre, yatırım, ticaret, kalkınma bankaları gibi farklı türlere de ayrılırlar. Küreselleşme sürecinde uluslararası bankacılığın da çok önemli rolü olduğunu biliyoruz. Bankacı bu işlemler hakkında bilgi ve uzmanlığa sahip olan meslek insanıdır. Sigorta kurumları ise müşterilerine çok farklı alanlarda sigorta sağlarlar: günlük yaşamımızda, sağlık, hayat, trafik, deprem, doğal afet, tarım, kaza vs. gibi çok sayıda sigorta türü olduğunu biliyoruz. Sigorta şirketleri, reasürans uygulaması ile uluslararası düzeyde hiyerarşik bir düzen içinde çalıştıklarından uluslararası boyutlara da sahiptirler. Sigortacı tüm sigorta işlem ve hizmetleri hakkında bilgi ve uzmanlığa sahip olan meslek insanıdır. Bankacılık ve Sigortacılık derslerinde hem bankacılık hem sigortacılık için de gerekli ortak dersler mevcuttur. İki alandan sadece birinde uzmanlaşma ise üçüncü sınıftan itibaren belirlenen seçimlik dersler aracılığı ile gerçekleştirilecektir.Department 17.01. Department of Computer Technologies / Bilgisayar Teknolojileri BölümüBilgisayar Programcılığı öğrenim süresi 4 yarıyıl olup, eğitim dili Türkçedir. Kamu ve özel sektör kuruluşlarının ihtiyaç duyduğu bilgisayar teknolojisi ürünlerinin işlevsel kullanımı için gerekli olan yöntem ve teknikleri öğretmek ve bu kurumlarda çalışmak isteyen nitelikle bireyleri yetiştirmektir. Bilgisayar bilimlerinin temel bilgileri ile donatılmış, programlama dillerinin kullanılmasında teknik bilgi ve deneyime sahip, yenilenen teknolojiye kolayca uyum sağlayabilen programcılar yetiştirilmesini sağlayan, bilgi teknolojileri konusunda sadece bölgesel değil ulusal çapta ihtiyaç duyulan nitelikli ara insan gücü yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Mardin Meslek Yüksekokulu, Bilgisayar Programcılığı alanında tecrübeli bir öğretim elemanı kadrosuna sahiptir. Öğrencilerimiz, derslere Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi (MAUZEM) bünyesinde mevcut olan Canlı Sınıf (sanalsinif.artuklu.edu.tr) sistemi üzerinden katılacaktır. Uygulama gerektiren derslerde ise %30 (Yaklaşık 4 hafta) yüzyüze eğitim alarak Bilgisayar Programcılığı alanıyla ilgili dönem boyunca elde ettikleri teorik birikimi uygulama ve deneyimleme imkanı bulacak ve örgün eğitimin bireye kazandırdığı deneyimleri de yaşama imkanı bulacaklardır. Online (canlı) sunulacak derslere ek olarak, Öğrenme Yönetim Sistemi (oys.artuklu.edu.tr) üzerinden sunulacak etkileşimli öğretim içeriklerinden faydalanabilecek ve Canlı Derslere ait video kayıtlarına da sürekli erişebilecektir.Department 21.02. Department of Medical Services and Techniques / Tıbbi Hizmetler ve Teknikleri Bölümüİlk ve Acil Yardım Programının amacı; dünyada ve ülkemizde gelişmekte olan acil tıp sistemi içerisinde hizmet verebilecek bilgi, beceri ve deneyimlerle donatılmış, ahlaki ve deontolojik değerlere uygun davranış sergileyen, gelişmeleri takip edebilen, çağdaş ve bilimsel düşünebilen meslek üyeleri yetiştirmek; hastane öncesi acil sağlık hizmetlerinde, sağlık sorunlarını en iyi şekilde saptayıp çözebilecek yeterliliğe ulaşmış, hasta ve yaralılara temel ve ileri yaşam desteği verebilen, her türlü sistem travmasını tanıyıp uygun acil yaklaşımı yapabilen; hastane öncesi acil müdahale hizmetlerini profesyonelce verip, ardından hasta ve yaralıların esas tedavisi yapılıncaya kadar geçen süre içerisinde gerekli merkezlere uygun koşullarda taşınmasını, yaşam kurtarıcı ve sakat kalmayı önleyici tıbbi müdahale olanakları sağlayabilecek sağlık personeli yetiştirmektir. Ayrıca, dikkatli, soğukkanlı ve sorumluluk duygusu güçlü, başkaları ile iyi iletişim kurabilen, hastanın durumunu ve çevresini inceleyerek, yakınlarından bilgi alarak sorununu belirleyen, hastanelerin acil servis bölümünde ilk yardım görevi yapan, gerektiğinde ambulans sürücülüğü de yapan nitelikli tekniker yetiştirmektir.Department 16.01. Department of Organic Agriculture / Organik Tarım BölümüTüm dünyada olduğu kadar ülkemiz tarımında da uygulanmakta olan bazı etmenler ( hormon uygulaması,kimyasal ilaç ya da organik olmayan gübre kullanımı vs.) sonucunda insanlar ,gıda hammaddelerinin basında gelen tarımsal ürünlerin üretiminden tüketimine değin daha bilinçli ve duyarlı olmaya yönelmişlerdir. Yüksekokulumuzun Organik Tarım programında öğretim süresi iki yıl olup 2011-2012 öğretim yılından itibaren eğitim verilmeye başlanmıştır. Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Kurumlarının a)Çay Teknolojisi, b)Genel Ziraat , c)Makine (Tarım Meslek Lisesi), d) Makine (Tarım Teknolojisi), e)Peyzaj, f)Süs Bitkileri, g)Tarım , h)Tarım Teknolojisi, i)Ziraat alanlarından mezun olanlar ; Organik Tarım programına sınavsız yerleşmek için müracaat edebileceklerdir. Diğer lise mezunları ise YGS-6 puanıyla yerleşebilirler. Organik Tarım programı her sene 30 öğrencilik kontenjan ile öğretime devam edecek olup, teori ve pratiğe dayalı iki yıllık eğitim sonunda mezun olanlara “Organik Tarım Teknikeri “unvanı verilecektir. Mezun olan öğrencilerimiz isterlerse ,Dikey Geçiş Sınavına (DGS) katılarak basarili olmaları durumunda Lisans düzeyinde ( Ziraat Mühendisliği ) eğitimlerine devam etme şansına da sahiptirler. Kızıltepe Meslek Yüksekokulu binası ; Mardin- Artuklu İlçemiz sınırlarında olup, 2 katli bahçeli bir binada faaliyetlerini sürdürmektedir.İlçeler garajından sürekli olarak minibüs seferleri vardır.Öğlen yemeği ihtiyacı, fiş karşılığında yemekhaneden karşılanmaktadır. Organik Tarım Programında önlisans düzeyinde halen 11 öğretim elemanı ile eğitim ve öğretim verilmektedirDepartment Department of Map and Cadastre / Harita ve Kadastro BölümüMardin Artuklu Üniversitesi, Savur Meslek Yüksekokulu, Harita ve Kadastro programı, kamu, iş dünyası ve toplumun ihtiyaç duyduğu teorik ve pratik bilgiye sahip, analiz ve sentez yapabilen, etik değerleri benimsemiş, ahlaki ve toplumsal değerlere sahip, gelişmeye açık, çağdaş ve yenilikçi teknikerler yetiştirmek amacıyla 2017-2018 öğretim yılında eğitim hayatına başlamıştır.Department 21.04. Department of Dental Services / Dişçilik Hizmetleri Bölümüİnsana, topluma ve etik ilkelere duyarlı, kendisine ve çevresine saygılı, mesleğinde yeterlik kazanmış; kendisini sürekli geliştirmeyi hedefleyen; bilimsel düşünme biçimini benimseyen; farklı düşünce ve kültürlere açık, sağlık sektöründe yer alan kamu kurum ve özel kuruluşlarda Diş Protez Teknikeri olarak çalışabilen; diş hekimine yardımcı olabilecek ve laboratuvar aşamalarını yürütebilecek nitelikli, mesleki bilgi ve beceri ile donatılmış insan gücünü yetiştirmektir. Diş Protez Teknolojisi alanı ile ilgili temel düzeydeki bilgiye ulaşan, alanı ile ilgili kullanılan araç gereç ve maddeleri bilen, teknolojiyi ve laboratuvar araçlarını kullanan, mesleğin gerektirdiği yabancı dili öğrenen, etik, eşitlik ve çevresel değerleri benimseyen ve kazanımlarını bağımsız olarak uygulayabilme becerisi kazandırmak amaçlanmıştır.Department 17.02. Department of Electricity and Energy / Elektrik ve Enerji BölümüElektrik; dün olduğu gibi bugünde ve yarın da aydınlatmada, ısıtmada, eğlencede, mutfakta, atölyede, endüstride kısacası her alanda kullanmak zorunda olduğumuz, her zaman ihtiyaç duyduğumuz bir enerjidir. Sanayileşmenin ve teknolojinin artışıyla yaygınlaşan elektrik kullanımı, elektrik konusunda eğitimli insan gücü açığını ortaya çıkarmıştır. Bölümün amacı: elektriğin üretimi, iletimi ve dağıtımı, fabrika bakım ve kontrolünün yapılması, elektrikli makine ve motorların çalışma sistemleri elektrik tesislerinin projelendirilmesi, elektrikle çalışan tüm sistemlerin tanıtımı, çalıştırılması, arızalarının bulunması gibi konularda sektörün talep ve gelişmelerine cevap verecek şekilde, kalifiye elemanlar yetiştirmektedir.Department 09.05. Department of Child Development / Çocuk Gelişimi BölümüÇocuk Gelişimi Programı, çocukların sağlıklı bir ortamda yaşayabilmeleri için eğitime ve danışmanlığa duyulan ihtiyacı karşılamak amacı ile kurulmuş bir ön lisans programıdır. Programın amacı, 0-18 yaş normal gelişim gösteren ve özel gereksinimi olan çocukların gelişimini destekleyici eğitim programı ile bu alanda çocuğa, aileye ve topluma hizmet sunan tüm birimlere, nitelikli meslek elemanı yetiştirmektedir. Program; alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen, uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip, etkili iletişim kurabilen, hoşgörülü, sabırlı ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip meslek elemanlarını yetiştirmeyi hedeflemektedir. Sunulan eğitim ile; evrensel, kültürel değerlere, mesleki etik yeterlilik ve bilincine sahip, bireysel ve mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki sektörel gelişmeleri izleyen ve kendini sürekli yenileyen geliştiren, güvenlik, sağlık ve çevre koruma önlemleri ile konusunda bilgi, beceri, yeterlilik ve bilince sahip bireyler kazandırılmaktadır.Department 18.03. Department of Social Services / Sosyal Hizmetler BölümüBir disiplin ve meslek olan sosyal hizmet insanlar ve çevreleri arasındaki birçok karmaşık hareketliliği inceler. Sosyal hizmetin amacı, her insanın potansiyelini tam olarak geliştirmesini, yaşamını zenginleştirmesini sağlamak ve işlev bozukluğunu önlemektir. Sosyal hizmet mesleği, sorun çözmeye ve değişime odaklanmıştır. Buna bağlı olarak sosyal hizmet uzmanları toplumdaki ve hizmet verdikleri bireylerin, ailelerin ve toplulukların yaşamlarındaki değişim temsilcileridir. Sosyal hizmet birbiriyle ilişkili bir değerler, kuram ve uygulama sistemidir.Department 18.04. Department of Electricity / Elektrik BölümüElektrik Programı Temel Elektrik, Güç Elektroniği, Elektrik Makineleri ve PLC Laboratuvarlarında yürütülen eğitim, öğretim ve uygulama çalışmaları ile teknik hizmet gerektiren tüm sektörlerde ve kuruluşlarda elektrik konularında yeterli bilgi birikimine sahip ara eleman yetiştirmektedir. Eğitim planında yer alan bütün dersleri başarıyla tamamlayan öğrenciler Elektrik Teknikeri unvanına sahip olmaktadır. Bu unvan ile elektrik projelerin teknik uygulaması sorumluluğunu üstlenebilmektedirler. Sahada ustalar ile mühendis arasında köprü görevi görerek oluşabilecek tüm olumsuzlukların çözümüne katkı sunarlar.Department 17.06. Department of Architecture and Urban Planning / Mimarlık ve Şehir Planma BölümüMimari Restorasyon Programı, koruma meselesinin anlaşılması, kültür ve tabiat varlıklarının korunması konusunda mesleki donanıma sahip teknik elemanlar mezun etmek amacıyla kurulmuş bir bölümdür. Tarihi, mimari ve kültürel miras konusunda yöntem ve yaklaşımlar geliştirmek, öncelikle konumlandığı Mardin ve çevresinde yapılan restorasyon süreçlerinde aktif rol alma amacı taşır. Uygulamalı ve teorik dersler kapsamında öğrenciler, koruma düşüncesinin gelişimi, restorasyon konusunda yöntem ve prensipler, yapı ve elemanlarının rölövelerinin hazırlanması, analizlerinin yapılması, saptama ve envanter çalışmaları gibi konularda çalışarak iki yıllık önlisans sürecini tamamlarlar.Department 13.03. Department of Physical Education and Sports / Beden Eğitimi ve Spor Bölümü2019-2020 Eğitim-Öğretim Yılında ilk öğrencilerini özel yetenek sınavıyla alarak eğitim-öğretim faaliyetlerine başlamıştır. Bölümün akademik kadrosunu 2 Doçent, 4 Dr. Öğr. Üyesi, 1 Öğretim Görevlisi ve 1 Araştırma Görevlisi oluşturmaktadır.Department Department of Social Services / Sosyal Hizmetler ve Danışmanlık BölümüSosyal hizmet, toplumdaki insan ilişkilerinin niteliği, bireylerin veya ailelerin karşılaştığı sorunların üzerinden gelebilmesinde profesyonel yardım ve destek sağlanmasını gerekli kılmaktadır. Toplumun yaşadığı koşullar, kişisel özellikleri veya diğer sebeplerle dezavantajlı insanların sayısı her geçen gün artmaktadır. Bu durum ise dezavantajı sebebiyle sosyal yardım veya desteğe ihtiyaç duyan bireylere yönelik ihtiyaçlarının temini, işlevsizliğin giderilmesi veya asgari düzeye çekilmesi gibi hususlarda çalışmalarda bulunacak nitelikli personel ihtiyacını ortaya çıkarmaktadır. Bu nedenle Sosyal Hizmetin bir bilim ve bir meslek olarak ortaya çıkması ve gelişmesi bu doğrultuda gerçekleşmiştir. Ülkemizde sosyal hizmet uygulamalarının ihtiyaç duyduğu temel personel olan sosyal hizmet uzmanları/sosyal çalışmacılar en az dört yıllık eğitim veren fakülte veya eşdeğerindeki yükseköğretim kurumlarında yetişmektedir. Aynı alanda ihtiyaç duyulan ara eleman yetiştirilmesi ise Sosyal Hizmetler Ön Lisans Programlarında(Sosyal Hizmet ve Danışmanlık Bölümü) gerçekleştirilmektedir.Department 17.04. Department of Construction / İnşaat BölümüBölümümüz 1988 yılında Dicle Üniversitesi Mardin Meslek Yüksekokulu bünyesinde kurulmuş ve 2007 yılında Mardin Artuklu Üniversitesinin kurulmasıyla Mardin Artuklu Üniversitesi Meslek Yüksekokulu bünyesine geçmiştir. İnşaat Teknolojisi Programındaki Eğitimini (toplam 120 AKTS karşılığı) başarıyla tamamlayanlara ön lisans diploması ve “İnşaat Teknikeri” unvanı verilir. Kabul koşullarımız;Lise mezunu olmak ve ÖSYM tarafından bu programa yerleştirilmek. Dikey Geçiş Sınavı ile ilgili fakültelerin ilgili bölümlerine dikey geçiş yapılabilir. (Örneğin Mimarlık Fakültesi Mimarlık Bölümü, Mühendislik Fakültesi Teknoloji Fakültelerinin İnşaat Mühendisliği, bölümlerine yeterli puanı almaları halinde geçiş yapabilirler.) Açıköğretim Fakültesi`ne sınavsız geçiş yapabilir. 120 AKTS’yi tamamlayan ve 30 işgünü Şantiye Stajını yapan öğrenciler mezun olur. Her türlü yapı müteahhitlik hizmeti Konut inşaatı Fabrika inşaatı Alışveriş merkezleri inşaatı Yol inşaatı Baraj inşaatı Havalimanı inşaatı Liman inşaatı Su iletim hatları inşaatı Spor tesisleri inşaatları vb… Yapı proje tasarım büroları Her türlü yapı denetim hizmeti Resmi devlet dairelerinin kontrollük birimleri Yerel yönetimlerin kontrollük birimleri Özel denetim birimleri Tüm resmi yada özel kurumların inşaat daireleri Proje uygulama büroları İnşaat danışmanlık hizmeti veren birimlerde istihdam olanağı vardır.Department 18.07. Department of Culinary Arts / Aşçılık Bölümüİnsanoğlu geçmişten günümüze kadar ki süreçte en ihtiyaç duyduğu gereksinim beslenme gereksinimidir. Bu gereksinim günümüzde artık ‘’Aşçılık’’ mesleği ile ihtiyaçtan öte kültürel bir değer ve sanat haline gelmiştir. Bu bakımdan tüm dünyada olduğu gibi ‘’Aşçılık’’ mesleği ülkemizde de yükselen bir değer konumundadır. Bu doğrultuda ülkemizin yemek kültürünün korunması ve geliştirilmesi adına teorik olarak yeterli düzeyde akademik bilgiye sahip ve bu akademik yeterliliğin uygulamaya dönüştürülmesi için 4 dönemlik bir eğitimden geçen ve’’Aşçılık’’ mesleğinin geliştirilmesine katkı sağlamaları bakımından öğrencilerimizin; etkili iletişim kurabilen, yaratıcı, yeniliklere açık, üretebilen, girişimci, çözüm odaklı ve akademik bilgi ve beceriye sahip olmaları hedeflenmektedir.Department 16.02. Department of Seed Production / Tohumculuk Teknolojisi BölümüProgramın amacı; özellikle yabancı döllenen bitkilerde çok büyük bir tohumculuk pazarı oluşması, çok uluslu birçok şirketin Türkiye’de tohum üretme işlerini gerçekleştirmesi nedeniyle bu işlerde görev alabilecek teknik donanımlı ara eleman yetiştirmektir. Bununla birlikte birçok kamu araştırma enstitülerinde ıslah çalışmaları yürütüldüğünden bu kurumlardaki tohum üretme işlerini takip edecek olan yardımcı teknik personelin yetiştirilmesini sağlamaktır. Mezunlar Tekniker unvanını almaktadır. Bitkisel üretim ile çalışma alanlarında iş bulma imkânları olmaktadır.
