Paylaşım ekonomisi içerisinde Airbnb'yi tercih eden turistlerin motivasyon ve deneyimi: Mardin örneği

dc.contributor.advisor Çakar, Kadir
dc.contributor.author Aksoy, Süleyman Haluk
dc.contributor.other 11.03. Department of Tourism Management / Turizm İşletmeciliği Bölümü
dc.contributor.other 11. Faculty of Tourism / Turizm Fakültesi
dc.contributor.other 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
dc.date.accessioned 2023-09-02T12:04:14Z
dc.date.available 2023-09-02T12:04:14Z
dc.date.issued 2023
dc.description.abstract Gelişen bilgi teknolojileri ışığında, Airbnb turistler için birçok avantajlar sunmakta ve uluslararası düzeyde yaygın bir kullanım ağına sahip olduğu gözlenmektedir. Airbnb turistlere konaklama açısından sayısız seçenekler sunmakta olan çevrimiçi bir uygulama özelliği göstermesine ek olarak maliyet açısından avantajlar sunması ve sahip olduğu kullanım kolaylığı ile dünya çapında gezginler tarafından tercih edilen önemli bir platform olmuştur. Tez kapsamında gelişen bilgi teknolojilerinin turistlere sunduğu alternatif konaklama seçeneklerinden biri olan Airbnb platformu kullanıcılarının, paylaşım ekonomisine katılım motivasyonlarını belirlemek ve kullanım sonrası deneyimlerini incelemektir. Tezin alan araştırması için nitel yöntem seçilmiş ve çalışma Mardin ilini ziyaret eden yerli ve yabancı turistlere uygulanmıştır. Araştırmanın analiz birimini amaçlı örneklem metodu ile seçilen 9'u yerli 16'sı yabancı 25 turist oluşturmaktadır. en_US
dc.description.abstract In light of developing information technologies, Airbnb offers many advantages for tourists, it can be seen that it has a widespread usage network at the international level. Airbnb has become an important platform preferred by travelers around the world with its cost advantages and ease of use, in addition to being an online application that offers numerous options for tourists in terms of accommodation. Them aim of the thesis is to determine the motivations of Airbnb platform users in the sharing economy and to examine their post-use experiences. The qualitative method method was chosen for the field research of the thesis and the study was applied to domestic and foreign tourists visiting the province of Mardin. The analysis unit of the research consists of 25 participants, 9 domestics and 16 internationals, selected by purposeful sampling method. en_US
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=r4I1HnmXxFQovUpyAyUmxDjx54AxY_u4fUk_thbeH7sDaA8Pr9dW387wRDkv-qeB
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/3980
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Mardin Artuklu Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Turizm en_US
dc.subject Tourism en_US
dc.title Paylaşım ekonomisi içerisinde Airbnb'yi tercih eden turistlerin motivasyon ve deneyimi: Mardin örneği en_US
dc.title.alternative Motivation and experience of tourists who prefer Airbnb in the sharing economy: Mardin case en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Aksoy, Süleyman Haluk
gdc.author.institutional Çakar, Kadir
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::thesis::master thesis
gdc.description.department MAÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı en_US
gdc.description.endpage 109 en_US
gdc.description.publicationcategory Tez en_US
gdc.description.startpage 1 en_US
gdc.identifier.yoktezid 783041 en_US
relation.isAuthorOfPublication 031199c1-6286-4233-99ff-a61b0734b0d2
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 031199c1-6286-4233-99ff-a61b0734b0d2
relation.isOrgUnitOfPublication 8ed43942-fb43-4b18-b9a6-d4980c7d48e1
relation.isOrgUnitOfPublication 46d347b2-ca6c-437b-a25c-534fb8c461ba
relation.isOrgUnitOfPublication 39ccb12e-5b2b-4b51-b989-14849cf90cae
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 8ed43942-fb43-4b18-b9a6-d4980c7d48e1

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
783041.pdf
Size:
1.77 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Tam Metin / Full Text