MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Üniversite Lisans Ders Programlarının Süreç ve Sonuç Odaklı Program Geliştirme Yaklaşımlarına Göre Öğrenci Görüşleri Açısından İncelenmesi

dc.authorid 0000-0003-2028-7996
dc.contributor.author Mızıkacı, Fatma
dc.contributor.author Göktunalı, Öykü
dc.contributor.author Aktaş, Ayşegül Kübra
dc.contributor.author Görür, Durmuş Ziya
dc.contributor.author Kızıl, Figen
dc.contributor.author Çınar, Saadet
dc.date.accessioned 2021-08-08T09:32:25Z
dc.date.available 2021-08-08T09:32:25Z
dc.date.issued 2019
dc.department MAÜ, Yüksek Okullar, Yabancı Diller Yüksekokulu, Yabancı Diller Bölümü en_US
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı üniversite programlarında yer alan lisans derslerinin hedef, içerik, öğrenme- öğretme ve değerlendirme boyutlarının süreç odaklı ve sonuç odaklı program geliştirme yaklaşımları açısından incelemektir. Araştırmanın verileri üç ilde bulunan beş üniversitede dokuz farklı lisans programında öğrenim gören 18 öğrenciyle yapılan görüşmeler yoluyla elde edilmiştir. Görüşmeler, lisans derslerinin hedef, içerik, öğrenme- öğretme ve değerlendirme boyutlarının belirlenmesinde öğrencilerin bu sürece katılmalarına ilişkin sekiz sorudan oluşan yapılandırılmış bir görüşme formu ile yapılmıştır. Görüşmelerden elde edilen veriler betimsel analize tâbi tutulmuştur. Öğrenciler hedef, içerik, öğrenme öğretme ve değerlendirme boyutlarının belirlenmesi ve yürütülmesi aşamalarında katılım sağlamadıklarını ancak katılmak istediklerini belirtmişlerdir. Özellikle öğrenme-öğretme boyutu ile ilgili kararlara aktif olarak katılmak istediklerini vurgulamışlardır. Bulgular, üniversite lisans derslerine ilişkin program kararlarında sonuç odaklı yaklaşımların benimsendiğini, öğrenci katılımına yer verilmediğini göstermiştir. Üniversite lisans programlarının geliştirilmesinde süreç odaklı yaklaşımların da benimsenmesi için çalışmalar yapılması önerilmiştir. en_US
dc.description.abstract The aim of this study was to examine the course objectives, course content, teaching-learning and evaluation components of the undergraduate courses in terms of the process and product-oriented program approach. Data were obtained through the interviews with 18 students from nine different undergraduate programs of five universities in three cities. The interviews were conducted with a structured interview form consisting of eight questions about the involvement of students in the decision making processes on the course objectives, course content, teaching-learning, and evaluation components. Descriptive analysis technique was used to analyze the data. Findings showed that students did not actively participate in the decision making processes on the course objectivescourse content, teaching-learning, and evaluation components. However, they emphasized that they would like to participate actively especially in the decisions on the teaching-learning component. It was found that product-oriented program approaches were adopted in the decisions of undergraduate program components and students did not actively participate in these processes. It was recommended that further studies should be done to adopt the processoriented approaches in developing undergraduate course programs en_US
dc.identifier.doi 10.16986/HUJE.2018046022
dc.identifier.endpage 957 en_US
dc.identifier.issn 1300-5340
dc.identifier.issn 2536-4758
dc.identifier.issue 4 en_US
dc.identifier.scopus 2-s2.0-85075612841
dc.identifier.scopusquality Q4
dc.identifier.startpage 943 en_US
dc.identifier.trdizinid 335061
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpNMU1EWXhNUT09/universite-lisans-ders-programlarinin-surec-ve-sonuc-odakli-program-gelistirme-yaklasimlarina-gore-ogrenci-gorusleri-acisindan-incelenmesi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/2766
dc.identifier.volume 34 en_US
dc.identifier.wos WOS:000494284400005
dc.indekslendigikaynak Web of Science en_US
dc.indekslendigikaynak Scopus en_US
dc.indekslendigikaynak TR-Dizin en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.scopus.citedbyCount 1
dc.subject : Süreç ve sonuç odaklı program yaklaşımları, lisans programları, programın boyutları, öğrenci görüşleri en_US
dc.subject : Process and product-oriented program approach, undergraduate programs, program components, student opinions en_US
dc.title Üniversite Lisans Ders Programlarının Süreç ve Sonuç Odaklı Program Geliştirme Yaklaşımlarına Göre Öğrenci Görüşleri Açısından İncelenmesi en_US
dc.title.alternative Analysis of Process and Product Oriented Program Approaches in Undergraduate Courses as Perceived by Students en_US
dc.type Article en_US
dc.wos.citedbyCount 0
dspace.entity.type Publication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
9b91ebc4-ae76-45be-aa15-71dcffafe4c3.pdf
Size:
553.78 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Araştırma Makalesi

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: