MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi ve Oyun Dersinde Karşılaştıkları Sorunlar, Mesleki Yeterlilikleri ve Fiziki Etkinlik Kartlarının Uygulamadaki Etkinliğine Dair Öğretmen Görüşleri

No Thumbnail Available

Date

2024

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Events

Abstract

Bu çalışma, sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ve oyun derslerinde karşılaştıkları sorunları, mesleki yeterliliklerini ve Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan Fiziki Etkinlik Kartları'nın kullanımının etkinliğini ele almaktadır. Çalışma aynı zamanda öğretmenlerin bu derslerdeki beklenti, algı ve ihtiyaçlarını değerlendirmektedir. Özellikle, sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ve oyun derslerindeki pedagojik bilgi ve beceri eksikliklerine odaklanmaktadır. Ayrıca, bu derslerin genellikle 'serbest zaman' olarak görülmesi ve öğretmenlerin Fiziki Etkinlik Kartları'nı nasıl ve ne ölçüde kullandıkları incelenmektedir. Çalışma, eğitim politikalarının ve öğretmen eğitiminin daha etkili şekillendirilmesine katkıda bulunmayı amaçlamaktadır.
This study addresses the problems encountered by classroom teachers in physical education and game lessons, their professional competencies, and the effectiveness of the use of Physical Activity Cards prepared by the Ministry of National Education. The study also evaluates teachers' expectations, perceptions and needs in these courses. In particular, it focuses on classroom teachers' deficiencies in pedagogical knowledge and skills in physical education and game lessons. In addition, it is examined that these lessons are generally seen as 'free time' and how and to what extent teachers use Physical Activity Cards. The study aims to contribute to shaping education policies and teacher education more effectively.

Description

Keywords

Spor, Sports

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

86