Service robots as a tool for physical distancing in tourism

Loading...
Thumbnail Image

Date

2021

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Current Issues in Tourism

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Department
11.02. Department of Tourism Guidance / Turizm Rehberliği Bölümü
Öğrencilere belirli bir bölgenin veya ülkenin kültürel ve tarihi mirasını tanıma fırsatı sunduğundan, öğrencilerin tarihi yapıları, müzeleri, sanat eserlerini, gelenekleri ve diğer kültürel öğeleri daha iyi anlayan bireyler yetiştirmek. Öğrencilere turizm sektörü, turizm rehberliği veya seyahat işletmeciliği alanında başarılı bir kariyer yapabilmeleri için turizm endüstrisinin işleyişi, Türkiye’nin tarihi, kültürü ve coğrafyası, sürdürülebilirlik, etik ve diğer önemli konular hakkında beceri ve bilgiyi kazanmalarını sağlayacak nitelikte turist rehberleri yetiştirmek. Bu amaç doğrultusunda iyi derecede İngilizce ve orta düzeyde ikinci bir yabancı dili bilen; Türkiye’nin doğal, tarihi ve kültürel çekicilikleri hakkında bilgi sahibi; insan ilişkilerinde iyi iletişim becerilerinde yetenekli; olay ve olguları yorumlarken analitik düşünebilen; sorun çözme, yönetim ve organizasyon bilgisi ve yeteneği gelişmiş; hoşgörü, nezaket, saygı, dürüstlük gibi temel sosyal değerlere sahip; liderlik ve temsil yeteneği olan; nitelikli turist rehberleri ve yönetici adayları yetiştirilmesi hedeflenmektedir.

Journal Issue

Abstract

COVID-19 pandemic is affecting negatively the tourism and hospitality industry. As people must avoid physical interaction, service robots can be a useful tool to ensure a high level of physical social distance during the epidemic. This paper discusses whether the application of service robots to provide physical distance in the tourism and hospitality context is going to be beneficial or there will be side effects as well. The paper posits that service robots create a technological shield between tourists and employees that increases the physical and emotional distance between them.

Description

Keywords

service robots, social robots, physically and socially distant service, COVID-19

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

Seyitoğlu, F., & Ivanov, S. (2020). Service robots as a tool for physical distancing in tourism. Current Issues in Tourism, 24(12), 1631–1634. https://doi.org/10.1080/13683500.2020.1774518

WoS Q

Q1

Scopus Q

Source

Current Issues in Tourism

Volume

24

Issue

12

Start Page

1631

End Page

1634
SCOPUS™ Citations

157

checked on Oct 13, 2025

Web of Science™ Citations

135

checked on Oct 13, 2025

Page Views

4

checked on Oct 13, 2025

Downloads

147

checked on Oct 13, 2025

Google Scholar Logo
Google Scholar™

Sustainable Development Goals

SDG data is not available