MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Relationship Between School Performance and Breakfast Quality in Refugee Children: Case Study of Mardin Region

Loading...
Thumbnail Image

Date

2021

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

IRANIAN JOURNAL OF PEDIATRICS

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Department of Nutrition and Dietetics/ Beslenme ve Diyetetik Bölümü
Mardin Artuklu Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü, alanında eğitim ve araştırma yapmak amacıyla, 2018 yılında öğrenci alımına başlamıştır. Lisans düzeyinde bu eğitim 4 yıl sürmekte ve bölüm mezunlarına ‘Diyetisyen’ unvanı verilmektedir. Bölümün amacı, sağlığın korunması ve geliştirilmesini, hastalıkların tedavisi açısından toplumda yeterli ve dengeli beslenme bilincinin yerleşmesini sağlayacak, kişiyi ve toplum sağlığını merkez alan bir sorumluluk anlayışıyla yetişen insan gücü ile araştırma ve geliştirme faaliyetlerinde bulunmayı esas almak ve tüm bunlarla ülkemizde toplumun sağlık düzeyinin geliştirilmesine katkı sağlamaktır.
Organizational Unit
Department of Nursing / Hemşirelik Bölümü
Mardin Artuklu Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu, 1996 yılında Dicle Üniversitesi’ne bağlı olarak kurulmuş olup, 2007 yılında kurulan Mardin Artuklu Üniversitesi’ne bağlanmıştır. 2019 yılında 30749 sayılı Cumhurbaşkanı Kararnamesi uyarınca Sağlık Bilimleri Fakültesi olarak resmî gazetede yayımlanan Mardin Artuklu Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu'nun Sağlık Bilimleri Fakültesi’ne dönüştürülmesine yönelik karar ile Mardin Artuklu Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi kurulmuştur. Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü, bilimsel gelişmelere dayalı olarak toplumun sağlık gereksinimlerine yanıt vermek için, etik değerlere uygun, etkili iletişim sağlayan, problem çözme ve araştırma becerilerine sahip, değişim yaratabilen, insan haklarına saygılı lisans düzeyinde hemşire yetiştirmektedir. Bu bölümden mezun olan hemşireler büyük oranda hastanelerde hemşirelik yapmakla beraber farklı alanlarda çalışma imkanlarına da sahiplerdir.

Journal Issue

Events

Abstract

Background: Many studies have found that the academic success of school-age children is proved to be in close relation with regular and healthy nutrition. Objectives: This study aims to investigate the relationship between breakfast quality and academic success of refugee primaryschool children. Methods: After scanning 24 schools in the city center, 384 students who were refugee Syrians from primary schools in Mardin city center were included. In addition to the demographic characteristics of the individuals, breakfast habits of these students were investigated. Results: In this study, 91.6% of the children stated that they have breakfast habits. The reasons for skipping breakfast among students of all levels can be listed as being late for school (67.8%) and not liking to have breakfast (18.8%). The breakfast quality index (BQI) score was low in both boys and girls and all age groups. According to this marked value, all age groups had poor nutrition in terms of breakfast. Although girls showed a significant difference in all age groups (P = 0.046), this difference was not significant among boys (P = 0.671). The number of students with a breakfast quality score higher than 8 was very low. It was observed that boys had the highest academic success with the lowest breakfast quality score. The breakfast quality score of girls with the best academic success ranged between 4 - 7 points. Conclusions: It was observed that academic success was linked to having breakfast habit, and students had breakfast habit performed relatively better in school compared to those who did not.

Description

Keywords

Breakfast Habit, Academic Success, Refugee Children

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Q4

Scopus Q

Source

IRANIAN JOURNAL OF PEDIATRICS

Volume

Issue

Start Page

End Page