MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Otel Misafirperverliği Algısının Müşteri Memnuniyeti Üzerine Etkisi: Yabancı Turistler Üzerine Bir Araştırma

Thumbnail Image

Date

2016

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

İşletme Araştırmaları Dergisi

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Department of Tourism Management / Turizm İşletmeciliği Bölümü
Mardin Artuklu Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu 2010 yılında kurulmuş ve 2011-2012 akademik yılından itibaren bünyesinde “Konaklama İşletmeciliği Bölümü” ile turizm alanında eğitim vermiştir. Millî Eğitim Bakanlığı’nın teklif yazısı üzerine, 28/03/1983 tarihli ve 2809 sayılı Kanunun ek 30’uncu ve ek 158’inci maddelerine göre, Bakanlar Kurulu’nca 04/06/2018 tarihinde Mardin Artuklu Üniversitesi Rektörlüğü’ne bağlı olan Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu’nun kapatılmasına ve aynı tarih ve kanun maddesi uyarınca “Turizm Fakültesi” kurulmasına karar verilmiştir. Mardin Artuklu Üniversitesi Rektörlüğü'nün, Turizm Fakültesi Konaklama İşletmeciliği Bölümü adının Turizm İşletmeciliği Bölümü olarak değiştirilmesi konusundaki teklifi 10/04/2018 tarihli Yükseköğretim Yürütme Kurulu toplantısında incelenmiş ve 2547 Sayılı Kanun'un 2880 Sayılı Kanun'la değişik 7/d-2 maddesi uyarınca, mevcut öğrencilerin statülerinin korunması şartı ile söz konusu teklif uygun görülmüştür. 2019-2020 eğitim ve öğretim yılında “Turizm İşletmeciliği” adı altında öğrenci alınacaktır.

Journal Issue

Events

Abstract

Günümüz işletmeleri hem global hem de ulusal pazarda faaliyet gösterirlerken çok yoğun bir rekabetle karşı karşıya kalmaktadırlar. Müşteri memnuniyetini sağlayabilen ve bunun sürekliliği için hedef pazardaki yeni gelişmeleri sürekli takip eden işletmeler varlıklarını pozitif ve güçlü bir şekilde sürdürebilmektedir. Otel misafirperverliği algısının müşteri memnuniyeti üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla yapılan bu çalışmanın amacı, Türkiye’de bulunan 5 yıldızlı konaklama işletmelerinde konaklayan müşterilerin, otel misafirperverliğine yönelik memnuniyet algı düzeylerini tespit etmektir. Araştırmada kullanılan ölçme aracı Antalya’da bulunan 18 adet 5 yıldızlı konaklama işletmesinde konaklayan toplam 470 yabancı turiste uygulanmıştır. Analiz yöntemi olarak; betimsel istatistiklerin yanında, İlişkisiz (Bağımsız) Örneklemler t- Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA), korelasyon ve regresyon yapılmıştır. Müşteri memnuniyetine etki eden faktörler arasındaki ilişki incelendiğinde; memnuniyete en çok etki eden faktörün misafire saygı ve yiyecek-içecek hizmetleri olduğu; konuğa saygıyı ve yiyecek-içecek hizmetlerine yönelik en güçlü ilişkinin “içtenlik” boyutu, en zayıf ilişkisinin “kişiselleştirme” boyutu olduğu belirlenmiştir.

Description

Keywords

Otel misafirperverliği, müşteri memnuniyeti, hizmet kalitesi.

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page