MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Kodaş, Davut

Loading...
Profile Picture
Name Variants
Kodaş, D.
Kodas, Davut
KODAŞ, Davut
Job Title
Doç. Dr.
Email Address
Main Affiliation
Department of Tourism Management / Turizm İşletmeciliği Bölümü
Status
Current Staff
Website
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID

Sustainable Development Goals Report Points

SDG data could not be loaded because of an error. Please refresh the page or try again later.
Scholarly Output

13

Articles

8

Citation Count

0

Supervised Theses

2

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 10 of 13
  • Article
    Citation - WoS: 6
    Citation - Scopus: 8
    Antecedents of Gastronomy Destination Brand Equity: an Examination of Gastronomy Experience, Motivation, and Destination Satisfaction
    (Advances in Hospitality and Tourism Research (AHTR), 2023) Kodaş, Davut; Özel, Çağıl Hale; Department of Tourism Management / Turizm İşletmeciliği Bölümü
    This paper aims to test the relationships among gastronomic experience, motivation, destination satisfaction, and gastronomy destination brand equity. Data (n:600) was gathered from domestic visitors visiting Gaziantep in March, April to May 2018. Scale development to measure gastronomy experiences and scale adaptation process of destination brand equity were carried out. The relationships among the variables were examined with structural equation modeling. According to the findings, except H5 and H8, all hypotheses are significant in the research model. At the end of the study, significant theoretical and managerial implications were provided for the tourism providers and destination marketers, and managers.
  • Article
    Nevşehir Kentindeki Kapadokya Mağara Otellerine Yönelik Hatırlanabilir Misafir Deneyimlerinin İncelenmesi
    (2024) Kodaş, Davut; Department of Tourism Management / Turizm İşletmeciliği Bölümü
    Deneyim ekonomisinin yükselmesine paralel biçimde turist deneyimi ve hatırlanabilir ilişkisi birçok araştırmacının dikkatini çekmektedir. Hatırlanabilir otel deneyimi, öncülleri ve sonuçları arasındaki ilişkisini konu alan çalışmalar son yıllarda önemli oranda artış göstermiştir. Ancak konu ile ilgili daha fazla çalışmanın gerçekleştirilmesi, özellikle kendine ait konsept otellerdeki misafir deneyimlerinin belirlenmesine yönelik araştırmaların yapılması literatürün zenginleşmesine katkı sunacaktır. Bundan hareketle bu araştırmanın amacı Nevşehir kenti Kapadokya bölgesinde hizmet veren kendine ait konseptiyle öne çıkan mağara otellerdeki ziyaretçilerin hatırlanabilir deneyimlerini belirlemektir. Bu amaca ulaşmak için nitel araştırma yöntem benimsenmiştir. Veri analizi için Netnografik yöntem kullanılmış içerik analizi tekniğiyle bulgulara ulaşılmıştır. Veriler 2024 mayıs ayı içinde toplanmıştır. Veri toplama sonucunda Tripadvisor internet sitesinde yer alan ilk 10 mağara oteline yapılan tüm yorumlar değerlendirilmiş ve toplam 2132 yoruma ulaşılmıştır. Veri analizi sonucunda elde edilen bulgulara göre hatırlanabilir misafir deneyimini dört tema altında toplandığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu deneyimsel boyutlar sırasıyla yerel misafirperverlik, lokasyon (otelin konumu), fiziksel ortam ve zengin yemekler (kahvaltı, yerel yemekler) şeklinde adlandırılmıştır.
  • Book Part
    Saray Mutfağı
    (2022) Çelikel Güngör, Aslı; Kodaş, Davut; Department of Gastronomy and Culinary Arts / Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü; Department of Tourism Management / Turizm İşletmeciliği Bölümü
    .
  • Article
    Hatırlanabilir Etnik Yemek Deneyim Bileşenlerini Belirlemek: Londra'daki Türk Mutfağı Örneği
    (2024) Kodaş, Davut; Department of Tourism Management / Turizm İşletmeciliği Bölümü
    Bu çalışmanın öncelikli amacı Londra'da Türk mutfağının unutulmaz etnik yemek deneyimini ortaya koymaktır. Araştırmanın amacına ulaşmak için, hatırlanabilir etnik yemek deneyiminin bileşenlerini Kullanıcı Tarafından Oluşturulan İçerik (UGC) tekniği ile tespit etmek için nitel bir çalışma yöntemi olan netnografi yaklaşımı kullanılmıştır. Veriler, TripAdvisor üzerinden tüketicilerin Türk yemekleriyle ilgili yemek deneyimleri hakkında yayınlanan yorumlarından elde edilmiştir (n: 2324). Bu çalışmanın bulguları, geleneksel kahvaltı deneyiminin beş ana bileşeni olduğunu ortaya koymuştur: misafirperverlik ve sosyal etkileşim, lezzet ve yemek özellikleri, hizmet ortamı, özgünlük, memnuniyet, tavsiye ve tekrar ziyaret niyetleri. Bu çalışmanın sonuçları, hizmet sağlayıcıların mevcut çalışmada tanımlanan bileşenlere odaklanarak unutulmaz etnik yemek deneyimi tasarımı çerçevesi oluşturmasına olanak tanımaktadır. Araştırmanın bulguları unutulmaz etnik yemek deneyimlerinin daha iyi anlaşılmasına katkı sağlamaktadır. Özgün katkılarından dolayı bu çalışma, özgün bulgular sunarak yemek deneyimi literatürünü genişletmektedir.
  • Article
    Relationships Between Perceptions of Residents Toward Tourism Development, Benefits Derived From Tourism and Support To Tourism
    (2022) Kodaş, Davut; Kodaş, Davut; Arıca, Reşat; Duman, Feridun; Department of Tourism Management / Turizm İşletmeciliği Bölümü
    The study aimed to find out the relationships between the perceptions of residents toward tourism development, the benefits derived from tourism, and their support for tourism in Beypazari, Turkey. The data was collected through a questionnaire technique from the residents in Beypazari, one of the cultural tourism destinations in Turkey. The data was examined through a descriptive, exploratory, and confirmatory factor analyses, and structural equation modeling. The research found that there is a relationship between the perceptions of residents toward tourism development and the benefits derived from tourism. The research further showed a relationship between the perceptions of residents toward tourism development and their support for tourism. More specifically, this research contributes to the sustainable development literature by evaluating the perceptions of tourism development from the perspective of residents, the benefits derived from tourism, and the support provided to tourism. Moreover, the research provides information for destination management organizations to manage sustainable development processes effectively and efficiently by revealing the factors that shape the attitudes and behaviors of residents towards tourism.
  • Article
    Determining Perceived Risk of Domestic Visitors During Covid-19 Pandemic In\rturkey
    (2021) Kodaş, Davut; Department of Tourism Management / Turizm İşletmeciliği Bölümü
    To purpose of present study is to determine the perceived risk of domestic visitors and whether risk\rperceptions factors differ in terms of demographic variables. Data were gathered in June 2021 via online\rquestionnaire from 385 domestic visitors in Turkey. After second order confirmatory factor analyses,\rfour-factor model of risk perception was determined. Furthermore, t-test and ANOVA test were applied\rto data. Result indicates that there was no significant difference in age, education and marital status,\ronly significant difference statistically found between male and female. Result shows that female\rparticipants are more worried than male during COVID-19 and they feel themselves that they are not\rin safe when travelling.
  • Book Part
    Citation - Scopus: 1
    Demarketing as a Potential Solution To Overtourism Problems in Tourism Destinations
    (Emerald Group Publishing Ltd., 2021) Kodaş, Betül; Kodaş, Davut; Department of Tourism Management / Turizm İşletmeciliği Bölümü
    Travels and vacations organised by a large number of people to certain destinations in certain periods cause some negative impacts on the destinations in question. The concept of overtourism, which has become a current issue especially with the anti-tourism demonstrations in certain destinations such as Venice, Barcelona and Dubrovnik as a result of the increasing tourism carrying capacity, has been drawing attention in recent years regarding the sustainability in the destinations. Popular destinations that are affected by overtourism try to develop some strategies in order to minimise the negative impacts of overtourism. One of these strategies is the demarketing strategy that is developed by the destination stakeholders towards the target group. In this chapter of the book, the significance of the concept of demarketing in terms of struggle against overtourism was revealed and how demarketing strategies applied to the marketing mix and different strategies were approached in tourism studies was discussed in detail by addressing the current literature. In addition, suggestions were proposed to the popular destinations that feel the negative impacts of overtourism and will be affected by overtourism also in the future concerning creating their own demarketing strategies and destination planning. © 2021 by Emerald Publishing Limited.
  • Book Part
    Citation - Scopus: 0
    The role of culinary festivals in building destination brand equity
    (IGI Global, 2023) Kodaş, Davut; Department of Tourism Management / Turizm İşletmeciliği Bölümü
    The current chapter theoretically aims to reveal the relationship between culinary festivals and destination branding, focusing on studies investigating aspects of culinary festivals such as festival experience, quality, and motivation in the relationship between the culinary festivals and destination brand equity. In this chapter, the role and importance of culinary festivals in developing destination brand equity are theoretically discussed through reviewing hospitality and tourism literature. Theoretical results of the present chapter indicate that some topics of culinary festival studies such as food experience, food quality, and food festival motivation from a tourist perspective have played an essential role in how increasing core constructs of destination brand equity which included destination brand image, destination brand awareness, perceived quality, and brand loyalty.
  • Master Thesis
    İş Amaçlı Seyahatlerde Turistlerin Seyahat Motivasyonları, Destinasyon İmaj Algıları ve Memnuniyetleri Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma: İstanbul Örneği
    (2024) Kodaş, Davut; Kodaş, Davut; Department of Tourism Management / Turizm İşletmeciliği Bölümü
    Bu çalışma, Türkiye'nin önde gelen turizm destinasyonlarından biri olan İstanbul'un destinasyon imajı, ziyaretçilerin seyahat motivasyonları ve memnuniyetleri arasındaki ilişkiyi araştırmayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda araştırmanın amacına uygun oluşturulan ölçeklerden seyahat motivasyonu, destinasyon imajı ve memnuniyetleri ölçekleri ilgili alanyazında yer alan araştırmalardan uyarlanmıştır. Ölçek uyarlama süreci sonunda elde edilen ölçeklere doğrulayıcı faktör analizi yapılarak ölçeklerin güvenirliği ve geçerlilikleri sağlanmıştır. 2023 yılının Haziran ve Temmuz aylarında İstanbul'u iş amacıyla ziyaret eden yerli ziyaretçilerden 388 anket toplanmıştır. Elde edilen veriler, SPSS 23.0 programı ve LİSREL paket programları aracılığıyla analiz edilmiştir. Teorik modelde değişkenler arasındaki neden-sonuç ilişkileri, yapısal eşitlik modelleme tekniği kullanılarak test edilmiştir. Analiz sonuçları, seyahat motivasyonunun destinasyon imajı ve seyahat memnuniyeti üzerindeki doğrudan etkilerinin yanı sıra, seyahat motivasyonu ve seyahat memnuniyeti arasındaki ilişkide destinasyon imajının aracı etkisinin olduğu saptanmıştır. Bu bulgular seyahat motivasyonu, destinasyon imajı ve seyahat memnuniyeti arasındaki ilişkilerin güçlü ve anlamlı olduğunu işaret etmektedir. Araştırma bulgularının literatüre teorik katkıları ele alınmış, ayrıca destinasyon yöneticileri ve paydaşlara yönelik pratik önerilerde bulunulmuştur.
  • Article
    Mardin’deki Butik Otellerde Ziyaretçi Deneyimlerinin Netnografik Yöntem ile Belirlenmesi
    (2024) Kodaş, Davut; Department of Tourism Management / Turizm İşletmeciliği Bölümü
    Bu araştırmada Mardin ilinde hizmet veren butik otellerdeki turist deneyimlerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Bu amaca ulaşmak için nitel araştırma yöntemlerinden biri olan netnografik yaklaşım tercih edilmiştir. Bu çerçevede dünyadaki en popüler çevrimiçi platformlardan biri olan Tripadvisor internet sitesinde Mardin’deki butik oteller hakkında turistlerin yapmış olduğu çevrimiçi yorumlar incelenerek deneyimler belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma amacı doğrultusunda veriler ziyaretçilerin butik otellerde konakladıkları süre boyunca yaşamış oldukları deneyimlere ilişkin yaptıkları çevrim içi yorumlardan oluşmaktadır. Toplam 1184 çevrimiçi yorum bu araştırmanın veri setini oluşturmaktadır. En eski tarihten günümüze kadar geçen sürede yapılan yorumlar araştırma analizine dahil edilmiştir. Veriler nitel araştırma analiz tekniklerinden biri olan içerik analizi yardımıyla yorumlanmaya çalışılmıştır. Ayrıca ortaya çıkan temaların desteklenmesi için alıntılar yapılarak betimsel analizden yararlanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre butik otel deneyimlerinin beş tema altında ortaya çıktığı saptanmıştır. Bu temalar misafirperverlik, fiziksel çevre, hatırlanabilir deneyim, temizlik/hijyen, gastronomi şeklinde adlandırılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular doğrultusunda teorik katkı ve pratik öneriler sunulmuştur.