Meslek Yüksekokulları
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.12514/7229
Browse
Browsing Meslek Yüksekokulları by Title
Now showing 1 - 20 of 35
- Results Per Page
- Sort Options
Organizational Unit Department of Jewelery and Jewelry Design / Kuyumculuk ve Takı Tasarımı Bölümü2014-2015 tarihinde Mardin Artuklu Üniversitesi Midyat Meslek Yüksekokulu Kuyumculuk ve Takı Tasarımı Bölümü açılmıştır. Kuyumculuk ve Takı Tasarımı Bölümü öğrenim süresi 4 yarıyıl olup, eğitim dili Türkçe’ dir. Kuyumculuk ve Takı Tasarımı Bölümü eğitim-öğretimde doğal olarak ana vatanı Midyat olan unutulmaya yüz tutmuş, usta sayısının gün geçtikçe azaldığı telkari gümüş işlemeciliğine yoğunlaşmıştır. Kuyumculuk ve Takı Tasarımı Bölümü öğrencileri, atölye derslerinde bir yandan mesleğin gereği olan temel bilgi ve becerileri kazanırken, gözlem yapabilme, çözümleme ve yaratıcılığını açığa çıkaracak gerekli sanat eğitimini alabileceklerdir. Öğrencilerin, sanatsal düşünme boyutunu yakalayabilmeleri, yöntem oluşturabilmeleri, teknik ve tasarım çalışmalarında alana yönelik teorik ve pratik tüm bilgi ve beceriyi kazanabilmeleri, bu süreç içerisinde öğrencilerin üretme yeteneği ve kişiliği çizgisinde özgün tasarım dilini oluşturabilmeleri sağlanacaktır. Ülkemizde var olan milli servetlerin korunması ve bunların çoğaltılarak kültürümüzün yayılması önem taşımaktadır. Özellikle el sanatlarında geniş bir yelpazeye sahip olan bölgemiz bu değerlerin özünü kaybetmeden modernize edilmesi ve sonra ki nesillere aktarılması için nitelikli, eğitimli gönüllülere ihtiyaç duyulmaktadır. Bölümün amacı alanında eli becerikli ustalar yetiştirmenin yanı sıra toplum ve sanat konularında da entelektüel bir çabanın gereğine inanan, tasarıma aşık bireyler yetiştirmek, özellikle yöresel el sanatlarımızdan olan kuyumculuk ve takı tasarımı bünyesinde telkâri yapımı ve üretimi gibi geleneksel el sanatlarımızın örneklerini belgeleyecek ve üretilen bilgiyi günümüz teknolojisine aktaracak nitelikte iş gücü yetiştirmektir. Aynı zamanda amacımız, kendi telkari atölyelerini kuracak, üretim yapabilecek veya mevcut telkari atölyelerinde eğitim verebilecek, kendine güvenen, kalifiye telkari ustalarını ülke ekonomisine kazandırmaktır. Bilgisayar Destekli Takı Tasarımı dersinde bilgisayarda takı çizme tekniklerini öğrenirken Takı Tasarımı dersinde ise karakalem ve boya kalemlerini de kullanarak öğrenci uygulamak istediği takıyı kağıda çizmeyi öğrenecektir. Yöresel Takı Uygulamaları dersinde Telkari yapım aşamalarını uygulayarak öğrenirken Çağdaş Takı Uygulamaları dersinde Telkari takı yapım tekniklerini, dönemin takı modası ile harmanlayarak her yaştan bireye hitap edecek takı uygulamaları fırsatı bulacaktır. Takı Sanat Tarihi dersinde Mısır, Hindistan, Roma, Bizans, Selçuklu, Osmanlı vs. takılarını incelerken Kişiye Özel Takı Tasarımı dersinde diğer tüm derslerin de desteğiyle edinilmiş bilgi ve becerileri kullanan öğrenci özel tasarımlar yapmaya ve üretmeye hazırdır. Programda 5 Öğretim Görevlisi görev yapmaktadır.Organizational Unit Organizational Unit Department of Natural Building Stones Technology / Doğal Yapı Taşları Teknolojisi BölümüDoğal yapı taşları teknolojisi bölümü öğrenim süresi 4 yarıyıl olup, eğitim dili %100 Türkçedir. Bölümün gayesi kamu ve özel sektör kuruluşlarının ihtiyaç duyduğu doğal yapı taşlarının işlenmesi montaj hattı ve restorasyon alanlarında geleneksel ve modern mimari öğreti tekniklerini işlevsel olarak öğretmek aynı zamanda doğal yapı taşlarının fiziksel ve kimyasal özelliklerinin araştırılması açığa çıkarılması kendine ilke olarak benimsemiş teknikleri yetiştirmek ve doğal yapı taşları işleme tesislerinde çalışmak isteyen nitelikle bireyleri sektörün hizmetine sunmaktır. Doğal yapı taşları bilimlerinin temel bilgileri ile donatılmış, CAD programları kullanılmasında teknik bilgi ve deneyime sahip, yenilenen teknolojiye kolayca uyum sağlayabilen teknik elemanların yetiştirilmesini sağlayan, bilgi teknolojileri konusunda sadece bölgesel değil ulusal çapta ihtiyaç duyulan nitelikli ara insan gücü yetiştirmeyi amaçlamaktadır.Organizational Unit Department of Applied English and Translation / Uygulamalı İngilizce ve Çevirmenlik BölümüKüreselleşmenin etkisiyle her geçen yıl ülkeler ve kültürler arası etkileşim daha da artmakta ve yakınlaşma da çeviri ve çevirmenin önemini daha görünür kılmakta. Uygulamalı İngilizce ve Çevirmenlik Programının hedefi, öğrencilerin çeviriyle ilgili akademik ve iş hayatlarında başarılı olabilmeleri, İngilizcenin iletişim aracı olarak kullanıldığı farklı çevrelerde kendilerini ifade edebilmeleri, bilgi alışverişinde bulunabilmeleri için öğrencilere gerekli olan dil becerilerini kazandırmak ve farklı sektörlerde çeviri yapabilecek alanında uzman nitelikli çevirmenler yetiştirmektir. Bu program mezunları çeviri yapacağı dilde yazılı edebi eserleri, metinleri, bilimsel makaleleri, gazete ve dergileri, siyasi, hukuki, ekonomik, teknik ve diğer türdeki eserleri çevirecek yeteneklere sahip olur.Organizational Unit Department of Computer Programming / Bilgisayar Programcılığı BölümüBilgisayar programcılığı mesleği her şeyin dijital bir ağa bağlı olduğu günümüzde, teknoloji üretmeye aday toplumlar için vazgeçilmez bir ara iş gücüne dönüşmüştür. Değişen teknolojik alışkanlıklar yazılımcılardan beklenen görevleri de değiştirmektedir. Sadece masaüstü, internet ya da mobil programcılık alanlarında değil artık Makine Öğrenmesi, Büyü Veri, Veri Bilimi ve Siber Güvenlik konularında da uzmanlaşmış insan kaynağı, geleceğin elinde şekilleneceği toplumların en önemli güçleri haline gelecektir. Midyat Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı Bölümü olarak tüm bu farkındalıklarla birlikte oluşturulmuş eğitim planımız ile Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün gösterdiği hedeflere durmadan ilerlemeyi amaçlıyoruz. Örgün ve Uzaktan Öğretim programlarımızla Türkiye’nin her bölgesinden gelmiş öğrencilerle buluşma imkanına sahip oluyoruz. İki yıl gibi kısa sürede çok büyük anılar biriktiriyoruz. Mezun olmuş öğrencilerimizle devam ettirdiğimiz bilgi ve tecrübe alışverişi ile kamu ve özel sektörün güncel ihtiyaçları hakkında bilgi sahibi oluyor ve eğitim planımızı buna göre güncelliyoruz.Organizational Unit Department of Office Services and Secreteriat / Büro Hizmetleri ve Sekreterlik BölümüGünümüz iş dünyası, hızlı değişim ve gelişim sürecinin içinde olup, yeni işletme teorilerinin üretildiği ve uygulamalara yöneldiği bir duruma gelmiştir. Bu yapı içerisinde sekreterlik de sınırlı işler yapan ve tesadüfen kazanılmış bir meslek değil, organizasyon içinde kendisine belirlenen görevi yerine getiren bir sistematik yapıya dönüşmüştür. Bu gelişmeler ışığında görev ve sorumluluk, sekreterlik kavramını, yönetici asistanlığı kavramına taşımıştır. Meslek, günlük ve basit büro ve sekreterlik hizmetlerinden, yöneticilerin görev ve sorumluluklarını yerine getirme konusunda yardımcı olan büro yöneticiliği ve yönetici asistanlığına kadar farklı aşamalarda yer almaktadır. Bu özellikleri nedeni ile Yönetici Asistanlığı, başarılı yöneticilerin desteklediği bir meslek olarak ilgi çekmektedir. Büro hizmetleri ve yönetici asistanlığının, zamanını etkili kullanacak, görev ve sorumluluklarını daha aza indirecek yöneticiler için gelecek yıllarda daha önemli bir boyuta geleceği ve buna bağlı olarak da istihdamında artış görüleceği tahmin edilmektedir. Günümüz işletmeleri, yeni teorilerin önerdiği uygulamalara yönelmiş ve bunun sonucunda büro yönetimi ve yönetici asistanlığı üzerinde durulması gereken bir kavram haline gelmiştir. Hizmet, üretim, pazarlama sektörlerinin hızla değiştiği ve geliştiği zamanımızda, yaygın ofis ağlarında görev yapabilecek vasıflı ara elemanlara, her zamankinden fazla ihtiyaç duyulmaktadır. Kamu ve özel sektörde çalışabilecek şekilde yetiştirilecek olan öğrenciler, hızlı değişen ve gelişen iş dünyasının ihtiyaçlarını karşılayabilecek bilgi ve becerilerle donatılmış, İngilizceye mesleki düzeyde hakim ve bunun yanında ikinci bir yabancı dile sahip büro yöneticileri ve yönetici asistanları olacaklardır. Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programından mezun olanların iş alanı oldukça geniş olup, kamu-özel sektöre ait pek çok kurum ve kuruluşta, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde büro yöneticisi, üst yönetim asistanı olarak çalışabilmektedirler. İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının giderek daha fazla hissedilmesi, bu alanda eğitilmiş insan gücüne duyulan gereksinimi artırmaktadır.Organizational Unit Department of Culinary Arts / Aşçılık Bölümüİnsanoğlu geçmişten günümüze kadar ki süreçte en ihtiyaç duyduğu gereksinim beslenme gereksinimidir. Bu gereksinim günümüzde artık ‘’Aşçılık’’ mesleği ile ihtiyaçtan öte kültürel bir değer ve sanat haline gelmiştir. Bu bakımdan tüm dünyada olduğu gibi ‘’Aşçılık’’ mesleği ülkemizde de yükselen bir değer konumundadır. Bu doğrultuda ülkemizin yemek kültürünün korunması ve geliştirilmesi adına teorik olarak yeterli düzeyde akademik bilgiye sahip ve bu akademik yeterliliğin uygulamaya dönüştürülmesi için 4 dönemlik bir eğitimden geçen ve’’Aşçılık’’ mesleğinin geliştirilmesine katkı sağlamaları bakımından öğrencilerimizin; etkili iletişim kurabilen, yaratıcı, yeniliklere açık, üretebilen, girişimci, çözüm odaklı ve akademik bilgi ve beceriye sahip olmaları hedeflenmektedir.Organizational Unit Department of Seed Production / Tohumculuk Teknolojisi BölümüProgramın amacı; özellikle yabancı döllenen bitkilerde çok büyük bir tohumculuk pazarı oluşması, çok uluslu birçok şirketin Türkiye’de tohum üretme işlerini gerçekleştirmesi nedeniyle bu işlerde görev alabilecek teknik donanımlı ara eleman yetiştirmektir. Bununla birlikte birçok kamu araştırma enstitülerinde ıslah çalışmaları yürütüldüğünden bu kurumlardaki tohum üretme işlerini takip edecek olan yardımcı teknik personelin yetiştirilmesini sağlamaktır. Mezunlar Tekniker unvanını almaktadır. Bitkisel üretim ile çalışma alanlarında iş bulma imkânları olmaktadır.Organizational Unit Department of Social Services / Sosyal Hizmetler BölümüBir disiplin ve meslek olan sosyal hizmet insanlar ve çevreleri arasındaki birçok karmaşık hareketliliği inceler. Sosyal hizmetin amacı, her insanın potansiyelini tam olarak geliştirmesini, yaşamını zenginleştirmesini sağlamak ve işlev bozukluğunu önlemektir. Sosyal hizmet mesleği, sorun çözmeye ve değişime odaklanmıştır. Buna bağlı olarak sosyal hizmet uzmanları toplumdaki ve hizmet verdikleri bireylerin, ailelerin ve toplulukların yaşamlarındaki değişim temsilcileridir. Sosyal hizmet birbiriyle ilişkili bir değerler, kuram ve uygulama sistemidir.Organizational Unit Department of Electricity / Elektrik BölümüElektrik Programı Temel Elektrik, Güç Elektroniği, Elektrik Makineleri ve PLC Laboratuvarlarında yürütülen eğitim, öğretim ve uygulama çalışmaları ile teknik hizmet gerektiren tüm sektörlerde ve kuruluşlarda elektrik konularında yeterli bilgi birikimine sahip ara eleman yetiştirmektedir. Eğitim planında yer alan bütün dersleri başarıyla tamamlayan öğrenciler Elektrik Teknikeri unvanına sahip olmaktadır. Bu unvan ile elektrik projelerin teknik uygulaması sorumluluğunu üstlenebilmektedirler. Sahada ustalar ile mühendis arasında köprü görevi görerek oluşabilecek tüm olumsuzlukların çözümüne katkı sunarlar.Organizational Unit Department of Map and Cadastre / Harita ve Kadastro BölümüMardin Artuklu Üniversitesi, Savur Meslek Yüksekokulu, Harita ve Kadastro programı, kamu, iş dünyası ve toplumun ihtiyaç duyduğu teorik ve pratik bilgiye sahip, analiz ve sentez yapabilen, etik değerleri benimsemiş, ahlaki ve toplumsal değerlere sahip, gelişmeye açık, çağdaş ve yenilikçi teknikerler yetiştirmek amacıyla 2017-2018 öğretim yılında eğitim hayatına başlamıştır.Organizational Unit Department of Banking and Insurance / Bankacılık ve Sigortacılık BölümüBankalar ve Sigortalar modern serbest piyasa ekonomilerinin en önemli finansal kuruluşlarıdır. Bu kurumlar kendi alanlarında çok sayıda hizmet sunmanın yanı sıra firmaların ihtiyaç duyduğu finansmanı sağlama dolayısı ile de sosyal fonksiyona sahiptirler. Bölümümüz bankacılık ve sigortacılık olmak üzere iki ayrı alandan oluşmaktadır. Bankalar temel olarak kredi veren ve mevduat toplayan kuruluşlardır. Bunun yanı sıra, teminat mektubu vermek, havale yapmak, akreditif açmak ve dış ticaret finansmanı sağlamak, döviz işlemleri yapmak; portföy yönetmek gibi işleri de yaparlar. Günümüzde bankalar opsiyon, swap ve vadeli işlemler gibi işlemleri yapmaya başlamıştır. Bankalar yaptıkları işlere göre, yatırım, ticaret, kalkınma bankaları gibi farklı türlere de ayrılırlar. Küreselleşme sürecinde uluslararası bankacılığın da çok önemli rolü olduğunu biliyoruz. Bankacı bu işlemler hakkında bilgi ve uzmanlığa sahip olan meslek insanıdır. Sigorta kurumları ise müşterilerine çok farklı alanlarda sigorta sağlarlar: günlük yaşamımızda, sağlık, hayat, trafik, deprem, doğal afet, tarım, kaza vs. gibi çok sayıda sigorta türü olduğunu biliyoruz. Sigorta şirketleri, reasürans uygulaması ile uluslararası düzeyde hiyerarşik bir düzen içinde çalıştıklarından uluslararası boyutlara da sahiptirler. Sigortacı tüm sigorta işlem ve hizmetleri hakkında bilgi ve uzmanlığa sahip olan meslek insanıdır. Bankacılık ve Sigortacılık derslerinde hem bankacılık hem sigortacılık için de gerekli ortak dersler mevcuttur. İki alandan sadece birinde uzmanlaşma ise üçüncü sınıftan itibaren belirlenen seçimlik dersler aracılığı ile gerçekleştirilecektir.Organizational Unit Department of Foreign Trade/ Dış Ticaret BölümüDış Ticaret Programı, özellikle son yıllarda giderek artan devletlerarası ekonomik ve ticari ilişkilerin ihtiyaç gösterdiği, ithalat- ihracat, ticaret hukuku, uluslararası rekabet kuralları konusunda eğitim almış personeli yetiştirmeyi hedeflemektedir. Nusaybin Meslek Yüksekokulu, küreselleşmenin getirdiği ülkelerarası artan karşılıklı bağımlılığın ve giderek genişleyen ekonomik kapasitenin değerlendirilebilmesi anlamında son derece hayati bir rol oynayacak olan dış ticaret eğitimini en iyi şekilde vermeyi amaçlamaktadır. Dış Ticaret mezunları, küçük ve orta boy işletmelerden çokuluslu kurumlara kadar her sektör ve ölçekten şirkette özellikle iç ve dış ticaret, üretim, lojistik, turizm, nakliye ve gümrük hizmetleri alanlarında görev alabilirler.Organizational Unit Department of Social Services / Sosyal Hizmetler ve Danışmanlık BölümüSosyal hizmet, toplumdaki insan ilişkilerinin niteliği, bireylerin veya ailelerin karşılaştığı sorunların üzerinden gelebilmesinde profesyonel yardım ve destek sağlanmasını gerekli kılmaktadır. Toplumun yaşadığı koşullar, kişisel özellikleri veya diğer sebeplerle dezavantajlı insanların sayısı her geçen gün artmaktadır. Bu durum ise dezavantajı sebebiyle sosyal yardım veya desteğe ihtiyaç duyan bireylere yönelik ihtiyaçlarının temini, işlevsizliğin giderilmesi veya asgari düzeye çekilmesi gibi hususlarda çalışmalarda bulunacak nitelikli personel ihtiyacını ortaya çıkarmaktadır. Bu nedenle Sosyal Hizmetin bir bilim ve bir meslek olarak ortaya çıkması ve gelişmesi bu doğrultuda gerçekleşmiştir. Ülkemizde sosyal hizmet uygulamalarının ihtiyaç duyduğu temel personel olan sosyal hizmet uzmanları/sosyal çalışmacılar en az dört yıllık eğitim veren fakülte veya eşdeğerindeki yükseköğretim kurumlarında yetişmektedir. Aynı alanda ihtiyaç duyulan ara eleman yetiştirilmesi ise Sosyal Hizmetler Ön Lisans Programlarında(Sosyal Hizmet ve Danışmanlık Bölümü) gerçekleştirilmektedir.Organizational Unit Department of Organic Agriculture / Organik Tarım BölümüTüm dünyada olduğu kadar ülkemiz tarımında da uygulanmakta olan bazı etmenler ( hormon uygulaması,kimyasal ilaç ya da organik olmayan gübre kullanımı vs.) sonucunda insanlar ,gıda hammaddelerinin basında gelen tarımsal ürünlerin üretiminden tüketimine değin daha bilinçli ve duyarlı olmaya yönelmişlerdir. Yüksekokulumuzun Organik Tarım programında öğretim süresi iki yıl olup 2011-2012 öğretim yılından itibaren eğitim verilmeye başlanmıştır. Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Kurumlarının a)Çay Teknolojisi, b)Genel Ziraat , c)Makine (Tarım Meslek Lisesi), d) Makine (Tarım Teknolojisi), e)Peyzaj, f)Süs Bitkileri, g)Tarım , h)Tarım Teknolojisi, i)Ziraat alanlarından mezun olanlar ; Organik Tarım programına sınavsız yerleşmek için müracaat edebileceklerdir. Diğer lise mezunları ise YGS-6 puanıyla yerleşebilirler. Organik Tarım programı her sene 30 öğrencilik kontenjan ile öğretime devam edecek olup, teori ve pratiğe dayalı iki yıllık eğitim sonunda mezun olanlara “Organik Tarım Teknikeri “unvanı verilecektir. Mezun olan öğrencilerimiz isterlerse ,Dikey Geçiş Sınavına (DGS) katılarak basarili olmaları durumunda Lisans düzeyinde ( Ziraat Mühendisliği ) eğitimlerine devam etme şansına da sahiptirler. Kızıltepe Meslek Yüksekokulu binası ; Mardin- Artuklu İlçemiz sınırlarında olup, 2 katli bahçeli bir binada faaliyetlerini sürdürmektedir.İlçeler garajından sürekli olarak minibüs seferleri vardır.Öğlen yemeği ihtiyacı, fiş karşılığında yemekhaneden karşılanmaktadır. Organik Tarım Programında önlisans düzeyinde halen 11 öğretim elemanı ile eğitim ve öğretim verilmektedirOrganizational Unit Department of Child Development / Çocuk Gelişimi BölümüÇocuk Gelişimi Programı, çocukların sağlıklı bir ortamda yaşayabilmeleri için eğitime ve danışmanlığa duyulan ihtiyacı karşılamak amacı ile kurulmuş bir ön lisans programıdır. Programın amacı, 0-18 yaş normal gelişim gösteren ve özel gereksinimi olan çocukların gelişimini destekleyici eğitim programı ile bu alanda çocuğa, aileye ve topluma hizmet sunan tüm birimlere, nitelikli meslek elemanı yetiştirmektedir. Program; alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen, uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip, etkili iletişim kurabilen, hoşgörülü, sabırlı ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip meslek elemanlarını yetiştirmeyi hedeflemektedir. Sunulan eğitim ile; evrensel, kültürel değerlere, mesleki etik yeterlilik ve bilincine sahip, bireysel ve mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki sektörel gelişmeleri izleyen ve kendini sürekli yenileyen geliştiren, güvenlik, sağlık ve çevre koruma önlemleri ile konusunda bilgi, beceri, yeterlilik ve bilince sahip bireyler kazandırılmaktadır.Organizational Unit Department of Computer Technologies / Bilgisayar Teknolojileri BölümüBilgisayar Programcılığı öğrenim süresi 4 yarıyıl olup, eğitim dili Türkçedir. Kamu ve özel sektör kuruluşlarının ihtiyaç duyduğu bilgisayar teknolojisi ürünlerinin işlevsel kullanımı için gerekli olan yöntem ve teknikleri öğretmek ve bu kurumlarda çalışmak isteyen nitelikle bireyleri yetiştirmektir. Bilgisayar bilimlerinin temel bilgileri ile donatılmış, programlama dillerinin kullanılmasında teknik bilgi ve deneyime sahip, yenilenen teknolojiye kolayca uyum sağlayabilen programcılar yetiştirilmesini sağlayan, bilgi teknolojileri konusunda sadece bölgesel değil ulusal çapta ihtiyaç duyulan nitelikli ara insan gücü yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Mardin Meslek Yüksekokulu, Bilgisayar Programcılığı alanında tecrübeli bir öğretim elemanı kadrosuna sahiptir. Öğrencilerimiz, derslere Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi (MAUZEM) bünyesinde mevcut olan Canlı Sınıf (sanalsinif.artuklu.edu.tr) sistemi üzerinden katılacaktır. Uygulama gerektiren derslerde ise %30 (Yaklaşık 4 hafta) yüzyüze eğitim alarak Bilgisayar Programcılığı alanıyla ilgili dönem boyunca elde ettikleri teorik birikimi uygulama ve deneyimleme imkanı bulacak ve örgün eğitimin bireye kazandırdığı deneyimleri de yaşama imkanı bulacaklardır. Online (canlı) sunulacak derslere ek olarak, Öğrenme Yönetim Sistemi (oys.artuklu.edu.tr) üzerinden sunulacak etkileşimli öğretim içeriklerinden faydalanabilecek ve Canlı Derslere ait video kayıtlarına da sürekli erişebilecektir.Organizational Unit Department of Architecture and Urban Planning / Mimarlık ve Şehir Planma BölümüMimari Restorasyon Programı, koruma meselesinin anlaşılması, kültür ve tabiat varlıklarının korunması konusunda mesleki donanıma sahip teknik elemanlar mezun etmek amacıyla kurulmuş bir bölümdür. Tarihi, mimari ve kültürel miras konusunda yöntem ve yaklaşımlar geliştirmek, öncelikle konumlandığı Mardin ve çevresinde yapılan restorasyon süreçlerinde aktif rol alma amacı taşır. Uygulamalı ve teorik dersler kapsamında öğrenciler, koruma düşüncesinin gelişimi, restorasyon konusunda yöntem ve prensipler, yapı ve elemanlarının rölövelerinin hazırlanması, analizlerinin yapılması, saptama ve envanter çalışmaları gibi konularda çalışarak iki yıllık önlisans sürecini tamamlarlar.