MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Problems Facing Teaching of Arabic in Turkey

No Thumbnail Available

Date

2013

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Cumhuriyet Univ, Fac theology

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Department of Plant Protection / Bitki Koruma Bölümü
Bitki Koruma Bölümümüzün asıl hedefi; bilimsel değerleri prensip edinen, bilim ve teknolojiden yararlanarak, ülke tarım sektöründe bitkisel yetiştiricilikte sorun olan hastalık etmenleri, yabancı otlar ve zararlıların teşhisi, zarar şekli ve mücadele yöntemleri konularında güncel gelişmeleri mühendislik bakış açısıyla çözebilen, bilgi üretip bunu paylaşan ve mesleki etik kurallarına saygılı mühendis ve araştırmacılar yetiştirmeyi, bilimsel araştırma, eğitim ve hizmet alanlarındaki birikimini ve üretimini toplumun yararına sunmayı başlıca görev edinmektir. Bitki Koruma Bölümü Programı, bölgenin ve ülkemizin tarımsal ürün anlamında kendine yeter ve dış piyasada rekabet edebilecek güce sahip olmak için çözümler üretecek bir Tarımsal Ar-Ge Merkezi olarak lisans öğrencilerimize konularında uzman öğretim üyelerimiz ile gerçekleştirilen araştırmalar ve öğrenci odaklı eğitim faaliyetleriyle Türkiye’de öncü bitki koruma bölümleri arasında yer almak; alanında bölgesel, ulusal ve evrensel gereksinimleri karşılamak, sürdürülebilir ve nitelikli araştırmalar ile bilime, teknolojiye ve toplum yararına katkı sağlamak; temel değerlerine bağlı, mesleki, kültürel ve sosyal yönden gelişime açık bitki koruma alanında uzmanlaşmış ziraat mühendisleri yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bitki Koruma Bölümü Programı, Entomoloji ve Fitopatoloji Ana Bilim Dallarını içermektedir. Her iki Ana Bilim Dalımızın da amacı, öğrencilerimize bitkisel üretimi tehdit eden hastalık ve zararlılar hakkında kapsamlı bilgi vermek ve onları araştırmaya yöneltmektir. Bölümümüz, hızla gelişmekte olan bu bilim dallarında güncel gelişmeleri öğrencilere aktarmak için yeni öğretim teknikleri uygulamakta ve kadrosunu genişleterek yeni alanlarda araştırmalar yürütecek ve dersler verecek bilimsel kalitesi yüksek uzmanlar kazandırmayı hedeflemektedir. Entomoloji Ana Bilim Dalı bünyesinde Akaroloji, Entomoloji ve Nematoloji Bilim Dalları; Fitopatoloji Ana Bilim Dalı bünyesinde ise Bakteriyoloji, Mikoloji, Viroloji ve Herboloji Bilim Dalları yer almakta ve bu konularda birçok ders, konunun uzmanları tarafından en güncel gelişmeler takip edilerek verilmektedir. Her iki ana bilim dalında da verilen eğitim, klasik ders anlatımlarını, sınıf içi tartışmaları, öğrenci sunumlarını, laboratuvar ve arazi uygulamalarını ve seminerleri içermektedir. Öğrencilerin bilimsel problem çözme tekniklerini öğrenmeleri, okudukları araştırma makalelerini anlamaları ve analiz edebilmeleri beklenmektedir. Sonuç olarak; zengin tarım potansiyeline sahip bir şehir olarak ön plana çıkan Mardin ili hem sahip olduğu arazi varlıkları hem de ilde tarıma dayalı sanayinin gelişmiş olması nedeniyle tarımsal faaliyetler açısından önemli konumdadır. Bu bağlamda, Bitki koruma bölümümüze sunulan araştırma olanakları ile onların başarılı bir kariyere adım atabilmeleri için gerekli temel bilgi ve pratik becerileri vermekte; mezuniyet sonrasında temel ve uygulamalı bilimlerde araştırmacı olabilmek, Tarım Bakanlığında mühendis olmak ya da özel tarım ve ilaç firmalarında görev alabilmek için her türlü donanımı kazanmaları hedeflenmektedir.
Organizational Unit
Department of Arabic Language and Literature / Arap Dili ve Edebiyatı Bölümü
Arap Dili ve Edebiyatı bilim dalında yürütülen eğitim ve öğretim süreci, dört yıldır. Bu öğretim programı, öğrencilere öncelikle, öğrendikleri yabancı dilde üstün yeterlilik düzeyi kazandırmayı amaçlar. Bölümde gerçekleştirilen eğitim ve öğretim süresi sonunda "lisans" diploması verilir. Programı tamamlayanlara “Mardin Artuklu Üniversitesi Lisans Diploması” ve “Filolog” unvanı verilir.

Journal Issue

Events

Abstract

This article deals with problems encountered in teaching of Arabic language in Turkey. The problems are discussed in different categories after detailing on the importance of Arabic, the goals in teaching of Arabic, and the institutions where Arabic is taught. The problems are sometimes caused by the perspective Arabic is viewed from and sometimes by the inadequacy and unsuitability of method(s) employed by instructors. Structural differences between Arabic and Turkish languages, lack of tools-equipment, misquotation of Arabic words borrowed into Turkish, lack of proficiency of grammar in the first language, planning problems with curriculum, and unsuitability of learning environment are the problems discussed in this article.

Description

Keywords

Language Teaching, Arabic Teaching, Turkey, Problems

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

N/A

Scopus Q

Q4

Source

Volume

17

Issue

1

Start Page

33

End Page

51

URI