Kodaş, Davut
Loading...
Profile URL
Name Variants
Kodaş, D.
Kodas, Davut
KODAŞ, Davut
Kodas, Davut
KODAŞ, Davut
Job Title
Doç. Dr.
Email Address
Main Affiliation
11.03. Department of Tourism Management / Turizm İşletmeciliği Bölümü
11. Faculty of Tourism / Turizm Fakültesi
01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
11. Faculty of Tourism / Turizm Fakültesi
01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
Status
Current Staff
Website
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Sustainable Development Goals
SDG data could not be loaded because of an error. Please refresh the page or try again later.

This researcher does not have a Scopus ID.

This researcher does not have a WoS ID.
Bibliometrics data could not be loaded because of an error. Please refresh the page or try again later.
Google Analytics Visitor Traffic
Google Analytics Visitor Traffic could not be loaded because of an error. Please refresh the page or try again later.
Scholarly output chart could not be loaded because of an error. Please refresh the page or try again later.
Journals could not be loaded because of an error. Please refresh the page or try again later.
Scopus Quartile Distribution
Quartile distribution chart could not be loaded because of an error. Please refresh the page or try again later.
Competency Cloud

16 results
Scholarly Output Search Results
Now showing 1 - 10 of 16
Article Örgütsel Öğrenme Yeteneği ve Yaratıcılık Süreci İlişkisi: Eskişehir'deki Mutfak Çalışanları Üzerine Bir Araştırma (The Relationship Between Organizational Learning Capability and Creativity Process: A Study on Kitchen employees in Eskisehir)(Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2017) Seçilmiş, Cihan; KODAŞ, Betül; KODAŞ, Davut; 11.03. Department of Tourism Management / Turizm İşletmeciliği Bölümü; 11. Faculty of Tourism / Turizm Fakültesi; 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu ÜniversitesiBu çalışmanın amacı turizm sektöründe faaliyet gösteren otel ve yiyecek-içecek işletmelerinin mutfak çalışanları özelinde örgütsel öğrenme yetenekleri ile yaratıcılık süreci aşamaları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu bağlamda Eskişehir’de bulunan 3-4-5 yıldızlı otellerde ve turizm belgeli restoranlarda çalışanlardan 235 kişiye uygun örnekleme yoluyla ulaşılmıştır. Toplanan verilerden elde edilen bulgulara göre mutfak çalışanlarının örgütsel öğrenme yetenekleri yaratıcılık süreçlerini olumlu etkilemektedir. Özellikle sistem bakış açısıyla örgütlerin öğrenme yeteneklerinin geliştirilmesi ve çalışanların yaratıcılıklarını önemli ölçüde etkilemesi öne çıkan sonuçlardandır. Bu doğrultuda araştırma sonucunda yönetimsel ve gelecek araştırmalar için öneriler de bulunulmuştur.Article Nevşehir Kentindeki Kapadokya Mağara Otellerine Yönelik Hatırlanabilir Misafir Deneyimlerinin İncelenmesi(2024) Kodaş, Davut; 11.03. Department of Tourism Management / Turizm İşletmeciliği Bölümü; 11. Faculty of Tourism / Turizm Fakültesi; 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu ÜniversitesiDeneyim ekonomisinin yükselmesine paralel biçimde turist deneyimi ve hatırlanabilir ilişkisi birçok araştırmacının dikkatini çekmektedir. Hatırlanabilir otel deneyimi, öncülleri ve sonuçları arasındaki ilişkisini konu alan çalışmalar son yıllarda önemli oranda artış göstermiştir. Ancak konu ile ilgili daha fazla çalışmanın gerçekleştirilmesi, özellikle kendine ait konsept otellerdeki misafir deneyimlerinin belirlenmesine yönelik araştırmaların yapılması literatürün zenginleşmesine katkı sunacaktır. Bundan hareketle bu araştırmanın amacı Nevşehir kenti Kapadokya bölgesinde hizmet veren kendine ait konseptiyle öne çıkan mağara otellerdeki ziyaretçilerin hatırlanabilir deneyimlerini belirlemektir. Bu amaca ulaşmak için nitel araştırma yöntem benimsenmiştir. Veri analizi için Netnografik yöntem kullanılmış içerik analizi tekniğiyle bulgulara ulaşılmıştır. Veriler 2024 mayıs ayı içinde toplanmıştır. Veri toplama sonucunda Tripadvisor internet sitesinde yer alan ilk 10 mağara oteline yapılan tüm yorumlar değerlendirilmiş ve toplam 2132 yoruma ulaşılmıştır. Veri analizi sonucunda elde edilen bulgulara göre hatırlanabilir misafir deneyimini dört tema altında toplandığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu deneyimsel boyutlar sırasıyla yerel misafirperverlik, lokasyon (otelin konumu), fiziksel ortam ve zengin yemekler (kahvaltı, yerel yemekler) şeklinde adlandırılmıştır.Article Relationships Between Perceptions of Residents Toward Tourism Development, Benefits Derived From Tourism and Support To Tourism(2022) Kafa, Neşe; Kodaş, Davut; Arıca, Reşat; Duman, Feridun; 11.03. Department of Tourism Management / Turizm İşletmeciliği Bölümü; 11. Faculty of Tourism / Turizm Fakültesi; 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu ÜniversitesiThe study aimed to find out the relationships between the perceptions of residents toward tourism development, the benefits derived from tourism, and their support for tourism in Beypazari, Turkey. The data was collected through a questionnaire technique from the residents in Beypazari, one of the cultural tourism destinations in Turkey. The data was examined through a descriptive, exploratory, and confirmatory factor analyses, and structural equation modeling. The research found that there is a relationship between the perceptions of residents toward tourism development and the benefits derived from tourism. The research further showed a relationship between the perceptions of residents toward tourism development and their support for tourism. More specifically, this research contributes to the sustainable development literature by evaluating the perceptions of tourism development from the perspective of residents, the benefits derived from tourism, and the support provided to tourism. Moreover, the research provides information for destination management organizations to manage sustainable development processes effectively and efficiently by revealing the factors that shape the attitudes and behaviors of residents towards tourism.Presentation Yiyecek-İçecek Çalışanlarının Serbest Zaman Tatmin Düzeyleri İle Serbest Zamanda Algılanan Özgürlüklerinin İncelenmesi(2015) KODAŞ, Davut; KODAŞ, Betül; ARICA, Reşat; 11.03. Department of Tourism Management / Turizm İşletmeciliği Bölümü; 11. Faculty of Tourism / Turizm Fakültesi; 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu ÜniversitesiBu araştırmanın amacı, turizm sektöründe çalışan yiyecek-içecek personellerinin serbest zaman tatmin düzeyleri ile serbest zamanda özgürlük algıları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bunun yanı sıra katılımcıların yaşları ile serbest zaman tatmin düzeyleri ve serbest zamanda algıladıkları özgürlük düzeyleri arasında ilişkinin test edilmesidir. Cinsiyet ve medeni durumlarına göre katılımcıların serbest zaman tatmin ve algılanan özgürlük alt boyutlarına ilişkin puanlarını karşılaştırmak araştırmanın diğer amaçları arasındadır. Araştırmanın ana kütlesini Eskişehir’de çalışan yiyecek-içecek personelleri oluştururken çalışma grubunu ise 103 çalışandan oluşmaktadır. Araştırmada kullanılan ölçekler arasındaki ilişkiyi belirlemek için Pearson korelasyon testi uygulanmıştır. Katılımcıların serbest zaman tatmini ve algılanan özgürlük puanlarının bazı demografik (cinsiyet ve medeni durum) değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğini test etmek için t-testi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda serbest zaman tatmini ile algılanan özgürlük puanları ve bu alt boyutların karşılıklı ilişkilerinde pozitif ve orta düzeyde ilişki saptanmıştır. Katılımcıların yaşları ile ölçekler arasında herhangi bir ilişki saptanmamıştır. Katılımcıların medeni durumlarına göre herhangi bir fark bulunmazken cinsiyete göre serbest zaman tatmin boyutlarından yalnızca sosyal boyutunda ve algılanan özgürlük boyutlarından bilgi ve beceri boyutunda anlamlı farklılıklar bulunmuştur.Article RESTORAN ÇALIŞANLARININ İŞ STRESİ VE YAŞAM DOYUMU İLİŞKİSİ(The Journal of Academic Social Science, 2017) KODAŞ, Betül; KODAŞ, Davut; 11.03. Department of Tourism Management / Turizm İşletmeciliği Bölümü; 11. Faculty of Tourism / Turizm Fakültesi; 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu ÜniversitesiBu çalışmanın amacı, restoran çalışanlarının iş stresleri ile yaşam doyumu arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda veriler Eskişehir’de bulunan birinci sınıf restoran ve özel tesislerde görev yapan 146 işgörenden 2017 Ağustos Eylül ayında toplanmıştır. Elde edilen verilerin yapısal geçerliliğinin sağlanması için doğrulayıcı faktör analizi yapılarak modelin doğrulanması sağlanmaya çalışılmıştır. Analiz sonucunda elde edilen bulgulara göre restoran çalışanların iş stresleri ile yaşam doyumları arasında orta düzeyde negatif bir ilişki olduğu gözlenmiştir. Diğer bir ifade ile stres düzeyi arttıkça yaşam doyumu azaldığı sonucuna ulaşılmıştır. Dolayısıyla oluşturulan hipotez doğrulanmıştır. Elde edilen bulgulara göre göre uygulayıcılara yönetimsel önerilerde bulunulmuştur.Book Part The role of culinary festivals in building destination brand equity(IGI Global, 2023) Kodaş, Davut; 11.03. Department of Tourism Management / Turizm İşletmeciliği Bölümü; 11. Faculty of Tourism / Turizm Fakültesi; 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu ÜniversitesiThe current chapter theoretically aims to reveal the relationship between culinary festivals and destination branding, focusing on studies investigating aspects of culinary festivals such as festival experience, quality, and motivation in the relationship between the culinary festivals and destination brand equity. In this chapter, the role and importance of culinary festivals in developing destination brand equity are theoretically discussed through reviewing hospitality and tourism literature. Theoretical results of the present chapter indicate that some topics of culinary festival studies such as food experience, food quality, and food festival motivation from a tourist perspective have played an essential role in how increasing core constructs of destination brand equity which included destination brand image, destination brand awareness, perceived quality, and brand loyalty.Article Determining Perceived Risk of Domestic Visitors During Covid-19 Pandemic In\rturkey(2021) Kodaş, Davut; 11.03. Department of Tourism Management / Turizm İşletmeciliği Bölümü; 11. Faculty of Tourism / Turizm Fakültesi; 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu ÜniversitesiTo purpose of present study is to determine the perceived risk of domestic visitors and whether risk\rperceptions factors differ in terms of demographic variables. Data were gathered in June 2021 via online\rquestionnaire from 385 domestic visitors in Turkey. After second order confirmatory factor analyses,\rfour-factor model of risk perception was determined. Furthermore, t-test and ANOVA test were applied\rto data. Result indicates that there was no significant difference in age, education and marital status,\ronly significant difference statistically found between male and female. Result shows that female\rparticipants are more worried than male during COVID-19 and they feel themselves that they are not\rin safe when travelling.Article Hatırlanabilir Etnik Yemek Deneyim Bileşenlerini Belirlemek: Londra'daki Türk Mutfağı Örneği(2024) Kodaş, Davut; 11.03. Department of Tourism Management / Turizm İşletmeciliği Bölümü; 11. Faculty of Tourism / Turizm Fakültesi; 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu ÜniversitesiBu çalışmanın öncelikli amacı Londra'da Türk mutfağının unutulmaz etnik yemek deneyimini ortaya koymaktır. Araştırmanın amacına ulaşmak için, hatırlanabilir etnik yemek deneyiminin bileşenlerini Kullanıcı Tarafından Oluşturulan İçerik (UGC) tekniği ile tespit etmek için nitel bir çalışma yöntemi olan netnografi yaklaşımı kullanılmıştır. Veriler, TripAdvisor üzerinden tüketicilerin Türk yemekleriyle ilgili yemek deneyimleri hakkında yayınlanan yorumlarından elde edilmiştir (n: 2324). Bu çalışmanın bulguları, geleneksel kahvaltı deneyiminin beş ana bileşeni olduğunu ortaya koymuştur: misafirperverlik ve sosyal etkileşim, lezzet ve yemek özellikleri, hizmet ortamı, özgünlük, memnuniyet, tavsiye ve tekrar ziyaret niyetleri. Bu çalışmanın sonuçları, hizmet sağlayıcıların mevcut çalışmada tanımlanan bileşenlere odaklanarak unutulmaz etnik yemek deneyimi tasarımı çerçevesi oluşturmasına olanak tanımaktadır. Araştırmanın bulguları unutulmaz etnik yemek deneyimlerinin daha iyi anlaşılmasına katkı sağlamaktadır. Özgün katkılarından dolayı bu çalışma, özgün bulgular sunarak yemek deneyimi literatürünü genişletmektedir.Book Part Saray Mutfağı(2022) Çelikel Güngör, Aslı; Kodaş, Davut; 11.01. Department of Gastronomy and Culinary Arts / Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü; 11.03. Department of Tourism Management / Turizm İşletmeciliği Bölümü; 11. Faculty of Tourism / Turizm Fakültesi; 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi.Book Part Citation - Scopus: 1Demarketing as a Potential Solution To Overtourism Problems in Tourism Destinations(Emerald Group Publishing Ltd., 2021) Kodaş, B.; Kodaş, D.; 11.03. Department of Tourism Management / Turizm İşletmeciliği Bölümü; 11. Faculty of Tourism / Turizm Fakültesi; 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu ÜniversitesiTravels and vacations organised by a large number of people to certain destinations in certain periods cause some negative impacts on the destinations in question. The concept of overtourism, which has become a current issue especially with the anti-tourism demonstrations in certain destinations such as Venice, Barcelona and Dubrovnik as a result of the increasing tourism carrying capacity, has been drawing attention in recent years regarding the sustainability in the destinations. Popular destinations that are affected by overtourism try to develop some strategies in order to minimise the negative impacts of overtourism. One of these strategies is the demarketing strategy that is developed by the destination stakeholders towards the target group. In this chapter of the book, the significance of the concept of demarketing in terms of struggle against overtourism was revealed and how demarketing strategies applied to the marketing mix and different strategies were approached in tourism studies was discussed in detail by addressing the current literature. In addition, suggestions were proposed to the popular destinations that feel the negative impacts of overtourism and will be affected by overtourism also in the future concerning creating their own demarketing strategies and destination planning. © 2021 by Emerald Publishing Limited.
