MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Critical success factors for tourist destination governance in times of crisis: a case study of Antalya, Turkey

Loading...
Thumbnail Image

Date

2018

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

ROUTLEDGE JOURNALS, TAYLOR & FRANCIS LTD

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Department of Tourism Management / Turizm İşletmeciliği Bölümü
Mardin Artuklu Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu 2010 yılında kurulmuş ve 2011-2012 akademik yılından itibaren bünyesinde “Konaklama İşletmeciliği Bölümü” ile turizm alanında eğitim vermiştir. Millî Eğitim Bakanlığı’nın teklif yazısı üzerine, 28/03/1983 tarihli ve 2809 sayılı Kanunun ek 30’uncu ve ek 158’inci maddelerine göre, Bakanlar Kurulu’nca 04/06/2018 tarihinde Mardin Artuklu Üniversitesi Rektörlüğü’ne bağlı olan Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu’nun kapatılmasına ve aynı tarih ve kanun maddesi uyarınca “Turizm Fakültesi” kurulmasına karar verilmiştir. Mardin Artuklu Üniversitesi Rektörlüğü'nün, Turizm Fakültesi Konaklama İşletmeciliği Bölümü adının Turizm İşletmeciliği Bölümü olarak değiştirilmesi konusundaki teklifi 10/04/2018 tarihli Yükseköğretim Yürütme Kurulu toplantısında incelenmiş ve 2547 Sayılı Kanun'un 2880 Sayılı Kanun'la değişik 7/d-2 maddesi uyarınca, mevcut öğrencilerin statülerinin korunması şartı ile söz konusu teklif uygun görülmüştür. 2019-2020 eğitim ve öğretim yılında “Turizm İşletmeciliği” adı altında öğrenci alınacaktır.

Journal Issue

Events

Abstract

The aim of this paper is to identify the critical success factors for the development of crisis management and strategy for the governance of the tourist destination of Antalya, Turkey. Data was obtained from in situ interviews, participant observation, and documentation. Interviews were conducted with the main tourism stakeholders representing both public and private sectors in Antalya. Findings show that the critical success factors of responsiveness, shared roles, strategy formation, and collaboration are vital for effective crisis management. The study also highlighted the fact that in the area of shared roles and collaboration, encompassing the characteristics of coordination, communication, cooperation, and knowledge transfer, stakeholders are proving ineffectual, thereby obstructing the development of necessary strategies for crisis management and the recovery process. Further, ineffective governance, adopted by local stakeholders, has had a substantial negative impact on the process of developing future effective crisis management strategies.

Description

Keywords

Crisis management, stakeholder theory, destination governance, critical success factors

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Q1

Scopus Q

Q1

Source

JOURNAL OF TRAVEL & TOURISM MARKETING

Volume

35

Issue

6

Start Page

786

End Page

802