MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

El-hakîkatu’ş-şer‘iyye ve Cuzûruha’l-lugaviyye Bi Nazari’lmütekellimîn: Mefhûmu'l-îmâni Billâhi Nemûzecen

Thumbnail Image

Date

2018

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Department of Basic Islamic Sciences / Temel İslam Bilimleri Bölümü
Temel İslam Bilimleri Bölümü, fakültemizin en geniş akademik birimidir. Bölüm çatısı altında bulunan anabilim dallarının temel amacı; on dört asrı aşkın İslam ilim ve kültür mirasını, İslam Dini’nin ana kaynaklarına dayanarak ve akademik bir anlayışla ele almak, çağın imkânlarından da faydalanarak günümüz insanının bu husustaki güncel dinî ihtiyaçlarına cevap vermek ve bu alanda topluma hizmet verebilecek insanlar yetiştirmektir. Temel İslam Bilimleri Bölümü’nde şu anabilim dalları bulunmaktadır: Tefsir, Hadis, İslam Hukuku, Kelâm ve İslam Mezhepleri Tarihi, Tasavvuf, Arap Dili ve Belagati, Kur’an-ı Kerim Okuma ve Kıraat İlmi. Temel İslam Bilimleri bölümünde tezli yüksek lisans programı bulunmakta ve her yıl ortalam 50 öğrenci alınmaktadır.

Journal Issue

Events

Abstract

Şeri hakikate farklı açılardan bakılmıştır. Usulcüler, dilciler ve kelamcılar şeri hakikat hakkında görüşlerini dile getirmişlerdir. Burada bizi ilgilendiren husus ise kelamcıların görüşüdür. Şeri hakikate bakış açısında Ehli sünneti temsil eden Maturidi ve Eşari ekolü ile Mutezile ekolü arasındaki ihtilaf açıktır. Mutezile ekolü şeri hakikati dil kurallarından tamamen ayırmıştır. Çünkü din, şeri hakikate önceden bulunmayan yeni anlamlar yüklemiştir. Eşari ve Maturidi ekolü ise şeri hakikat için dili temel almıştır. İbn- Hazm ise anlam açısından Eşari ekolüne ön yargılı olmakla beraber Mutezile ekolüne daha yakındır. Bu farklılığın üzerine ‘iman ve amelle alakası’ noktasında bir ihtilaf meydana gelmiştir. Mutezile ekolü ve Hariciler ameli, imandan bir parça saymışlardır, bu da Haricileri tekfir etmeye kadar götürmüştür. Mutezile ekolünde ise ‘İki makam ve mekân arasında bir mekân’ demelerine yol açmıştır. Ehli sünneti temsil eden Maturidi ve Eşari ekolünde ise bunun aksine amel, imanın tamamlayıcısıdır. Bu araştırmada bunu ele alacağız.

Description

Keywords

Etik, Din Bilimi, Felsefe

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

N/A

Scopus Q

N/A

Source

İlahiyat Tetkikleri Dergisi

Volume

0

Issue

49

Start Page

49

End Page

82