MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Effects of Phubbing: Relationships With Psychodemographic Variables

Loading...
Thumbnail Image

Date

2020

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

SAGE

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Department of Psychology / Psikoloji Bölümü
Psikoloji bölümünün temel amacı, insan davranışlarını ve onları tetikleyen bilişsel, duygusal ve çevresel süreçleri anlamaya yönelik çağdaş psikoloji bilgilerini öğrencilere kazandırmak ve araştırma yoluyla o bilgilerin artmasına katkıda bulunmaktır. Ayrıca psikolojinin çeşitli dallarında, uygulamalı ve kuramsal alanlarda çalışmak üzere uzman yetiştirmek de temel amaçlar arasında yer alır. 20. Yüzyılda başlayıp 21. Yüzyılda devam eden modernleşme süreci içinde teknolojideki hızlı değişimler toplumsal ve ekonomik yapıyı değiştirmiş; dolayısıyla toplumu oluşturan bireylerin davranışlarında değişikliğe neden olmuştur. Ekonomik iniş ve çıkışlar, küreselleşmenin getiri ve götürüleri, yeni ve geleneksel değerlerin çatışması, işsizlik, yeni mesleklere yönelim, yaşanılan krizler ve kriz sonrası travmalar insanların bu değişken süreçlere uyumunu zorlaştırmaktadır. Günümüzde teknolojik gelişmelerin hızı, kısa dönemler arasında ciddi kuşak farklılıkları yaşanmasına sebep olmaktadır. Bu farklılık içerisinde yetişen ve gelişim süreçleri önceki kuşaklardan farklı seyreden yeni neslin yetişmesi için ebeveyn ve öğretmen davranışlarının güncelleşme sorunu ile karşılaşılmaktadır. Aynı zamanda işverenin çalışanından ya da çalışanın işvereninden beklentileri farklı yapıya bürünmüştür. Tüm bu koşullar düşünüldüğünde bu hızlı değişim süreci içerisinde bireyin karşılaştığı sorunlarla tek başına baş etmesi yeterli olmamıştır. Psikoloji bilim dalı bu hızlı değişim sürecinde insanların ve toplumların yanında olmakta, onların döneme uyum gösterebilen bireyler ve toplumlar olabilme becerilerine ışık tutmaktadır. Klinik, gelişim, endüstri ve benzeri alanlarda yapılan psikolojik araştırmalar, insanın yeni ve hızla değişen toplumda karşılaştığı sorunların üstesinden gelmesine yardımcı olmayı hedeflemektedir. Psikoloji alanında çalışan bireyler insanlara destek olabilecek çok hassas bir görev üstlenmişlerdir.
Organizational Unit
Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü
Eğitim Bilimleri Bölümü, eğitim ve öğretim hizmetleri bağlamında lisansüstü eğitim programları yoluyla bilim uzmanlığı derecesi sunmakta, uzmanlık adayları bu dereceye tezli, tezsiz, birinci öğretim ve ikinci öğretim gibi çeşitli öğretim seçeneklerini kullanarak erişebilmektedirler. Bölümümüz ayrıca çok sayıda lisans mezununu Pedagojik Formasyon Sertifika Programı dahilinde eğiterek mezunlara ‘öğretmen adayı’ yetkisi, bilgisi ve becerisi kazandırmıştır. Bölümümüzün zengin kadrosu, söz konusu sertifikasyona dair Milli Eğitim Bakanlığı ve Yükseköğretim Kurumu tarafından yakın gelecekte öngörülmesi beklenen yeni öğretmen adayı yetiştirme yöntemlerini uygulayabilecek niteliğe sahiptir. Eğitim Bilimleri Bölümümüz, bugüne kadar gerçekleştirdiği çok sayıda bilimsel ve akademik çalışma yoluyla bölgesel, ulusal ve uluslararası bağlamda eğitim süreçlerinin niteliğinin artırılmasına katkıda bulunmuştur. Avrupa Birliği, Millî Eğitim Bakanlığı, Adalet Bakanlığı, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı gibi paydaşlar ile personel eğitimi, beceri kazandırma eğitimi, okullarda katılım ve niteliğin artırılması gibi başlıklarda proje faaliyetleri yürütülmüş, ulusal ve uluslararası kapsamda çok sayıda bilimsel eser üretilmiş ve eğitim sorunlarının araştırılması ve bu sorunlara çözüm bulunması adına çok sayıda bilimsel toplantıya katılım sağlanmıştır. Bölümümüzün güçlü akademik yapısı, söz konusu çalışmaların gelecekte nitelik düzeyi daha da artırılarak gerçekleşeceği yönünde önemli bir fırsat tanımaktadır. Bölümümüzde eğitim görmek isteyen öğrencileri ve bölümümüz ile işbirliği kurmak isteyen tüm paydaşları nitelikli, kurumsal, saygın, akademik ve bilimsel süreçlerin önemli bir paydaşı olmaya davet ediyoruz.

Journal Issue

Events

Abstract

The aim of this research is twofold: First, to adapt the Generic Scale of Phubbing and the Generic Scale of Being Phubbed into Turkish language and culture. Second, to investigate the relationships between phubbing, being phubbed, and various psychodemographic variables including anxiety, depression, negative self, somatization, hostility, loneliness, life satisfaction, and phone use duration. The two scales were adapted to Turkish with high psychometric properties, and the original item numbers were preserved. Analysis of the associations between variables showed that (1) phubbing was associated negatively with loneliness and positively with all other variables; (2) there was a strong relationship between phubbing and phone use duration; (3) somatization, satisfaction with life, and phone use duration predicted phubbing; (4) phubbing predicted all variables except satisfaction with life; (5) being phubbed was associated negatively with loneliness and satisfaction with life and positively with all other variables; and (6) anxiety, negative self, and hostility predicted being phubbed. This study is innovative for introducing two phubbing scales to Turkish and highlighting the psychological impact of phubbing on individuals.

Description

Keywords

Phubbing; addiction; being phubbed; phone snubbing; phubbing scale; psychodemo-graphics.

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Q2

Scopus Q

Source

Psychological Reports

Volume

123

Issue

5

Start Page

1578

End Page

1613