MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Understanding travellers’ reactions to robotic services: a multiple case study approach of robotic hotels

Thumbnail Image

Date

2021

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Journal of Hospitality and Tourism Technology

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Department of Tourism Management / Turizm İşletmeciliği Bölümü
Mardin Artuklu Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu 2010 yılında kurulmuş ve 2011-2012 akademik yılından itibaren bünyesinde “Konaklama İşletmeciliği Bölümü” ile turizm alanında eğitim vermiştir. Millî Eğitim Bakanlığı’nın teklif yazısı üzerine, 28/03/1983 tarihli ve 2809 sayılı Kanunun ek 30’uncu ve ek 158’inci maddelerine göre, Bakanlar Kurulu’nca 04/06/2018 tarihinde Mardin Artuklu Üniversitesi Rektörlüğü’ne bağlı olan Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu’nun kapatılmasına ve aynı tarih ve kanun maddesi uyarınca “Turizm Fakültesi” kurulmasına karar verilmiştir. Mardin Artuklu Üniversitesi Rektörlüğü'nün, Turizm Fakültesi Konaklama İşletmeciliği Bölümü adının Turizm İşletmeciliği Bölümü olarak değiştirilmesi konusundaki teklifi 10/04/2018 tarihli Yükseköğretim Yürütme Kurulu toplantısında incelenmiş ve 2547 Sayılı Kanun'un 2880 Sayılı Kanun'la değişik 7/d-2 maddesi uyarınca, mevcut öğrencilerin statülerinin korunması şartı ile söz konusu teklif uygun görülmüştür. 2019-2020 eğitim ve öğretim yılında “Turizm İşletmeciliği” adı altında öğrenci alınacaktır.
Organizational Unit
Department of Gastronomy and Culinary Arts / Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü
Günümüzde, tüketiciler sağlıklı ve güvenli yiyecek-içecekler tüketmek istemekte, yine ülkemiz açısından çok önemli olan turizm sektöründe turist tercihlerinde tarihi ve kültürel miras ile çeşitli sanatsal ve kültürel aktivitelere doğru önemli bir eğilim görülmektedir. Bu eğilim kapsamında gastronomik değerlere ilgi her geçen gün artmaktadır. Bu bağlamda Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü sağlıklı ve güvenli yiyecek içecek üretimi ve gastronomi turizmi faaliyetlerinin geliştirilmesi ve güçlendirilmesinde, mevcut kültürel değerlerimizin gelecek nesillere aktarılmasında önemli bir işlevi üstlenmektedir. Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümünün amacı, yiyecek ve içecek sektörüne mutfak şefi ve yönetici olmaya aday, sağlıklı ve güvenli yiyecek içecek üretebilen, yerel yeme-içme kültürünü yaşatan, mevcut değerleri ortaya çıkaran, ulusal ve uluslararası mutfaklardan örnekleri sunabilecek gastronom ve yöneticiler yetiştirerek sektörde eksikliği hissedilen, nitelikli, eğitimli, lisan bilen eleman sayısının artmasına katkı sağlamaktır.

Journal Issue

Events

Abstract

Purpose: The purpose of this paper is to investigate travellers’ behaviour and examine their reactions to high-tech hotels offering robotic services to customers. Design/methodology/approach: Data were gathered from user-generated content within the context of a qualitative research method by analysing the online narratives of travellers at TripAdvisor who visited robotic hotels. Data analysis was realised through content analysis, which revealed various themes and categories of traveller behaviour and reactions to technology. Findings: Results show that robotic services significantly improve the quality of service offered to travellers, while positively affecting travellers’ intention to revisit robotic hotels within the context of customer engagement behaviours. Research limitations/implications: The results of the present research reveal that the introduction of new technologies in the service industry, such as the robotic butler, can have considerable effects on guest behaviour and attitudes. This field has emerged as a new sub-dimension of customer engagement. Practical implications: The use of robots will most likely enhance experiences through interaction between customers and robots. Additionally, in cases where social distancing is required, the use of robots in the hospitality and tourism industry may increase the mobility of people wishing to travel by applying social distancing through use of robots in services. Originality/value: The study contributes to the extant literature by identifying the concept of adoption as a sub-dimension deriving from human–robot interaction, thus generating the novelty of the research.

Description

Keywords

Customer behaviour, Customer engagement, Robotic services, Service robots

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Q2

Scopus Q

Source

Journal of Hospitality and Tourism Technology

Volume

12

Issue

1

Start Page

155

End Page

174