MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Turistlerin sokak lezzetlerine ilişkin tutum ve imaj algısının satın almaya etkisi İzmir örneği

Thumbnail Image

Date

2022

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Mardin Artuklu Üniversitesi

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Department of Gastronomy and Culinary Arts / Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü
Günümüzde, tüketiciler sağlıklı ve güvenli yiyecek-içecekler tüketmek istemekte, yine ülkemiz açısından çok önemli olan turizm sektöründe turist tercihlerinde tarihi ve kültürel miras ile çeşitli sanatsal ve kültürel aktivitelere doğru önemli bir eğilim görülmektedir. Bu eğilim kapsamında gastronomik değerlere ilgi her geçen gün artmaktadır. Bu bağlamda Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü sağlıklı ve güvenli yiyecek içecek üretimi ve gastronomi turizmi faaliyetlerinin geliştirilmesi ve güçlendirilmesinde, mevcut kültürel değerlerimizin gelecek nesillere aktarılmasında önemli bir işlevi üstlenmektedir. Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümünün amacı, yiyecek ve içecek sektörüne mutfak şefi ve yönetici olmaya aday, sağlıklı ve güvenli yiyecek içecek üretebilen, yerel yeme-içme kültürünü yaşatan, mevcut değerleri ortaya çıkaran, ulusal ve uluslararası mutfaklardan örnekleri sunabilecek gastronom ve yöneticiler yetiştirerek sektörde eksikliği hissedilen, nitelikli, eğitimli, lisan bilen eleman sayısının artmasına katkı sağlamaktır.

Journal Issue

Events

Abstract

Bu çalışmanın amacı, turistlerin sokak lezzetlerine ilişkin tutum ve İzmir'in gastronomi imaj algısının satın almaya etkisinin araştırılmasıdır. Çalışmada sokak lezzetlerine yönelik tutumun; hizmet kalitesi, memnuniyet, hijyen, duygu, yemek kalitesi ve değer boyutları ile İzmir gastronomi imaj algısı ele alınarak, satın alma niyetine etkisinin katılımcıların demografik özelliklerine göre farklılaşıp farklılaşmadığı araştırılacaktır.
The aim of this study is to investigate the effect of tourists' attitudes towards street tastes and the perception of Izmir's gastronomy image on purchasing. In the study, your attitude towards street tastes; service quality, satisfaction, hygiene, emotion, food quality and value dimensions as well as İzmir gastronomy image perception will be discussed and it will be investigated whether the effect on purchase intention differs according to the demographic characteristics of the participants.

Description

Keywords

Turizm, Tourism

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

1

End Page

96