MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi ve Oyun Dersinde Karşılaştıkları Sorunlar, Mesleki Yeterlilikleri ve Fiziki Etkinlik Kartlarının Uygulamadaki Etkinliğine Dair Öğretmen Görüşleri

dc.contributor.advisor Polatcan, İsmail
dc.contributor.author Polatcan, İsmail
dc.contributor.other Department of Physical Education and Sports / Beden Eğitimi ve Spor Bölümü
dc.date.accessioned 2025-03-15T19:55:42Z
dc.date.available 2025-03-15T19:55:42Z
dc.date.issued 2024
dc.department Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
dc.description.abstract Bu çalışma, sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ve oyun derslerinde karşılaştıkları sorunları, mesleki yeterliliklerini ve Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan Fiziki Etkinlik Kartları'nın kullanımının etkinliğini ele almaktadır. Çalışma aynı zamanda öğretmenlerin bu derslerdeki beklenti, algı ve ihtiyaçlarını değerlendirmektedir. Özellikle, sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ve oyun derslerindeki pedagojik bilgi ve beceri eksikliklerine odaklanmaktadır. Ayrıca, bu derslerin genellikle 'serbest zaman' olarak görülmesi ve öğretmenlerin Fiziki Etkinlik Kartları'nı nasıl ve ne ölçüde kullandıkları incelenmektedir. Çalışma, eğitim politikalarının ve öğretmen eğitiminin daha etkili şekillendirilmesine katkıda bulunmayı amaçlamaktadır.
dc.description.abstract This study addresses the problems encountered by classroom teachers in physical education and game lessons, their professional competencies, and the effectiveness of the use of Physical Activity Cards prepared by the Ministry of National Education. The study also evaluates teachers' expectations, perceptions and needs in these courses. In particular, it focuses on classroom teachers' deficiencies in pedagogical knowledge and skills in physical education and game lessons. In addition, it is examined that these lessons are generally seen as 'free time' and how and to what extent teachers use Physical Activity Cards. The study aims to contribute to shaping education policies and teacher education more effectively. en_US
dc.identifier.endpage 86
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=weFMBHaUra8rsS5wi2bmHHtTheKFVzLLeErStnHCEJs3tSWo7XqtpMUPXb4cQi_b
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/6756
dc.identifier.yoktezid 845894
dc.language.iso tr
dc.subject Spor
dc.subject Sports en_US
dc.title Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi ve Oyun Dersinde Karşılaştıkları Sorunlar, Mesleki Yeterlilikleri ve Fiziki Etkinlik Kartlarının Uygulamadaki Etkinliğine Dair Öğretmen Görüşleri
dc.title Problems Encountered by Classroom Teachers in Physical Education Andgames Lessons, Their Professional Competencies, and Teacher Opinions on the Effectiveness of Physical Activity Cards in Practice en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 29298806-6538-4038-8620-a4ba793fa755
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 29298806-6538-4038-8620-a4ba793fa755
relation.isOrgUnitOfPublication 4feb314a-7271-4390-b521-a3cd2efab58e
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 4feb314a-7271-4390-b521-a3cd2efab58e

Files