MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

A Study on Contribution of the Basic Training Course to the Professional Development of Probationary Teachers

Loading...
Thumbnail Image

Date

2012

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

EDAM

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü
Eğitim Bilimleri Bölümü, eğitim ve öğretim hizmetleri bağlamında lisansüstü eğitim programları yoluyla bilim uzmanlığı derecesi sunmakta, uzmanlık adayları bu dereceye tezli, tezsiz, birinci öğretim ve ikinci öğretim gibi çeşitli öğretim seçeneklerini kullanarak erişebilmektedirler. Bölümümüz ayrıca çok sayıda lisans mezununu Pedagojik Formasyon Sertifika Programı dahilinde eğiterek mezunlara ‘öğretmen adayı’ yetkisi, bilgisi ve becerisi kazandırmıştır. Bölümümüzün zengin kadrosu, söz konusu sertifikasyona dair Milli Eğitim Bakanlığı ve Yükseköğretim Kurumu tarafından yakın gelecekte öngörülmesi beklenen yeni öğretmen adayı yetiştirme yöntemlerini uygulayabilecek niteliğe sahiptir. Eğitim Bilimleri Bölümümüz, bugüne kadar gerçekleştirdiği çok sayıda bilimsel ve akademik çalışma yoluyla bölgesel, ulusal ve uluslararası bağlamda eğitim süreçlerinin niteliğinin artırılmasına katkıda bulunmuştur. Avrupa Birliği, Millî Eğitim Bakanlığı, Adalet Bakanlığı, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı gibi paydaşlar ile personel eğitimi, beceri kazandırma eğitimi, okullarda katılım ve niteliğin artırılması gibi başlıklarda proje faaliyetleri yürütülmüş, ulusal ve uluslararası kapsamda çok sayıda bilimsel eser üretilmiş ve eğitim sorunlarının araştırılması ve bu sorunlara çözüm bulunması adına çok sayıda bilimsel toplantıya katılım sağlanmıştır. Bölümümüzün güçlü akademik yapısı, söz konusu çalışmaların gelecekte nitelik düzeyi daha da artırılarak gerçekleşeceği yönünde önemli bir fırsat tanımaktadır. Bölümümüzde eğitim görmek isteyen öğrencileri ve bölümümüz ile işbirliği kurmak isteyen tüm paydaşları nitelikli, kurumsal, saygın, akademik ve bilimsel süreçlerin önemli bir paydaşı olmaya davet ediyoruz.

Journal Issue

Events

Abstract

Bu çalışmanın amacı, temel eğitim kursunun aday öğretmenlerin mesleki gelişimlerine katkısı hakkında bir değerlendirme yapmaktır. Çalışma grubu, Şanlıurfa ilindeki 21 aday öğretmen ve 5 eğitim müfettişinden oluşmaktadır. Veriler, yarı yapılandırılmış gözlem, odak grup görüşmesi ve yarı yapılandırılmış görüşme yöntemleriyle toplanmıştır. Verilerin analizinde, betimsel analiz ve içerik analizi teknikleri kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçları, temel eğitim kursunun örgütsel sosyalleşme, bilgilenme ve psikolojik etki açısından aday öğretmenlerin mesleki gelişimlerine olumlu etkisinin olduğunu göstermiştir. Bununla birlikte, temel eğitim kursunda içerik, planlama ve örgütleme, öğretim ortamı, öğrenme ve öğretme süreci açısından bazı sorunların yaşandığı belirlenmiştir. Dolayısıyla, aday öğretmenlerin ihtiyaçları ve günümüz koşuları dikkate alınarak temel eğitim kursu ile ilgili gerekli düzenlemelerin yapılmasının bir zorunluluk haline geldiği söylenebilir.
The purpose of this study was to make an evaluation on contribution of the basic training course to the professional development of probationary teachers. The study group consisted of 21 probationary teachers and 5 education supervisors in Sanliurfa province. The data were collected through semi-structured observation, focus group interview and semi-structured interview methods. Descriptive analysis and content-analysis techniques were applied to analyze the data. The findings showed that the basic training course had a positive effect upon the professional development of probationary teachers in terms of organizational socialization, enlightenment and psychological impact. However, it has been determined that there are some problems related to content, planning and organizing, the learning environment, and teaching and learning process. Therefore, it can be said that it is necessary to undertake new arrangements related to the basic training course by taking into account the requirements of probationary teachers and the circumstances that the probationary teachers will face.

Description

Keywords

Aday öğretmenler, Adaylık eğitimi, Probationary Teachers, Probationary Training, In-service Training, Professional Development, Qualitative Research, Basic Training Course

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Q4

Scopus Q

Source

KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI

Volume

12

Issue

3

Start Page

1880

End Page

1886