MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Kodaş, Davut

Loading...
Profile Picture
Name Variants
Job Title
Doç. Dr.
Email Address
Main Affiliation
Department of Tourism Management / Turizm İşletmeciliği Bölümü
Status
Current Staff
Website
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output

11

Articles

7

Citation Count

0

Supervised Theses

2

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 10 of 11
  • Article
    Hatırlanabilir Etnik Yemek Deneyim Bileşenlerini Belirlemek: Londra'daki Türk Mutfağı Örneği
    (2024) Kodaş, Davut
    Bu çalışmanın öncelikli amacı Londra'da Türk mutfağının unutulmaz etnik yemek deneyimini ortaya koymaktır. Araştırmanın amacına ulaşmak için, hatırlanabilir etnik yemek deneyiminin bileşenlerini Kullanıcı Tarafından Oluşturulan İçerik (UGC) tekniği ile tespit etmek için nitel bir çalışma yöntemi olan netnografi yaklaşımı kullanılmıştır. Veriler, TripAdvisor üzerinden tüketicilerin Türk yemekleriyle ilgili yemek deneyimleri hakkında yayınlanan yorumlarından elde edilmiştir (n: 2324). Bu çalışmanın bulguları, geleneksel kahvaltı deneyiminin beş ana bileşeni olduğunu ortaya koymuştur: misafirperverlik ve sosyal etkileşim, lezzet ve yemek özellikleri, hizmet ortamı, özgünlük, memnuniyet, tavsiye ve tekrar ziyaret niyetleri. Bu çalışmanın sonuçları, hizmet sağlayıcıların mevcut çalışmada tanımlanan bileşenlere odaklanarak unutulmaz etnik yemek deneyimi tasarımı çerçevesi oluşturmasına olanak tanımaktadır. Araştırmanın bulguları unutulmaz etnik yemek deneyimlerinin daha iyi anlaşılmasına katkı sağlamaktadır. Özgün katkılarından dolayı bu çalışma, özgün bulgular sunarak yemek deneyimi literatürünü genişletmektedir.
  • Article
    Determining Perceived Risk of Domestic Visitors During Covid-19 Pandemic In\rturkey
    (2021) Kodaş, Davut
    To purpose of present study is to determine the perceived risk of domestic visitors and whether risk\rperceptions factors differ in terms of demographic variables. Data were gathered in June 2021 via online\rquestionnaire from 385 domestic visitors in Turkey. After second order confirmatory factor analyses,\rfour-factor model of risk perception was determined. Furthermore, t-test and ANOVA test were applied\rto data. Result indicates that there was no significant difference in age, education and marital status,\ronly significant difference statistically found between male and female. Result shows that female\rparticipants are more worried than male during COVID-19 and they feel themselves that they are not\rin safe when travelling.
  • Master Thesis
    İş Amaçlı Seyahatlerde Turistlerin Seyahat Motivasyonları, Destinasyon İmaj Algıları ve Memnuniyetleri Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma: İstanbul Örneği
    (2024) Kodaş, Davut; Kodaş, Davut
    Bu çalışma, Türkiye'nin önde gelen turizm destinasyonlarından biri olan İstanbul'un destinasyon imajı, ziyaretçilerin seyahat motivasyonları ve memnuniyetleri arasındaki ilişkiyi araştırmayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda araştırmanın amacına uygun oluşturulan ölçeklerden seyahat motivasyonu, destinasyon imajı ve memnuniyetleri ölçekleri ilgili alanyazında yer alan araştırmalardan uyarlanmıştır. Ölçek uyarlama süreci sonunda elde edilen ölçeklere doğrulayıcı faktör analizi yapılarak ölçeklerin güvenirliği ve geçerlilikleri sağlanmıştır. 2023 yılının Haziran ve Temmuz aylarında İstanbul'u iş amacıyla ziyaret eden yerli ziyaretçilerden 388 anket toplanmıştır. Elde edilen veriler, SPSS 23.0 programı ve LİSREL paket programları aracılığıyla analiz edilmiştir. Teorik modelde değişkenler arasındaki neden-sonuç ilişkileri, yapısal eşitlik modelleme tekniği kullanılarak test edilmiştir. Analiz sonuçları, seyahat motivasyonunun destinasyon imajı ve seyahat memnuniyeti üzerindeki doğrudan etkilerinin yanı sıra, seyahat motivasyonu ve seyahat memnuniyeti arasındaki ilişkide destinasyon imajının aracı etkisinin olduğu saptanmıştır. Bu bulgular seyahat motivasyonu, destinasyon imajı ve seyahat memnuniyeti arasındaki ilişkilerin güçlü ve anlamlı olduğunu işaret etmektedir. Araştırma bulgularının literatüre teorik katkıları ele alınmış, ayrıca destinasyon yöneticileri ve paydaşlara yönelik pratik önerilerde bulunulmuştur.
  • Article
    Yerli Ziyaretçilerin Çeşitlilik Arayışı Eğiliminin Destinasyon Sadakati Üzerindeki Etkisi: Gastronomi Motivasyonunun Aracılık Rolü
    (Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2022) Kodaş, Davut
    Bu çalışma, çeşitlilik arayışı eğilimi, gastronomi motivasyonu ve destinasyon sadakati arasındaki ilişkileri araştırmayı amaçlamaktadır. İlişkiler yapısal eşitlik modellemesi ile incelenmiştir. Veriler, Şanlıurfa'yı ziyaret eden yerli turistlerden toplanmıştır (N=406). Bulgular, yerli turistlerin çeşitlilik arayışı eğiliminin gastronomi motivasyonu ve destinasyon sadakati üzerinde pozitif etkisinin bulunduğunu, gastronomi motivasyonunun destinasyon sadakatini pozitif yönde etkilediğini, ayrıca, gastronomi motivasyonunun çeşitlik arayışı eğiliminin destinasyon sadakati üzerindeki etkisine kısmi olarak aracılık ettiğini göstermektedir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular doğrultusunda teorik ve pratik öneriler sunulmuştur.
  • Master Thesis
    Güneydoğu Anadolu Bölgesini Ziyaret Eden Yerli Turistler Tarafından Algılanan Seyahat Riskinin, Seyahat Motivasyonu Üzerindeki Etkisi
    (2024) Kodaş, Davut; Kodaş, Davut
    Son yıllara gelindiğinde global anlamda gerçekleşen 'siyasi, politik, doğal afet, sağlık ve özellikle de finansal' krizlerin en çok etkisini göstermiş olduğu sektörlerin başında turizm sektörü gelmektedir. Bu sonuç, temel geçim kaynağı turizm sektörüne bağlı olan az gelişmiş ve gelişmekte olan devletleri finansal anlamda oldukça negatif yönde etkilemiştir. Global krizin ortaya çıkması neticesinde seyahatlere katılım sağlayan turistlerin belirsizlik ve risklerden kaçınmak istemesi turizm pazarlama uygulayıcılarını alternatif pazarlama stratejisini üretmeye zorlamıştır. Özelikle turizm destinasyonları yöneticiler tarafından turistlerin algılamış oldukları etkiler ve riskler araştırılmaktadır. Bu araştırmada Güneydoğu Anadolu bölgesini ziyaret eden yerli turistler tarafından algılanan seyahat riskinin, seyahat motivasyonu üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Güneydoğu Anadolu bölgesi ülkemizin tarih ve kültürel açıdan en zengin bölgelerinden biridir. Farklı kimliklere sahip, farklı inançlara sahip insanların iç içe yaşadığı tarihin ve kültürün iç içe geçerek, zamanla ünsiyet kazandığı bir bölgeseldir. Bu anlamda sürdürülebilir turizmin devamlılığını sağlamak adına, bölge de yaşayan bütün halk bu zenginliği görmek isteyen turistler için hazırlanmalıdır. Zenginlikten hoş muhabbetlerin doğduğu güneşin coğrafyası, harflerin dillerde farklılaşarak sevincinde ve hüznünde bir mozagin parçaları gibi birbirlerini tamamlayan insani ve tarihi bu örnek, insanlara en güzel şekilde hazır olarak sunulmalıdır. Yerli turistlerin seyahat risk algılarının azaltılması açısından, yerel yönetimler ve turizm paydaşları ortak bir masa da buluşmalıdır. Sosyal medya, ulusal medyada bölge ile alakalı pozitif bilgiler pozitif düşünceler ön plana çıkartılmalıdır. Tarihin en önemli arkeolojik keşiflerinden birisi olarak bilinen Göbekli tepe, Karahan tepe ne yazık ki psikolojik, sosyal, vb. risk algıları nedeni ile istenildiği düzeyde insanlığın bu ortak mirası yine insanlara ulaşma konusunda eksik kalındığı bilinmektedir. Güneydoğu Anadolu bölgesinin ve ülkemizin turizmden elde edeceği gelir bu sayede daha da artacaktır. Bu bağlamda güneydoğu Anadolu bölgesini kapsayan yerli turistlerin seyahat risk algılarının belirlenmesi ve bu risk algılarının seyahat motivasyonunu nasıl etkilediğini araştırma konusu edinmiş bulunmaktayız. Araştırmamızın sınırlıkları arasında yerli turistlerde ibaresi de yer almaktadır. Öncelikle yerli turisttin risk algılarının giderilmesi, risk algılarının azaltılması açısından çalışmalar yapılması elzemdir. Daha sonra yapılacak araştırmalar yabancı turistler üzerinde de gerçekleştirilmesi gerekmektedir. Araştırma, 2022 yılında Güneydoğu Anadolu bölgesine gelen 400 turist ile yapılmıştır. Çalışmaya katılım sağlayan kişilerin seyahat riskinin, seyahat motivasyonu üzerindeki etkisinin negatif yönde olduğu tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Güneydoğu Anadolu Bölgesi, seyahat motivasyonu, seyahat riski.
  • Article
    Exploring the dimensions of traditional breakfast experience: A netnography study
    (Varna University of Management, 2024) Kodaş, Davut
    The primary aim of this paper is to explore the dimensions of traditional breakfast experience of international tourists visiting Istanbul. To achieve this aim, the netnography approach, which is a qualitative study method, was performed using the User-Generated Content (UGC) technique. The data were gathered in July 2022 from TripAdvisor platform and were sequenced from the latest to the earliest reviews (n=1184). The results of this study demonstrated that the traditional breakfast experience has six major components: authenticity, memorability, novelty, local hospitality, food attributes, togetherness, and social interactions. Significant theoretical and managerial implications were discussed.
  • Article
    Relationships Between Perceptions of Residents Toward Tourism Development, Benefits Derived From Tourism and Support To Tourism
    (2022) Kodaş, Davut; Kodaş, Davut; Arıca, Reşat; Duman, Feridun
    The study aimed to find out the relationships between the perceptions of residents toward tourism development, the benefits derived from tourism, and their support for tourism in Beypazari, Turkey. The data was collected through a questionnaire technique from the residents in Beypazari, one of the cultural tourism destinations in Turkey. The data was examined through a descriptive, exploratory, and confirmatory factor analyses, and structural equation modeling. The research found that there is a relationship between the perceptions of residents toward tourism development and the benefits derived from tourism. The research further showed a relationship between the perceptions of residents toward tourism development and their support for tourism. More specifically, this research contributes to the sustainable development literature by evaluating the perceptions of tourism development from the perspective of residents, the benefits derived from tourism, and the support provided to tourism. Moreover, the research provides information for destination management organizations to manage sustainable development processes effectively and efficiently by revealing the factors that shape the attitudes and behaviors of residents towards tourism.
  • Book Part
    Saray Mutfağı
    (2022) Çelikel Güngör, Aslı; Kodaş, Davut
    .
  • Book Part
    The role of culinary festivals in building destination brand equity
    (IGI Global, 2023) Kodaş, Davut
    The current chapter theoretically aims to reveal the relationship between culinary festivals and destination branding, focusing on studies investigating aspects of culinary festivals such as festival experience, quality, and motivation in the relationship between the culinary festivals and destination brand equity. In this chapter, the role and importance of culinary festivals in developing destination brand equity are theoretically discussed through reviewing hospitality and tourism literature. Theoretical results of the present chapter indicate that some topics of culinary festival studies such as food experience, food quality, and food festival motivation from a tourist perspective have played an essential role in how increasing core constructs of destination brand equity which included destination brand image, destination brand awareness, perceived quality, and brand loyalty.
  • Article
    Nevşehir Kentindeki Kapadokya Mağara Otellerine Yönelik Hatırlanabilir Misafir Deneyimlerinin İncelenmesi
    (2024) Kodaş, Davut
    Deneyim ekonomisinin yükselmesine paralel biçimde turist deneyimi ve hatırlanabilir ilişkisi birçok araştırmacının dikkatini çekmektedir. Hatırlanabilir otel deneyimi, öncülleri ve sonuçları arasındaki ilişkisini konu alan çalışmalar son yıllarda önemli oranda artış göstermiştir. Ancak konu ile ilgili daha fazla çalışmanın gerçekleştirilmesi, özellikle kendine ait konsept otellerdeki misafir deneyimlerinin belirlenmesine yönelik araştırmaların yapılması literatürün zenginleşmesine katkı sunacaktır. Bundan hareketle bu araştırmanın amacı Nevşehir kenti Kapadokya bölgesinde hizmet veren kendine ait konseptiyle öne çıkan mağara otellerdeki ziyaretçilerin hatırlanabilir deneyimlerini belirlemektir. Bu amaca ulaşmak için nitel araştırma yöntem benimsenmiştir. Veri analizi için Netnografik yöntem kullanılmış içerik analizi tekniğiyle bulgulara ulaşılmıştır. Veriler 2024 mayıs ayı içinde toplanmıştır. Veri toplama sonucunda Tripadvisor internet sitesinde yer alan ilk 10 mağara oteline yapılan tüm yorumlar değerlendirilmiş ve toplam 2132 yoruma ulaşılmıştır. Veri analizi sonucunda elde edilen bulgulara göre hatırlanabilir misafir deneyimini dört tema altında toplandığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu deneyimsel boyutlar sırasıyla yerel misafirperverlik, lokasyon (otelin konumu), fiziksel ortam ve zengin yemekler (kahvaltı, yerel yemekler) şeklinde adlandırılmıştır.