MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Can Capability-Based Education and Social Policy Help Resolve the Middle East and North Africa (Mena) Gender Paradox ? A Case Study of Tunisia

No Thumbnail Available

Date

2025

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Routledge

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Department of Economics / İktisat Bölümü
Ekonomi, hızla gelişen bir bilim dalıdır. Küreselleşme süreci, hızlanan teknolojik ilerleme ve artan uluslararası rekabet, ekonomik sorunları anlamanın ve çözmenin önemini istikrarlı bir şekilde artırmaktadır. Genel olarak, iktisatın ve iktisatçıların rolü, çeşitli sosyal ve ekonomik politikaların nasıl tasarlanacağı ve uygulanacağı da dahil olmak üzere genişliyor. Mardin Artuklu Üniversitesi İktisat Bölümü'nün misyonu, hem öğretim hem de araştırma yoluyla, toplumumuzun şimdi ve gelecekte karşılaşacağı küresel, ulusal ve yerel ekonomik sorunların daha iyi anlaşılmasını sağlamaktır. Mardin Artuklu Üniversite İktisat Bölümünde lisans ve lisansüstü programlar yürütülmektedir. İktisat Bölümü lisans programının amacı, iktisat teorisi ve uygulamalı istatistiksel yöntemlere sağlam bir teorik temel sağlamaktır. Lisans programlarımızın temel hedefleri: - Öğrencilerimize yaşam boyu öğrenmenin temelini oluşturmak için uygun analitik becerileri sağlamak; - Öğrencilerimizin politika okuryazarı olmalarını ve böylece vatandaş olarak daha bilgili olmalarını sağlamak; - Öğrencileri iş dünyasına tanıtmak, sınıfta öğretimi pekiştirmek ve kariyer hedeflerinin geliştirilmesine ve ilerletilmesine yardımcı olmak için işbirlikli eğitim de dahil olmak üzere deneyimsel öğrenmenin kullanımını teşvik etmek; - Öğrencilerimizi uygulamalı ekonomistler olarak başarılı kariyerlere hazırlamak; ve - Lisans öğrencilerimizi ekonomi, hukuk ve işletme alanlarında lisansüstü eğitime hazırlamak. Lisanüstü programlar tezli ve tezsiz yüksek lisans ve doktora programlarını kapsamaktadır. Lisanüstü programların genel amacı ise, makroekonomi, mikroekonomi ve ekonometri alanındaki temel konuların anlaşılmasını derinleştirmek için tasarlanmıştır.

Journal Issue

Events

Abstract

This study aims to re-evaluate the MENA gender paradox, where women's participation in employment is low despite their higher access to education. Arguments about the inclusiveness of education suggest that economic impoverishment and social policies, such as social protection, labour market interventions, and redistribution, which become restricted by economic policies, can weaken the link between education and social mobility. The MENA region faces these issues. Tunisia, a pioneering country in women's rights since its independence, is no exception. We focus on Tunisia using the capability approach, which offers an alternative perspective by including the aspect of freedom to do or to be in order to live a life that individuals value, in the fields of development, education, and social policy, providing agency and empowerment. We examined economic factors and included their relationships with political institutions in the discussion. Through this analysis, we conclude that the situation in Tunisia should be viewed as capability deprivation rather than a paradox. © 2025 Human Development and Capability Association.

Description

Keywords

Capability Approach, Education, Institutions, Mena Paradox, Social Policy

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Q4

Scopus Q

Q2

Source

Journal of Human Development and Capabilities

Volume

Issue

Start Page

End Page