MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Otel Misafirperverliği Algısının Müşteri Memnuniyeti Üzerine Etkisi: Yabancı Turistler Üzerine Bir Araştırma

dc.contributor.author Özaltaş Serçek, Gülseren
dc.contributor.author Serçek, Sadık
dc.contributor.other Department of Tourism Management / Turizm İşletmeciliği Bölümü
dc.date.accessioned 2019-05-22T10:10:23Z
dc.date.available 2019-05-22T10:10:23Z
dc.date.issued 2016
dc.department MAÜ, Fakülteler, Turizm Fakültesi, Konaklama İşletmeciliği Bölümü en_US
dc.description.abstract Günümüz işletmeleri hem global hem de ulusal pazarda faaliyet gösterirlerken çok yoğun bir rekabetle karşı karşıya kalmaktadırlar. Müşteri memnuniyetini sağlayabilen ve bunun sürekliliği için hedef pazardaki yeni gelişmeleri sürekli takip eden işletmeler varlıklarını pozitif ve güçlü bir şekilde sürdürebilmektedir. Otel misafirperverliği algısının müşteri memnuniyeti üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla yapılan bu çalışmanın amacı, Türkiye’de bulunan 5 yıldızlı konaklama işletmelerinde konaklayan müşterilerin, otel misafirperverliğine yönelik memnuniyet algı düzeylerini tespit etmektir. Araştırmada kullanılan ölçme aracı Antalya’da bulunan 18 adet 5 yıldızlı konaklama işletmesinde konaklayan toplam 470 yabancı turiste uygulanmıştır. Analiz yöntemi olarak; betimsel istatistiklerin yanında, İlişkisiz (Bağımsız) Örneklemler t- Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA), korelasyon ve regresyon yapılmıştır. Müşteri memnuniyetine etki eden faktörler arasındaki ilişki incelendiğinde; memnuniyete en çok etki eden faktörün misafire saygı ve yiyecek-içecek hizmetleri olduğu; konuğa saygıyı ve yiyecek-içecek hizmetlerine yönelik en güçlü ilişkinin “içtenlik” boyutu, en zayıf ilişkisinin “kişiselleştirme” boyutu olduğu belirlenmiştir. en_US
dc.identifier.trdizinid 215646
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/641
dc.indekslendigikaynak TR-Dizin en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher İşletme Araştırmaları Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Kategorisiz en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Otel misafirperverliği, müşteri memnuniyeti, hizmet kalitesi. en_US
dc.title Otel Misafirperverliği Algısının Müşteri Memnuniyeti Üzerine Etkisi: Yabancı Turistler Üzerine Bir Araştırma en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication f48f8d0d-51e2-40a4-a7dc-6f7470ec5a69
relation.isAuthorOfPublication 1f37adc6-8905-402b-a218-1e74efddde0d
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery f48f8d0d-51e2-40a4-a7dc-6f7470ec5a69
relation.isOrgUnitOfPublication 8ed43942-fb43-4b18-b9a6-d4980c7d48e1
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 8ed43942-fb43-4b18-b9a6-d4980c7d48e1

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
082fd7d4-2d8f-4131-8762-13887d766a17.pdf
Size:
1.39 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Araştırma Makalesi