Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi ve Oyun Dersinde Karşılaştıkları Sorunlar, Mesleki Yeterlilikleri ve Fiziki Etkinlik Kartlarının Uygulamadaki Etkinliğine Dair Öğretmen Görüşleri
No Thumbnail Available
Date
2024
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Bu çalışma, sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ve oyun derslerinde karşılaştıkları sorunları, mesleki yeterliliklerini ve Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan Fiziki Etkinlik Kartları'nın kullanımının etkinliğini ele almaktadır. Çalışma aynı zamanda öğretmenlerin bu derslerdeki beklenti, algı ve ihtiyaçlarını değerlendirmektedir. Özellikle, sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ve oyun derslerindeki pedagojik bilgi ve beceri eksikliklerine odaklanmaktadır. Ayrıca, bu derslerin genellikle 'serbest zaman' olarak görülmesi ve öğretmenlerin Fiziki Etkinlik Kartları'nı nasıl ve ne ölçüde kullandıkları incelenmektedir. Çalışma, eğitim politikalarının ve öğretmen eğitiminin daha etkili şekillendirilmesine katkıda bulunmayı amaçlamaktadır.
This study addresses the problems encountered by classroom teachers in physical education and game lessons, their professional competencies, and the effectiveness of the use of Physical Activity Cards prepared by the Ministry of National Education. The study also evaluates teachers' expectations, perceptions and needs in these courses. In particular, it focuses on classroom teachers' deficiencies in pedagogical knowledge and skills in physical education and game lessons. In addition, it is examined that these lessons are generally seen as 'free time' and how and to what extent teachers use Physical Activity Cards. The study aims to contribute to shaping education policies and teacher education more effectively.
This study addresses the problems encountered by classroom teachers in physical education and game lessons, their professional competencies, and the effectiveness of the use of Physical Activity Cards prepared by the Ministry of National Education. The study also evaluates teachers' expectations, perceptions and needs in these courses. In particular, it focuses on classroom teachers' deficiencies in pedagogical knowledge and skills in physical education and game lessons. In addition, it is examined that these lessons are generally seen as 'free time' and how and to what extent teachers use Physical Activity Cards. The study aims to contribute to shaping education policies and teacher education more effectively.
Description
Keywords
Spor, Sports
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
WoS Q
Scopus Q
Source
Volume
Issue
Start Page
End Page
86