MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Experiences of visitors to Gallipoli, a nostalgia-themed dark tourism destination: an insight from TripAdvisor

Thumbnail Image

Date

2018

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

EMERALD GROUP PUBLISHING LTD

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Department of Tourism Management / Turizm İşletmeciliği Bölümü
Mardin Artuklu Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu 2010 yılında kurulmuş ve 2011-2012 akademik yılından itibaren bünyesinde “Konaklama İşletmeciliği Bölümü” ile turizm alanında eğitim vermiştir. Millî Eğitim Bakanlığı’nın teklif yazısı üzerine, 28/03/1983 tarihli ve 2809 sayılı Kanunun ek 30’uncu ve ek 158’inci maddelerine göre, Bakanlar Kurulu’nca 04/06/2018 tarihinde Mardin Artuklu Üniversitesi Rektörlüğü’ne bağlı olan Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu’nun kapatılmasına ve aynı tarih ve kanun maddesi uyarınca “Turizm Fakültesi” kurulmasına karar verilmiştir. Mardin Artuklu Üniversitesi Rektörlüğü'nün, Turizm Fakültesi Konaklama İşletmeciliği Bölümü adının Turizm İşletmeciliği Bölümü olarak değiştirilmesi konusundaki teklifi 10/04/2018 tarihli Yükseköğretim Yürütme Kurulu toplantısında incelenmiş ve 2547 Sayılı Kanun'un 2880 Sayılı Kanun'la değişik 7/d-2 maddesi uyarınca, mevcut öğrencilerin statülerinin korunması şartı ile söz konusu teklif uygun görülmüştür. 2019-2020 eğitim ve öğretim yılında “Turizm İşletmeciliği” adı altında öğrenci alınacaktır.

Journal Issue

Events

Abstract

Purpose - The purpose of this paper is to examine and understand the experiences of travelers to Gallipoli, by analyzing their online comments and reviews. Design/methodology/approach - The data were garnered from the well-known online user blog TripAdvisor. Data, concerning visiting the Gallipoli Peninsula, were retrieved from (n = 330) travelers' reviews and comments, and were examined using content analysis to elicit and identify their experiences. Findings - Overall, the travelers' reviews and comments mostly conveyed emotional and nostalgic experiences. Further, the travelers' nostalgic experiences of Gallipoli emerged as historical nostalgia deriving from the personal attachment of travelers to the site. Research limitations/implications - The data have shown that the experiences of travelers to Gallipoli can mostly be identified as emotional, which are generally consistent with the current literature. This paper utilized traveler reviews and comments on TripAdvisor, left by tourists who had previously visited Gallipoli, and this represents the limitation of the present study. Thus, to better understand the experiences of travelers visiting Gallipoli, with regard to their psychological aspect, future research should be conducted with travelers either through face-to-face interviews or via a survey. Originality/value - Despite its significance for dark tourists, limited research has been carried out that deals with the experiences of travelers visiting the Gallipoli battlefield. As such, this is the first research project designed to highlight the experience of dark tourism, under the concept of nostalgic tourism, by providing valuable data and a deeper understanding of the field.

Description

Keywords

User-generated content, Dark tourism, Dark tourism experience, Nostalgic experience, Nostalgic tourism

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Q1

Source

INTERNATIONAL JOURNAL OF TOURISM CITIES

Volume

4

Issue

1

Start Page

98

End Page

109