MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Robots as restaurant employees - A double-barrelled detective story

Thumbnail Image

Date

2021

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Elsevier

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Department of Tourism Guidance / Turizm Rehberliği Bölümü
Öğrencilere belirli bir bölgenin veya ülkenin kültürel ve tarihi mirasını tanıma fırsatı sunduğundan, öğrencilerin tarihi yapıları, müzeleri, sanat eserlerini, gelenekleri ve diğer kültürel öğeleri daha iyi anlayan bireyler yetiştirmek. Öğrencilere turizm sektörü, turizm rehberliği veya seyahat işletmeciliği alanında başarılı bir kariyer yapabilmeleri için turizm endüstrisinin işleyişi, Türkiye’nin tarihi, kültürü ve coğrafyası, sürdürülebilirlik, etik ve diğer önemli konular hakkında beceri ve bilgiyi kazanmalarını sağlayacak nitelikte turist rehberleri yetiştirmek. Bu amaç doğrultusunda iyi derecede İngilizce ve orta düzeyde ikinci bir yabancı dili bilen; Türkiye’nin doğal, tarihi ve kültürel çekicilikleri hakkında bilgi sahibi; insan ilişkilerinde iyi iletişim becerilerinde yetenekli; olay ve olguları yorumlarken analitik düşünebilen; sorun çözme, yönetim ve organizasyon bilgisi ve yeteneği gelişmiş; hoşgörü, nezaket, saygı, dürüstlük gibi temel sosyal değerlere sahip; liderlik ve temsil yeteneği olan; nitelikli turist rehberleri ve yönetici adayları yetiştirilmesi hedeflenmektedir.

Journal Issue

Events

Abstract

The paper evaluates the perceptions of Turkish restaurant managers and customers towards service robots. The sample includes 26 managers and 32 customers. Data were collected through semi-structured interviews. The findings reveal that robots are suitable for dirty, dull, dangerous and repetitive tasks. Customers have mostly positive attitudes towards robots while managers – mostly negative. However, respondents agree that robots improve service quality. A mixed service delivery system based on human-robot collaboration is perceived as the most appropriate. Customers are willing to pay more for the robotic service experience. Theoretical and managerial implications are discussed as well.

Description

Keywords

Demand-side perspective; Restaurants; Service robots; Supply-side perspective; Turkey

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Q1

Scopus Q

Source

Technology in Society

Volume

67

Issue

Start Page

End Page