MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Antecedents of Gastronomy Destination Brand Equity: an Examination of Gastronomy Experience, Motivation, and Destination Satisfaction

Loading...
Thumbnail Image

Date

2023

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Advances in Hospitality and Tourism Research (AHTR)

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Department of Tourism Management / Turizm İşletmeciliği Bölümü
Mardin Artuklu Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu 2010 yılında kurulmuş ve 2011-2012 akademik yılından itibaren bünyesinde “Konaklama İşletmeciliği Bölümü” ile turizm alanında eğitim vermiştir. Millî Eğitim Bakanlığı’nın teklif yazısı üzerine, 28/03/1983 tarihli ve 2809 sayılı Kanunun ek 30’uncu ve ek 158’inci maddelerine göre, Bakanlar Kurulu’nca 04/06/2018 tarihinde Mardin Artuklu Üniversitesi Rektörlüğü’ne bağlı olan Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu’nun kapatılmasına ve aynı tarih ve kanun maddesi uyarınca “Turizm Fakültesi” kurulmasına karar verilmiştir. Mardin Artuklu Üniversitesi Rektörlüğü'nün, Turizm Fakültesi Konaklama İşletmeciliği Bölümü adının Turizm İşletmeciliği Bölümü olarak değiştirilmesi konusundaki teklifi 10/04/2018 tarihli Yükseköğretim Yürütme Kurulu toplantısında incelenmiş ve 2547 Sayılı Kanun'un 2880 Sayılı Kanun'la değişik 7/d-2 maddesi uyarınca, mevcut öğrencilerin statülerinin korunması şartı ile söz konusu teklif uygun görülmüştür. 2019-2020 eğitim ve öğretim yılında “Turizm İşletmeciliği” adı altında öğrenci alınacaktır.

Journal Issue

Events

Abstract

This paper aims to test the relationships among gastronomic experience, motivation, destination satisfaction, and gastronomy destination brand equity. Data (n:600) was gathered from domestic visitors visiting Gaziantep in March, April to May 2018. Scale development to measure gastronomy experiences and scale adaptation process of destination brand equity were carried out. The relationships among the variables were examined with structural equation modeling. According to the findings, except H5 and H8, all hypotheses are significant in the research model. At the end of the study, significant theoretical and managerial implications were provided for the tourism providers and destination marketers, and managers.

Description

Keywords

Otelcilik, Konaklama, Spor Ve Turizm, Beslenme Ve Diyetetik, Asya Çalışmaları

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

N/A

Scopus Q

Q3

Source

Advances in Hospitality and Tourism Research (AHTR)

Volume

11

Issue

1

Start Page

45

End Page

71