MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Developing and Validating the Attitudes Towards Inclusive Education Scale (AIES) Around Contemporary Paradigms of Inclusion

Thumbnail Image

Date

2023

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Springer

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü
Eğitim Bilimleri Bölümü, eğitim ve öğretim hizmetleri bağlamında lisansüstü eğitim programları yoluyla bilim uzmanlığı derecesi sunmakta, uzmanlık adayları bu dereceye tezli, tezsiz, birinci öğretim ve ikinci öğretim gibi çeşitli öğretim seçeneklerini kullanarak erişebilmektedirler. Bölümümüz ayrıca çok sayıda lisans mezununu Pedagojik Formasyon Sertifika Programı dahilinde eğiterek mezunlara ‘öğretmen adayı’ yetkisi, bilgisi ve becerisi kazandırmıştır. Bölümümüzün zengin kadrosu, söz konusu sertifikasyona dair Milli Eğitim Bakanlığı ve Yükseköğretim Kurumu tarafından yakın gelecekte öngörülmesi beklenen yeni öğretmen adayı yetiştirme yöntemlerini uygulayabilecek niteliğe sahiptir. Eğitim Bilimleri Bölümümüz, bugüne kadar gerçekleştirdiği çok sayıda bilimsel ve akademik çalışma yoluyla bölgesel, ulusal ve uluslararası bağlamda eğitim süreçlerinin niteliğinin artırılmasına katkıda bulunmuştur. Avrupa Birliği, Millî Eğitim Bakanlığı, Adalet Bakanlığı, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı gibi paydaşlar ile personel eğitimi, beceri kazandırma eğitimi, okullarda katılım ve niteliğin artırılması gibi başlıklarda proje faaliyetleri yürütülmüş, ulusal ve uluslararası kapsamda çok sayıda bilimsel eser üretilmiş ve eğitim sorunlarının araştırılması ve bu sorunlara çözüm bulunması adına çok sayıda bilimsel toplantıya katılım sağlanmıştır. Bölümümüzün güçlü akademik yapısı, söz konusu çalışmaların gelecekte nitelik düzeyi daha da artırılarak gerçekleşeceği yönünde önemli bir fırsat tanımaktadır. Bölümümüzde eğitim görmek isteyen öğrencileri ve bölümümüz ile işbirliği kurmak isteyen tüm paydaşları nitelikli, kurumsal, saygın, akademik ve bilimsel süreçlerin önemli bir paydaşı olmaya davet ediyoruz.
Organizational Unit
Department of Psychology / Psikoloji Bölümü
Psikoloji bölümünün temel amacı, insan davranışlarını ve onları tetikleyen bilişsel, duygusal ve çevresel süreçleri anlamaya yönelik çağdaş psikoloji bilgilerini öğrencilere kazandırmak ve araştırma yoluyla o bilgilerin artmasına katkıda bulunmaktır. Ayrıca psikolojinin çeşitli dallarında, uygulamalı ve kuramsal alanlarda çalışmak üzere uzman yetiştirmek de temel amaçlar arasında yer alır. 20. Yüzyılda başlayıp 21. Yüzyılda devam eden modernleşme süreci içinde teknolojideki hızlı değişimler toplumsal ve ekonomik yapıyı değiştirmiş; dolayısıyla toplumu oluşturan bireylerin davranışlarında değişikliğe neden olmuştur. Ekonomik iniş ve çıkışlar, küreselleşmenin getiri ve götürüleri, yeni ve geleneksel değerlerin çatışması, işsizlik, yeni mesleklere yönelim, yaşanılan krizler ve kriz sonrası travmalar insanların bu değişken süreçlere uyumunu zorlaştırmaktadır. Günümüzde teknolojik gelişmelerin hızı, kısa dönemler arasında ciddi kuşak farklılıkları yaşanmasına sebep olmaktadır. Bu farklılık içerisinde yetişen ve gelişim süreçleri önceki kuşaklardan farklı seyreden yeni neslin yetişmesi için ebeveyn ve öğretmen davranışlarının güncelleşme sorunu ile karşılaşılmaktadır. Aynı zamanda işverenin çalışanından ya da çalışanın işvereninden beklentileri farklı yapıya bürünmüştür. Tüm bu koşullar düşünüldüğünde bu hızlı değişim süreci içerisinde bireyin karşılaştığı sorunlarla tek başına baş etmesi yeterli olmamıştır. Psikoloji bilim dalı bu hızlı değişim sürecinde insanların ve toplumların yanında olmakta, onların döneme uyum gösterebilen bireyler ve toplumlar olabilme becerilerine ışık tutmaktadır. Klinik, gelişim, endüstri ve benzeri alanlarda yapılan psikolojik araştırmalar, insanın yeni ve hızla değişen toplumda karşılaştığı sorunların üstesinden gelmesine yardımcı olmayı hedeflemektedir. Psikoloji alanında çalışan bireyler insanlara destek olabilecek çok hassas bir görev üstlenmişlerdir.

Journal Issue

Events

Abstract

A few educational models have evolved fast as inclusive education (IE), which has expanded from being a special education technique focused on integration to a comprehensive model that encompasses the education of all students. However, there is a lack of measurement tools that align with the evolving conceptualizations of IE, provide insights into its implementation in the field, and capture the perspectives of school staff. Therefore, the primary objective of this study was twofold: firstly, to develop the Attitudes towards Inclusive Education Scale (AIES) to assess the attitudes of school staff, including teachers, managers, and school counselors, towards IE; and secondly, to examine the relationships between staff attitudes, demographic factors (age, gender), work experience, educational level engaged with and prior training in IE. The AIES comprised 43 items and three distinct dimensions, demonstrating a valid factor structure and satisfactory internal consistency. The findings revealed that school staff's attitudes significantly varied based on gender and prior training in IE. This study makes a valuable contribution to the field by developing a robust and up-to-date attitude scale to assess attitudes towards IE.

Description

Keywords

Attitudes towards Inclusive Education Scale (AIES), Inclusion for all, Scale development, School staff

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Q1

Source

Asia-Pacific Education Researcher

Volume

Issue

Start Page

End Page